Стачка спира строителството на разрушители за американските ВМС

Pan.bg 22 юни 2020 | 16:20 views (558) commentaries(0)
img
Васил Димитров,
pan.bg

По информация на breakingdefense.com

Закъсненията с доставянето навреме на кораби за американските ВМС се влошават и шефът на придобиването на флота Джеймс Гюрц заяви: "За нашите ВМС е от решаващо значение да получим кораби, да ги получим по графика, който договаряме за тях, и да имаме високо доверие в нашите корабостроители за доставките".

Около 4300 работници на корабостроителницата Bath Iron Works в щата Мейн гласуваха в неделя за стачка, като спряха работа върху 6 нови разрушители тип Arleigh Burke и последния от трите разрушителя тип Zumwalt. Членовете на Машинния съюз Local S6 оставиха инструментите си в полунощ в неделя, след като 87% от тях гласуваха за отхвърляне на тригодишен договор с General Dynamics Bath Iron Works целящ да запази корабостроителницата работеща. Членовете на профсъюза отхвърлиха това, което компанията нарече „последната, най-добрата и окончателна“ оферта миналата седмица. Предложението на компанията щеше да даде на производствените работници годишно увеличение с 3%, но преломната точка за профсъюза бе наемането на подизпълнители и предложение за промяна режима за предпочитанията за смени и места, които синдикатът видя като нападение над правата на работниците.

Местният профсъюз S6 публикува на уебсайта си: „Официално стачкуваме. Стойте здраво. Съединението прави силата. Разделим ли се, ще ни пречупят!".

Шестте разрушители и Zumwalt в доковете на Bath Iron Works вече са с 6 месеца зад графика, според президента на BIW Дирк Леско. Трудно е да преценим ефекта от стачката, тъй като не се знае колко дълго ще продължи.

Спирането на работата е поредния удар за General Dynamics. През април 2020 г. компанията загуби договора за 795 милиона долара за изграждане на първите 10 ракетни фрегати, когато базираната в щата Уисконсин Fincantieri Marinette Marine спечели. Компанията също така загуби упоритите усилия за изграждане на Offshore Patrol Cutters за Бреговата охрана на САЩ през 2016 г.

General Dynamics публикува на своя уебсайт изявление, като признава стачката: „Очевидно сме разочаровани от този резултат, но сме готови за стачка“.

Говорейки с репортери в края на миналата седмица, началникът на придобиването на ВМС Джеймс Гюрц бе попитан за потенциала на стачката да доведе до още по-голямо закъснение за 7-те кораба. Той се спря на участието си в преговорите между двете страни, но даде да стане ясно, че ВМС очакват да получат




корабите си навреме - нещо, което изглежда все по-малко вероятно, в зависимост от това колко по-дълго ще продължи стачката.

Военноморските сили инвестират в корабостроителницата, "за да им помогнат да продължат да се модернизират и да намалят разходите и да доставят кораби, както правим с всички останали корабостроителници" заяви Гюрц. Стачката идва в момент в който ВМС работят по планове за увеличаване на броя на екипажните и безекипажни кораби, на фона на военноморския напредък на Китай. В неиздаден документ, получен от Breaking Defence миналата седмица, Корпусът на морската пехота изрази безпокойство, че в случай на конфликт с Китай, "Поднебесната империя" може да замени загубите си в морето по-бързо, отколкото САЩ.

Притесненията за нивото на готовност също накараха ВМС да предприемат безпрецедентната стъпка и да призоват над 1600 резервисти по-рано този месец, за да запълнят недостига на работна ръка в корабостроителниците, ремонтиращи самолетоносачи и подводници, в отчаяни усилия да ги върнат в морето възможно най-бързо.

Говорителят на ВМС, капитан Дани Ернандес, заяви в изявление по имейл в неделя, че „работата, извършена от нашите индустриални партньори, е от решаващо значение за нашия флот. За да се избегнат сривове, ВМС се надяват, че лидерите на General Dynamics’ Bath Iron Works и Международната асоциация на машинистите и аерокосмическите работници скоро ще постигат споразумение за текущите преговори за договори".

Леско заяви: "Миналия месец компанията призна, че компанията закъснява отчасти отчасти поради отсъствия, свързани с COVID-19 и променени работни графици, но основният проблем е пенсионирането на толкова много работници през последните няколко години. Миналата година наехме 1800 души, което според мен е най-големият брой наети за последните 30 години. Вероятно щяхме да наемем 500 или 600 души повече миналата година, ако можехме. Тези нови служители се обучават да заменят пенсионираните, забавяйки някои проекти. „Тези хора напускат на групи, което изискват да ги заменяме на големи групи“ допълни Леско.

На снимката: Разрушител от тип Arleigh Burke, който се строи в Bath Iron Works.
image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка