Горещи новини
- В Държавната дума на РФ не изключиха "война до последния европеец"
- Акар и Шойгу обсъдиха ситуацията в Украйна и Сирия
- В Киев съобщиха за промяна в подхода на РФ при избора на цели за ракетни удари /ВИДЕО/
- ООН: Повече от една четвърт от населението на света няма достъп до безопасна питейна вода
- Назоваха сроковете за разполагане на руската "Арктика" в космоса
- Руските пилоти разказаха как са прихванали американския дрон MQ-9 Reaper
- Столтенберг ще проведе заседание на Комисията Украйна-НАТО, Унгария възразява срещу това
- Британският външен министър: Доставката на боеприпаси с обеднен уран за Киев не е ескалация
- /ВИДЕО/ МО РФ: ВС на РФ поразиха военна техника на ВСУ на територията на летище "Школни" край Одеса
- Сърбия ще инвестира в отбранителната си индустрия

Общо седем светещи буя са поставени за два дена по Северното и Южното черноморско крайбрежие, пет от тях са на юг. По Южното Черноморие обозначените опасни места са следните: подводни скали на подхода към яхтения кей на Равда, плитчина край входа на пристанище Поморие, плитчина край нос Колокита до Созопол, плитчина край Китен и скали пред вълнолома на Царево, каткто и подходът към пристанище Несебър.
Предупредителните буйове ще пазят от инциденти любителите на яхтите и ветроходните съдове. Разположението на сигнализиращите съоръжения е съгласувано с Изпълнителна агенция "Морска администрация" и Министерство на отбраната.
От Българската асоциация на яхтените пристанища /БАЯП/ и от Асоциацията на производителите и вносителите на яхти в България /АПВЯБ/ заявиха, че по родното море има много опасни места, които не са обозначени, защото са извън препоръчителните морски коридори за търговското корабоплаване.
Двете организации осъществиха операцията с кораб, водолази и оборудване. Самите буйове пък са закупени от застрахователна компания.
Над 30 са опасните места по цялото крайбрежие. Опасностите по Южното Черноморие са повече, тъй като на север е по-стръмно и край брега има достатъчно дълбочина, обясни Лъзечар Братоев - председател на БАЯП и председател на УС на АПВЯБ.
Буйове на останалите необезопасени места ще бъдат поставени през следващите 1-2 години. Идеята е обозначителните морски знаци да се прибират през ноември и поставят обратно в началото на април, за да не бъдат скъсани или преместени при зимните бури.
Буйовете скоро ще бъдат снабдени с червена лампа със соларни батерии. Така те ще проблясват вечер и при мъгли.
Автор: Фактор
loading...
Други публикации
Напиши коментар