Горещи новини
- Business Insider: Югоизточна Азия е бомбардирана с отломки от китайска ракета
- Reuters съобщи за съгласие на Израел и Палестина за примирие
- Жител на село близо до Соледар каза, че украинските военни са отровили водата в селските кладенци
- Украинските ВВС казаха какви самолети са необходими, заедно с HIMARS за деокупация
- Sky News: Темповете на подготовка на пилоти на изтребители във Великобритания се забавиха след 24 февруари
- Швеция ще изпрати инструктори във Великобритания за обучение на украинските военни
- Amnesty International се извини заради „страданието и гнева“ на украинците във връзка с доклада за ВСУ
- Мобилизираните украинци се изпращат на фронтовата линия предсрочно
- /СНИМКИ/: Зеленски учреди нова държавна награда с нацистки символи
- /ВИДЕО/: Основателят на Pink Floyd Роджър Уотърс нарече Байдън военнопрестъпник
Warning: getimagesize(://): failed to open stream: Няма такъв файл или директория in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 197
При създаването на Въздушни войски за отличителен знак на бойните самолети е прието изображението на ордена “Кръст за храброст” в бял кръг, поставено на трилата отгоре и отдолу и на двата борда на самолетите. На вертикалното кормило в хоризонтален ред е нанесен българският трибагреник с белия цвят отгоре. Със заповед на министъра на войната № 243/26 юни 1940 г. този красив, но сложен за изобразяване знак е заменен от наклонен (“Андреевски”) черен кръст в бяло квадратно поле. Заповедта влиза в сила от 15 юли и както пише тогава списание “Летец” “... През 1916-1917 г. нашите самолети носиха наклонения черен кръст на бяло поле. Под този знак те водиха най-славните си боеве над Македония, Бяло море и Добруджа...”
На 7 септември 1942 г. по силата на Крайовската спогодба анексираната след Първата световна война в полза на Румъния Южна Добруджа е върната на България. Въздушни войски участват в навлизането на българската армия в освободената територия, като прикриват от въздуха земните части, макар на практика това да не е военна операция. Но прелитащите в селищата на Южна Добруджа български бойни самолети повдигат още по-силно патриотичния възторг на населението. След разширението на българската територия на североизток, в средата на септември е създаден смесен орляк с две изтребителни и едно разузнавателно ято, базирани на летищата Буховци и Шумен.
Като заключение, зао да не бъде казаното дотук голословно, д а погледнем каква е била авиационната активност на българските Въздушни на Негово Величествно войски за периода от три години (1938-1940 г.).
Година Самолети Полети Часове Лет. произш./жерт.
1938 176 84 976 22 275 37/5
1939 212 101 187 28 318 48/8
1940 550 120 805 39 692 158/7
loading...
Други публикации
Напиши коментар