Бургаски депутат поиска повече средства за морските ни пристанища

Pan.bg 21 юли 2011 | 15:26 views (2354) commentaries(0)
img Бургас се намира в т.нар. „сърцевина” на Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T)и страната ни вече настоява през следващия програмен период да се акцентира върху морските пристанища и ж.п. проектите. Това обяви народният представител от ГЕРБ Иван Вълков, който се завърна от Варшава, където участва във форум с председатели на парламентарни комисии от европейските държави. Срещата беше посветена на развитието на TEN-Tмрежите и кохезионната политика, след като Полша пое председателството на Европейския съюз (ЕС).
„С колегите от българска страна настоявахме ресурсите на кохезионната политика да бъдат по-сериозно заложени за държавите от периферията на ЕС. Кохезионната политика, като израз на солидарността, трябва да продължи да бъде насочена с най-голяма концентрация към по-слабо развитите региони”, коментира председателят на парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения Иван Вълков.
Концепцията за единен европейски пазар, в който има свобода на движението на стоки, хора и услуги, е немислима, ако отделните региони и национални транспортни мрежи не са осигурили възможност пазарите на отделните страни да бъдат свързани с удобна, модерна и ефективна инфраструктура.
В тази връзка възниква и идеята за изграждането на Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T), като ключов елемент за икономически растеж и създаване на работни места.
„От приоритетно значение за България, и в частност за Бургас, е и развитието на следните важни за свързването на TEN-T мрежата със съседните държави и региони оси: общоевропейски транспортен коридор VIII: Бари – Дуръс – Тирана – Скопие – София – Пловдив – Бургас/Варна и морски магистрали: връзките на пристанища Варна и Бургас с пристанищата в Украйна, Русия, Грузия и Турция. Връзката Черно море – Средиземно море”, съобщи Иван Вълков.
Развитието на Трансевропейската транспортна мрежа е приоритет, както в европейската, така и в националната транспортна политика. Като страна-членка на ЕС, България има интерес от изпълнението на една последователна политика за развитие на транспортната мрежа на Съюза.

Географското положение на страната определя важното й място в тази мрежа. Освен връзките със съседните държави от ЕС – Гърция и Румъния, граничното положение на България за територията на Европейския съюз обуславя важността й за свързването на TEN-T мрежата със съседните държави и региони – Западни Балкани, Черноморски регион, Азия и Близкия изток.
„Железопътните направления, предложени за включване в разширената мрежа на TEN-T, обхващат всички основни железопътни трасета на България, включително и линията Пловдив – Бургас. Предвижда се в разширената TEN-T мрежа да бъдат включени и интермодалните терминали в София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Лом, Драгоман, Свиленград и Горна Оряховица”, коментира Вълков.
По отношение на летищната инфраструктура се запазва съществуващата мрежа. България няма нови предложения, които да залегнат в разширената мрежа, тъй като този вид инфраструктура е добре застъпена в TEN-T мрежата.

Пристигна първият кораб с релси за ремонта на жп линията Пловдив-Бургас


Първата партида 36 метрови жп релси за изпълнението на проекта за рехабилитацията и модернизацията на жп линията Пловдив- Бургас пристигна в пристанище Бургас.
Моторен кораб „Admiral De Ribas", швартован на 23-то корабно място, /08 юли 2011 г./ разтоварва 3000 тона жп релси с уникалната за България дължина от 36 метра и конфигурация, осигуряваща движение на влакове до 160 км/час.
Дългосрочната обработка на този вид товар ще се извършва със специален инвентар, изработен от пристанищните специалисти и изисква изключително добра координация и квалификация на оперативния и експлоатационен персонал на дружеството.


Учение показва как полицаи обезвреждат влак с радиоактивен скрап

Съвместно учебно - тактическо занятие „Морско ядро 2011" - „Аварийно реагиране при разкриване на незаконен пренос на радиоактивен скрап с влак през зоната на ГКПП Пристанище Бургас" отработиха днес служители на ОДМВР- Бургас и „Гранична полиция".
Целта на занятието е подобряване организацията, управлението и мобилността на силите и средствата на Регионална дирекция "Гранична полиция" - Бургас, ОДМВР - Бургас и нейните териториални структури - Районни управления "Полиция", "Транспортна полиция", Областно управление "Пожарна безопасност и защита на населението", Районен център - 112 Бургас, както и на държавните институции с контролни правомощия в Бургас, областната и общинска администрация, в рамките на взаимодействието им при аварийно реагиране на незаконен пренос на радиоактивен материал.
Основание да се планира и проведе занятието „Морско ядро 2011" са и два конкретни случая - част от оперативната обстановка и анализа на риска за Регионална дирекция "Гранична полиция" - Бургас.
Занятието включваше различни етапи от първоначалното получаване на сигнала за радиация, от порталните монитори на входно-изходните ж.п подходи към Пристанище Бургас, до тактическите действия на екипите на Регионална дирекция "Гранична полиция", след получаване на сигнала, и уведомяване на МВР, държавни органи, областни и общински звена за овладяване на кризисната ситуация.
В учението са се включили и служители от МБАЛ - Бургас, Центъра за спешна медицинска помощ, дежурните влакови диспечери и Ръководител движение ж.п.гара - Българово.

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка