Горещи новини
- /ВИДЕО/: МО на РФ показа кадри от бойната работа на разчетите на РСЗО "Ураган"
- /ВИДЕО/: В Аржентина се разби самолет с медици на борда, има загинали
- В Швеция заложиха подводница от клас Blekinge
- В Полша назоваха следващата цел на Русия след Украйна
- Американските военни отровиха водата край бреговете на Япония
- Ново военно формирование в състава на Сухопътните войски
- При стрелба в Чикаго са ранени четирима души
- Албания преговаря с НАТО за изграждането на военноморска база в Адриатическо море
- Съвместното командване на силите отбеляза своя празник
- Радев: България има своя принос за създаването на Фонда за иновации на НАТО
Няма нищо по-хубаво от лошото време – така твърдеше Емил Боев, герой, създаден от големия наш писател Богомил Райнов. И ако за един мрачен криминален трилър лошото време е добър фон, то надали ще се намери пилот, който да обича дъждовни дни, с каквито това лято изобилства. Мрачното време не подмина и последните два празника на леката и ултралеката авиация, които се проведоха на летателна площадка Кълвача край Казанлък и летателна площадка Драгановци, но не попречиха нито на доброто настроение, нито на крехките криле да се издигат.
На 19 и 20 юни се проведе мероприятието на летателна площадка Кълвача – добре познато летище не само за станалия традиционен авиофестивал с международно участие, но и на всички любители на лекомоторното и безмоторното летене и парашутизма като стар център за обучение в системата на ВВС и по-късно на ОСО.
Летището се намира южно от Казанлък, на 4 km от града и на 2 км от село Овощник. Разполага с една полоса с тревно покритие и направление 16/34, дължина 600 m, надморска височина 330 m.
Събитието започна в събота традиционно – с много летене още от сутринта /на моменти във въздуха имаше до 12 различни машини/, състезания за мотоделтапланеристите и за мотопарапланеристите, като особено зрелищно беше съревнованието при мотоделтите, където румънските гости показаха силно участие.
Така денят се оформяше да бъде с акцент върху ултралеките летателни апарати, понеже намиращите се сутринта на летището три самолета не бяха активни – двата DA-42 на „Авио Делта” така си и останаха неподвижни цял ден, а третият – Cessna-172K, още преди обяд отлетя обратно към Приморско. И тогава се появи приятната изненада – долетяха в двойка доста интересни и неочаквани австрийски гости, а именно два специализирани в картографски задачи самолета. Първият – малкият сив красавец Tecnam P2006T на Airborne Technologies GmbH, оборудван със спускаема система FLIR, чиято подвижна платформа се прибира в корпуса зад пилота, направи няколко доста приятни за окото полета със зрелищни ниски прелитания над полосата. Вторият интересен гост беше DA-42MPP на Diamond Airborne Sensing GmbH, но вече носещ българска регистрация LZ-FMR и оборудван с подтелен контейнер с лазерна система Riegl BP560.
Въпреки отличното настроение и прекрасната организация събитието така си и остана само в един ден – разразилата се вечерта буря и продължилите през целия следващ ден дъждове не позволиха в неделя да излети дори и една машина.
loading...
Други публикации
Напиши коментар
Hallo to all!
Has anybody photos of the airplanes OE-FAT and LZ-FMR from this event?
If yes, please send me thumbnails and tell me the price per photo.
Best regards from Austria!
Peter
flyhigh@speed.at