Горещи новини
- Новите поръчки на Norwegian за самолети от Airbus и Boeing вероятно ще бъдат отменени
- Последен пристан: Съветският авионосещ крайцер „Минск“ в китайски развлекателен парк (ФОТОГАЛЕРИЯ)
- Тъжна вест: Почина бившият началник на Военния университет полк. Христо Кротев
- /ВИДЕО/: Путин обяви за наличие на информация за предстоящи провокации срещу Русия
- Танк Т-14 "Армата" успя да прихване цели без човешка намеса
- Саудитска Арабия преговаря за закупуване на С-400 и Су-35
- Армията на Армения поиска оставката на премиера Пашинян
- Военният архив предлага за почетни граждани на Велико Търново 37 генерали
- Ветеранът от Ловеч Стойко Велев навърши 99 години
- Отиде си и полк. Нено Влайков

Общо седем светещи буя са поставени за два дена по Северното и Южното черноморско крайбрежие, пет от тях са на юг. По Южното Черноморие обозначените опасни места са следните: подводни скали на подхода към яхтения кей на Равда, плитчина край входа на пристанище Поморие, плитчина край нос Колокита до Созопол, плитчина край Китен и скали пред вълнолома на Царево, каткто и подходът към пристанище Несебър.
Предупредителните буйове ще пазят от инциденти любителите на яхтите и ветроходните съдове. Разположението на сигнализиращите съоръжения е съгласувано с Изпълнителна агенция "Морска администрация" и Министерство на отбраната.
От Българската асоциация на яхтените пристанища /БАЯП/ и от Асоциацията на производителите и вносителите на яхти в България /АПВЯБ/ заявиха, че по родното море има много опасни места, които не са обозначени, защото са извън препоръчителните морски коридори за търговското корабоплаване.
Двете организации осъществиха операцията с кораб, водолази и оборудване. Самите буйове пък са закупени от застрахователна компания.
Над 30 са опасните места по цялото крайбрежие. Опасностите по Южното Черноморие са повече, тъй като на север е по-стръмно и край брега има достатъчно дълбочина, обясни Лъзечар Братоев - председател на БАЯП и председател на УС на АПВЯБ.
Буйове на останалите необезопасени места ще бъдат поставени през следващите 1-2 години. Идеята е обозначителните морски знаци да се прибират през ноември и поставят обратно в началото на април, за да не бъдат скъсани или преместени при зимните бури.
Буйовете скоро ще бъдат снабдени с червена лампа със соларни батерии. Така те ще проблясват вечер и при мъгли.
Автор: Фактор
loading...
Други публикации
Напиши коментар