Най-дългият трансокеански мост в света /СНИМКИ/

Pan.bg 27 май 2020 | 20:58 views (1232) commentaries(0)
img
pan.bg


Кабелният мост през залива Ханчжоу свързва градовете Шанхай и Нинбо, пресичайки залива Ханчжоу в Източнокитайско море и река Циантанг. Това е най-дългият трансокеански мост в света и третият най-дълъг мост, положен върху водни тела. Дължината му е около 36 км, ширина - 33 м, а височината - 62 м.

Мостът е изграден във формата на буквата S и има 6 автомобилни платна, по три във всяка посока. По цялата дължина, на определени интервали, са разположени светодиоди, които постоянно променят цвета си и концентрират вниманието на водача. Дизайнът е проектиран за 100 години експлоатация с възможност за допълнителна реконструкция. Общата стойност на инвестицията е 11,8 милиарда юана (около 1,4 милиарда долара при валутния курс за декември 2004 г.).

image

Мостът над залива Ханчжоу е построен за четири години. Строителството започва на 8 юни 2003 г. и продължава до 2007 г., след което в продължение на няколко месеца се провежда закрито тестване на моста. Според експерти мостът издържал 19 тайфуна и много морски приливи.

Строителството започва едновременно от южния и северния бряг на залива. Важно беше и двете части на моста да съвпадат точно когато се срещнат.

Традиционно в такива случаи, за да се обезпечи стиковането при мостовете, се използва методът за визуално наблюдение, но в този случай методът не е приложим поради голямото разстояние между бреговете в условия на силни дъждове и гъста мъгла. Затова бяха използвани глобални системи за позициониране, използващи спътници, които изчисляват точки на повърхността на земята с точност от няколко сантиметра. За да се изгради мост в залива Ханчжоу, базовите станции на тази система бяха установени на противоположните брегове и беше създадена съвместна система, специално за строителите на мостове.

image

Базовите станции поддържат връзка със сателита, за да създадат триъгълна координатна мрежа. Всяка колона получи уникален постоянен адрес със своята географска ширина и дължина, така че системата да я намери за точното инсталиране на конструкцията вече във водата. На баржите за задвижване на колони имаше две системи, които се свързаха с базовата станция на брега и откриха точната координата на инсталацията. Този метод направи революция в строителната работа.

Почти всички възли на най-дългия трансокеански мост в света бяха изработени на земята, след което готовите конструкции бяха




транспортирани до мястото за монтаж. Освен това, за да се забият шест хиляди стоманени колони в морското дъно, беше необходим огромен чук. За целта е изграден специален плаващ с гигантски размери и с невероятна мощност. Това бутало може да забива колони със сила 250 тона на квадратен метър. m

След приключване на строителството маршрутът между Шанхай и Нингбо беше намален със 120 км, а времето за пътуване от четири часа на два и половина. Тарифата за преминаване по моста е 80 юана на кола. Ограничение на скоростта - 100 км / ч.

image

Прави впечатление, че в средата на моста има сервизен център, наречен „Земя между морето и небето“, където шофьорите могат да се отпуснат и да продължат пътуването си с нова енергия. В центъра има магазини, изложби, паркинги, ресторанти, а забележителната му особеност е наблюдателната кула с височина 145,6 м. От върха й се открива птичи поглед към моста и океана. Сервизният център е изграден на платформа остров, който стои на кокили и по този начин не пречи на естествените течения в залива.

Източник: seanews Снимка: seanews.ru

Превод и редакция: pan.бг
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка