Горещи новини
- Армията на Пакистан неутрализира 54 бойци на границата с Афганистан
- Генералният комисар на UNRWA на ООН: „Децата в Газа гладуват“
- Баку съобщава за престрелка на азербайджанско-иранската граница
- WSJ: Исландия може да поднови преговорите за присъединяване към ЕС заради политиката на САЩ
- Иран обявяви 28 април за ден на траур заради експлозията на пристанище Шахид Раджаи /ВИДЕО/
- ЧАСТ 3: ИМА ЛИ ПРОМЕНИ В КОРАБНИЯ СЪСТАВ НА ДУНАВСКАТА ФЛОТИЛИЯ СЛЕД СРЪБСКО-БЪЛГАРСКАТА ВОЙНА?
- Armymedia.bg: ЗОВ ЗА ПОМОЩ!
- Armymedia.bg: Зенитно-ракетни специалисти завършиха обучението си в 12-а авиационна база
- МО РФ: Руската армия нанесе удари по складове за боеприпаси на ВСУ със снаряди за РСЗО HIMARS
- САЩ обмислят разполагането на изтребители F-35A в Южна Корея
В съвремието ветроходни кораби от клас „А” се строят в 5 - 6 корабостроителници по света, в момента – никъде. Затова утрешното събитие – именуване и освещаване на новопостроената от МТГ „Делфин” баркентина, е изключително важно за морска България. Българската фирма „Топ Сейл” ООД с изпълнителен директор капитан Иво Лазаров е инвеститор и собственик на ветрохода, кредитът е отпуснат от варненски клон на ОББ, проектът е дело на колектив с ръководител доц. д-р Николай Трънулов, хидродинамичните моделни изпитания са извършени в Института по хидро- и аеродинамика към БАН във Варна, контролът е на ИА „Морска администрация”, Българският корабен регистър е класификационната организация, български е флагът и 9-членният екипаж на кораба с капитан Георги Тодоров. В интерес на сигурността, функционалността, комфорта и лукса на баркентината почти изцяло вносно е най-модерното оборудване и обзавеждане.
Кап.Тодоров - капитанът на кораба
Корабът е сред върховите постижения преди всичко на МТГ „Делфин” с изпълнителен директор инж. Светлин Стоянов, корабостроителен „дебют” на техническия ръководител инж. Николай Иванов.В завода са произведени трите мачти, от които гротът се извисява на 35 м над палубата. „ROYAL HELENA” не е реплика на именитата, известна по света „КАЛИАКРА”. Промените по корпуса в сравнение с нея са до 70%, във всичко останало нататък са преди всичко съществените различия. Новият ветроход е дълъг 54.4 м, широк 8.2 м, гази 4.1 м, има ветрилна площ 1100 кв. м, тикова палуба, хром-никелови метални устройства, двигател „VOLVO”, чиито 450 к. с. осигуряват скорост от 11.5 възла, съвременна електроника, две подрулващи устройства, опреснителна инсталация. „Рационализации” има по такелажа, ветрилата се управляват автоматично. Надстройките са вече две, мостикът е закрит, 10-те луксозни каюти имат собствена баня и климатик, помещенията за обучаващите се ветроходци (каквато е функцията на баркентината) са сравнително комфортни,VIP-салон, зала за обучение и барче допълват интериора.
Оригиналният чертеж
Съвсем естествено кръстница на „ROYAL HELENA” e 19-годишната ветроходка и студентка в УНСС Михаела – дъщеря на капитан Иво Лазаров – човекът, който се осмели не само да даде, но да организира и доведе до блестящ резултат идеята България да построи първия си ветроход, и то – по времето на криза. След разбитото в борда шампанско и освещаването й от отец Любомир Попов, красавицата ще се отправи в първото си протоколно–престижно плаване до Несебър с гостите на церемонията. Скоро я чака пресичане на Атлантика и работа по обучение на ветроходци в карибските ширини. Обсъждана е възможност ротационно част от екипажа да се попълва с курсанти и студенти от Морското училище, за които плаването на борда ще отговаря на изисквания по конвенциите практически стаж.
Други публикации
Напиши коментар