Коронавирусът отложи старта на тестовете на индийския самолетоносач Vikrant

Pan.bg 27 мар 2020 | 22:29 views (264) commentaries(0)
img
pan.bg
Индийската компания Cochin Shipyard Ltd. (CSL) спря корабостроителните и ремонтни работи поради пандемията от коронавирус. Това съобщи изданието Marine Link с позоваване на пресслужбата на предприятието. "В съответствие със заповедта на правителството на Индия от 22 март, за да се контролира разпространението на коронавирусната инфекция COVID-19, беше решено да се прекратят всички операции в корабостроителницата до допълнителни инструкции, с изключение на необходимите мерки за поддържане на производствения капацитет в работно състояние", се казва в официалното изявление на компанията. Според индийското Министерство на здравеопазването над 400 души са се заразили с коронавирус в страната, а седем пациенти са починали (данните са към 24 март). Над 80 индийски града и райони са под карантина. Заслужава внимание фактът, че Cochin Shipyard Ltd. от 2006 г. насам строи първия индийски самолетоносач собствена разработка - Vikrant. Той беше спуснат на вода през 2013 г. и предстоеше да бъде пуснат в експлоатация през 2015 г. Тогава крайните срокове бяха изместени към 2018 г., след това към 2020-те години. Това значително изоставане от първоначалния график е причинено от липсата на финансиране и от технологични проблеми. През януари 2020 г. се появи информация, че е постигнат напредък в изграждането на кораба: за пролетта се планираха изпитания за акостиране, а към края на годината се очакваха и авиационните изпитания на борда на Vickrant. Очевидно сега датите отново ще трябва да бъдат преразгледани. Vikrant, със стандартна водоизместимост 37500 t, е индийска версия на 44000-t самолетоносач Vikramaditya, в миналото - съветският авионосен крайцер "Адмирал Горшков", който беше модернизиран след продажбата му на Индия. Корабът е оборудван с газови турбини LM2500 + с мощност над 80 MW (110000 к.с.). Предвижда се да бъде използван трамплин за излитане на самолетите от борда на Vikrant, а за кацане - аерофиниши. Дължината на палубата достига до 252 m, ширината - 60 m. Екипажът е от до 1400 души. Авиационната група трябва да включва от 24 до 26 палубни самолети, както и до десет вертолета - руският Ка-31 и британският WS-61.
Л. Дойчинов
По информация на https://flotprom.ru
Снимка: https://ru.wikipedia.org/wiki




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още
eXTReMe Tracker