Най-дълбокия железопътен тунел под морското дъно /СНИМКИ/

Pan.bg 24 май 2020 | 21:22 views (854) commentaries(0)
img
pan.bg

image

Железопътният тунел Сейкан е абсолютно уникална структура, свързваща най-големия японски остров Хоншу с най-северния - Хокайдо. Преди полагането на Готардския базисен тунел, "Сейкан" е бил най-дългият железопътен тунел в света. Общата дължина на тунела е 53,85 км. Основната му особеност е, че преминава под вода.

Тунелът се спуска на дълбочина около 240 м, на 100 м под нивото на морското дъно. За сравнение: височината на основната сграда на Московския държавен университет със звездата е точно равна на 240 м. Дължината на подводната част на тунела е 23,3 км. "Сейкан" е най-дълбокият железопътен тунел в света под морското дъно.

image

Идеята за изграждане на тунел се ражда през 1939г. През 1953 г. осъществимостта на проекта беше призната от японския парламент. Причината за изграждането на тунела е мащабна морска катастрофа, станала през 1954 г. в пролива Сангар. По време на тайфун потънаха пет препълнени фериботи, при което загинаха 1430 души. Веднага след бедствието, японското правителство започна да търси по-безопасен начин за преминаване през протока.

Инженерите заключиха, че при такива непредвидими метеорологични условия изграждането на мост би представлявало твърде голям риск. Оптималното решение беше разпознато като тунел. "Сейкан" е проектиран за 9 години, а през 1964 г. започва неговото изграждане.

Инженерите са имали сериозни проблеми с изграждането на "Сейкан" поради разнообразието и непредвидимия характер на скалите и почвата под Сангарския пролив. Затова работниците трябваше усърдно да извършват сондажни и взривни операции в сеизмично опасната зона.

image

Вътре в тунела са изградени две платформи за аварийни спирки. От всяка от тези платформи в земята отиват 300-метрови херметизиращи се тунели-убежища с необходимото снабдяване с кислород, вода, храна и лекарства. 13 март 1988 г. се състояло официалното откриване на тунела.

Изграждането на тунела изискваше огромни материални инвестиции от Япония, според приблизителните оценки за проекта бяха изразходвани над 3,5 милиарда долара. От архитектурна гледна точка "Сейкан" все още е уникален обект, въпреки факта, че изграждането му е завършено преди повече от 20 години.

Източник: seanews.ru Снимка: seanews.ru

Превод и редакция: pan.бг




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка