Горещи новини
- 31 ГОДИНИ 61 СТРЯМСКА МЕХАНИЗИРАНА БРИГАДА! ЧЕСТИТ ПРАЗНИК! СЛОВО ОТ ГЕН. МИХАЙЛОВ
- 104 пуска и 40 години от първия пуск на димитровградския „Куб“ (в. ф. 36150)
- Още по темата: Пазарни консултации за доставка на оборудване за рибарско пристанище Поморие
- Украински пилоти усъвършенстват уменията си на симулатори на F-16
- Кулеба: Ние не вярваме, че подкрепата на САЩ се колебае
- Украински ВВС:Ударните дронове ще доминират в атаките на Русия срещу Украйна
- Русия засили ролята на военноморската авиация за контрол над Черно море
- На 1 октомври украински дронове удариха руски авиозавод, за ракети Х-59
- Кралските датски ВВС получиха първите 4 изтребителя F-35
- Тръмп обеща да изтегли войски на САЩ от няколко страни, ако бъде преизбран

pan.bg
На 18 май Държавният департамент на САЩ обяви, че компанията Austal USA, която е американският клон на австралийския корабостроителен концерн Austal, е спечелила договор за проектиране на устройството за подводно наблюдение T-AGOS 25. Сключеният договор е на стойност 113,9 USD милиона и включва разработването на подробен проект на спомагателни кораби, носители на интегрираната система за подводно наблюдение IUSS (Integrated Undersea Surveillance System). Една от клаузите включва възможността за изграждане и оборудване на до седем кораба от този тип, което ще увеличи стойността на договора до 3,19 млрд. USD. Работата по проекта трябва да приключи през ноември следващата година, но ако правителството реши да активира гореспоменатата клауза, тя ще продължи до юни 2034 г. Единиците, класифицирани като T-AGOS, са спомагателни кораби, подчинени на логистичното командване MSC (Military Sealift Command) и ще са предназначени основно за акустичен мониторинг на морската среда. В момента ВМС на САЩ експлоатират общо пет кораба от този клас, от два различни типа: Victorious (T-AGOS 19–22 в експлоатация от 1991 г.) и Impeccable (T-AGOS 23 в експлоатация от 2000 г.). Всички тези единици са базирани във военноморската база на ВМС на САЩ в Йокохама, Япония. Характерна особеност на корабите от типа T-AGOS, както тези в експлоатация, така и тези в процес на разработка, е оформлението на корпуса. За да се осигури възможно най-голяма стабилност и мореходност, както и достатъчен вътрешен обем, е решено да се използва конфигурацията SWATH (Small Waterplane Area Twin Hull). Мониторингът, за който се спомена, е неразривно свързан с откриването, проследяването и анализа на всички акустични сигнатури от подводни обекти, което по-късно се използва в операциите бойните кораби. Системата, използвана за получаване на тези данни, е SURTASS (Surveillance Towed-Array Sensor System). Основният й елемент е единичен (или сдвоен, в зависимост от нуждите) хидрофонен комплект TL-29A с дължина 1500 m, теглен на дълбочина от 150 до 460 m, на разстояние около 1 морска миля зад кърмата на кораба. SURTASS се допълва от активната подсистема LFA (Low Frequency Active), работеща на честоти от 100 до 500 Hz. Общо устройството е с тегло от цели 155 t и затова се използва само на борда на най-големия от наличните кораби, т.е. T-AGOS 23 (с водоизместимост 5368 t). По-малките LFA, известни като CLFA (от Compact), имат тегло "само" 64 t и са били използвани на борда на три от четирите кораба Victorious (Able, Effective и Victorious), с водоизместимост 3384 t (на илюстрацията долу е показана системата монтирана на борда на USNS Able (T-AGOS-20)). Проектираният в момента T-AGOS 25 (илюстрацията горе) трябва да има водоизместимост от 8500 t с дължина на корпуса 108,5 m. Новите кораби също така трябва да бъдат много по-бързи от тези, които вече са в експлоатация. Те трябва да могат да достигнат скорост от 20 възела в сравнение с 10 възела (T-AGOS 19) или 13 възела (T-AGOS 23). Новите единици трябва да допълнят дейността на по-големите си „събратя“ и евентуално да ги заменят.
Л. Дойчинов
Според информация на https://www.navalnews.com/
Илюстрации: Austal и https://upload.wikimedia.org/
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/1 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...
Други публикации
Напиши коментар