В Русия разработиха нов ледоразбивач. Какъв ще бъде? /СНИМКА/

Pan.bg 19 сеп 2020 | 12:13 views (866) commentaries(0)
img pan.bg

"Нордик Инжиниринг" и ПКБ "Петробалт" разработиха проект за нов пристанищен ледоразбивач с мощност 6-8 МВт, проект IBP07, поръчан от ФГУП "Росморпорт". Разработени са два варианта на кораба - на конвенционално гориво и LNG. Проектът предвижда високо ниво на локализация на компонентите и оборудването.

image

Пристанищният ледоразбивач на проект IBP07 е проектиран да извършва такива операции като ледоразбиваща поддръжка за зимна навигация; операции в пристанището и пристанищните зони; теглене на кораби и други плаващи съоръжение в ледени условия и на чиста вода; оказване на помощ на аварирали кораби и оказване на помощ на плавателни съдове в ледени условия; зони за акостиране и извършване на спомагателни операции при акостиране на плавателни съдове; участие в операции за търсене и спасяване; гасене на пожари на други кораби, плаващи и брегови съоръжения; превоз на генерални товари в 20-футови контейнери на задната работна палуба; участие в операции по ликвидиране разлив на нефт.

Предполага се, че корабът ще се експлоатира по време на навигационния период в съответствие с предвиденото му предназначение в моретата на далекоизточния басейн, както и, ако е необходимо, в други морски басейни, включително арктически.

В рамките на този проект две конструкторски бюра са разработили проект на ледоразбивач в обем на 42 проектни документа. В същото време са разработени два варианта на кораба: на традиционно течно гориво и на втечнен природен газ (LNG).

Също така беше изготвен комплект техническа проектна документация, съгласуван с ФАУ "Руския морски регистър на корабоплаването".

Извършени бяха моделни тестове, както и ледени тестове на модел на пристанищен ледоразбивач в две алтернативни лаборатории: ФГУП „Държавен научен център Крилов“ и ФСБИ „ААНИИ“.

Извършена е изследователска работа за определяне на оптималната задвижваща система за плавателния съд: определени са глобални ледени натоварвания на електрическо кормилно витло Azipod ICE1400 (VRK) от тип ABB с мощност 3,5 МВт, бяха разработени препоръки за монтаж на ледоразбивач ВРК от тип VI16 с необходимия максимален въртящ момент на главния електродвигател от поне 350 КНм;

Въз основа на препоръките, получени от Министерството на промишлеността и търговията на Русия, "Нордик Инжиниринг" анализира пазара за вътрешни корабни оборудвания, а именно повече от 90 компании и 215 единици оборудване, повечето от които са препоръчани за използване на кораба.

Въпросът за използването на корабно оборудване, произведено в Русия,




в проекта (правителствен указ № 719 регламентира правилата за определяне на страната на произход на продуктите) е особено актуален, тъй като заместването на вноса е едно от най-важните направления на Стратегията за развитие на корабостроителната индустрия до 2035 г.

Представено е и разработването на триизмерен модел на кораба.

Основни характеристики на пристанищния ледоразбивач по проект IBP07

Дължина, m 75

Дължина на КВЛ, m 68,87

Максимална ширина, m 20.4

Дълбочина в средната част на кораба, m 9.2

Газене, м 6,5

Коефициент обща пълнота 0,585

Коефициентът на завършеност на средата на рамката 0,895

Клас на кораба КМ Icebreaker6 [2] AUT1-ICS OMBO FF3WS DYNPOS-2 EPP TUG

Водоизместване на плавателения съд в морска вода с плътност 1,025 t / m3 с газене при проектна водна линия 6,5 m 5045,5

Материалът е изготвен въз основа на информация, предоставена от "Нордик Инжиниринг".

Източник: zen.yandex.ru Снимки: yandex.ru/ portnews.ru

Превод и редакция: pan.бг
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка