Горещи новини
- /ВИДЕО 18+/: Показаха на видео бойно приложение на руски дрон-камикадзе
- В САЩ оцениха мощта на руската армия
- Русия създаде разузнавателен квадрокоптер, неуязвим за РЕБ
- Бомбардировач B-1B на ВВС САЩ получи сериозни повреди в Норвегия
- Броят на жертвите при сблъсъци в Мианмар достигна 730
- Какви ответни санкции наложи Русия на САЩ! Вашингтон ще "реагира на руските ответни мерки"
- Insitu Pacific и Boeing Australia тестват автономна система за избягване на сблъсъци по време на полет /СНИМКА/
- Два големи десантни кораба от СФ и отряд от 15 кораба от КФ на ВМФ Русия навлязоха в Черно море/СНИМКИ/
- Стана известно кой е организирал саботажа в ядрено съоръжение в Иран
- АХТОПОЛ КАТО СТОЛИЦА НА МОРСКАТА КАРИКАТУРА-3: ЩО Е ТО НА МОРЕ С ОКТОПОД?
Източник: flightzone.bg, Зорница Буковска
„България Еър“, Ryanair и Wizz Air са подали жалби срещу високите такси на Летище София, научи Flightzone.bg. Същите са публикувани на интернет страницата на ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“. Това са едни от най-големите оператори на столичния аеропорт, с най-голям брой полети и базирани самолети.
Припомняме, че в края на октомври „Летище София“ ЕАД излезе с решение № 3-677/30.10.2020 г. за определяне размера на таксите на аеропорта. От него става ясно, че те са значително увеличени в сравнение с досегашните. Такса „пътник“ нараства с 60.38%, такса „сигурност международни полети“ – с 94.64%, такса „сигурност вътрешни полети“ – 85.71%, такса „шум“ – с 59%, а такса „ръкав“ е вдигната с 53,49%,
В своята жалба националният превозвач „България Еър“ оспорва предлаганите увеличения на таксите, съответно намаленията на стимулиращите отстъпки. Авиокомпанията счита същите за „необосновани, незаконосъобразни и нецелесъобразни, както и несъобразени с безпрецедентната извънредна ситуация в авиационната индустрия, последица от разпространението на коронавируса“.
Наред с това превозвачът припомня становището на IATA от края на октомври, което гласи, че е от изключителна важност летищата и доставчиците на аеронавигационно обслужване да избягват увеличение на разходите, за да изпълнят недостига на бюджетите, които зависят от нивата на трафика преди кризата. Разходите за инфраструктура са спаднали рязко поради малкото полети и пътници. Доставчиците на инфраструктура могат да намалят разходите, да отложат капиталовите разходи, да вземат заеми на капиталовите пазари, за да покрият загуби или да потърсят финансово облекчение на държавата.
Според „България Еър“ Летище София прави „точно това, което не трябва“. По думите на ръководството на авиокомпанията „Летище София“ ЕАД не предприема никакви мерки да намали разходите си и/или да потърси други източници на финансиране и вместо това прехвърля тези си отговорности върху въздушните превозвачи.
Жалбите на трите превозвача
loading...
Други публикации
Напиши коментар
Какво им пречи да използват някакво друго, по-скромно летище? Божурище :)??
Много големи градове по света имат и по-евтини летища в радиус до 50 км, където таксите са много по-ниски...
И тогава, като има и конкуренция и тези ще свалят техните цени!