Горещи новини
- Секретна мисия на ракетата Minotaur IV
- Москва протестира срещу Токио заради планове за тренировъчна стрелба до руските граници
- Американската армия ще инвестира в производството на разузнавателни аеростати
- Зеленски обяви готовността си да купи от САЩ 10 системи за противовъздушна отбрана Patriot
- Гърция подписа договор за закупуване на противокорабни ракети MM40 Exocet Block.3C
- До 9 май летищата в Санкт Петербург и Волгоград ще бъдат преименувани на Ленинград и Сталинград
- САЩ не подкрепиха плана на Израел за удар по ядрените съоръжения на Иран
- Нова награда за човек от екипа на „Клуб КРИЛЕ“
- 2024 г. - рекордна за гражданската ни авиация - отзиви от 23-ата среща на българската гражданска авиация (ГОЛЯМА ГАЛЕРИЯ)
- /ВИДЕО/: Песков заяви, че новите региони са неразделна част от Русия
Новият изп. директор на пристанище-Бургас Руслан Петков каза за Агенция „Фокус”, че една от първите задачи, с които ще се заеме, е да бъдат занижени разходите на всички нива, тъй като на тях може да се оказва влияние. „Не можем да влияем на нашата основна и специфична дейност товарооборота.
Корабите идват, когато има товари, а товарите търсят най-късия и лесен път”, каза Петков. Той допълни, че съкращения в пристанището ще бъдат извършени, както бяха планирани. ”Причините са ясни- икономическата обстановка. Липсата на работа и спирането на „Кремиковци” намали общия обем на работата и ние чувстваме остър недостиг на приходи. Щатът ни е доста голям, на фона на обемите работа, които реализираме през последните месеци” , каза още Руслан Петков. Новият изпълнителен директор на бургаския порт каза, че си пожелава здраве и сила да променят нещата в положителна посока, въпреки трудната обстановка. Той допълни, че все пак „пристанищата са фокус, в който се събират резултатите от всякакви производства”.
Досегашният изпълнителен директор на пристанище-Бургас Аргир Бояджиев, съобщи за Агенция „Фокус”, че не е изненадан от смяната. Според него решението за смяна на ръководството на порта е политическо и не е свързано с одита.

Бояджив каза, че одитът е вид периодична проверка дотолкова и служи като база за коригиращи мероприятия. „Категорично причините за смяната имат политически характер, а не са свързани с резултатите от одита. Дали с одит или без, аз щях да бъда освободен от работа по непрофесионални причини. Пожелавам успех на новото ръководство и най-малкото положително нещо, направено там, ще ме радва”, каза Аргир Бояджиев. Той допълни, че познава много добре новия изпълнителен директор Руслан Петков, тъй като са работели през изминалите години заедно, тъй като Петков е досегашен директор на „Експлоатация”. „Той е дългогодишен служител и познава добре проблемите на порта”, каза за приемника си досегашният директор на пристанище Бургас.
Предисторията:
Одитен доклад на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) констатира вчера, че досегашното ръководство на пристанище „Бургас” ЕАД със своите действия или бездействия е довело порта до тежко икономическо състояние, съобщиха от министерството. В тази връзка, министър Александър Цветков освободи от длъжност изпълнителния директор Аргир Бояджиев и Съвета на директорите на пристанище Бургас. Назначени са нови членове: Руслан Петков, Веселин Краев и Кръстан Золумов. Днес на своето първо заседание те избраха Руслан Петков за изпълнителен директор. Той работи в порта от 1984 г. От 2001 г. до септември 2009 г. е директор „Експлоатация” в пристанище „Бургас”.
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията възложи да се подготвят спешни антикризисни мерки и план за стабилизация на дружеството. МТИТС ще изпрати одитния доклад на прокуратурата.
Вътрешният одит е установил, че не са сключвани договори за избор на изпълнител по реда на Закона на обществените поръчки. Допуснато е разделянето на обществена поръчка, за да бъде заобиколен законът.
По отношение на извършените ремонти вътрешният одит прави следните констатации: 38% от договорите са сключени с фирмата МАНТЕКС ЕООД, ГР.ЛЕВСКИ за 2007 г., а от 2008 г. – с РОСИИМПЕКС ГР.ЛЕВСКИ, като фактурите са издадени от едно и също лице – Върбан Маринов, с идентично графично оформяне и са написани с идентичен почерк, което дава основание за изразяване на одиторско мнение за свързаност при поне две от фирмите, изпълняващи договори за ремонтни дейности по програмата.
Друг извод на одита е, че приемо-предавателните протоколи за извършените ремонти за 2007 г. на обща стойност 1 170 424 лева не са подписани от членовете на комисията, представляваща Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура” (ДП „ПИ”) и от представителя на изпълнителя по съответния договор. Това дава основание на проверяващия да се осъмни в съдържанието на протоколите. Той е установил, че ДП „ПИ” не е издало фактура на стойност 1 272 201, както и че в част от досиетата са приложени фактури за материали на името на получател, различен от изпълнителя.
Отчетените загуби до момента са в размер на над 17 млн. лева. Собственият капитал е намалял до 1. 567 000 лв, достигайки едва 28 % от размера на Регистрирания капитал. Резервите на пристанище „Бургас” ЕАД са напълно изчерпани. Оборотният капитал на дружеството е отрицателна величина – пасивите му надвишават размера на неговите текущи активи с 1 985 000 лв.
Все още не е приключила процедурата по получаване на разрешително от Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК) за пускане в експлоатация и нормална работа на терминал 2А. От май 2006 г. до момента той е в режим на проби, които по закон са 72-часови.
Съгласно подзаемно споразумение за обслужване на заем за проект „Разширение на пристанище Бургас”, подписано на 29.12.2008 г. Министерството на транспорта плаща 1 601 722 лева за сметка на Пристанище Бургас.
Други публикации
Напиши коментар