Горещи новини
- В САЩ съветват РФ да ускори развитието на изтребител от 6-то поколение /СНИМКИ/
- В Русия създават ударен комплекс "Молния" за групово използване - излита от самолет /СНИМКИ/
- Експерт предупреди за военен сценарий за Донбас и за поява на чужди военни бази /СНИМКИ/
- /ВИДЕО/: Турчинов обясни загубата на Крим през 2014 г. с неподготвеността на армията
- /ВИДЕО/: Лидерът на ДНР, Пушилин обвини Киев, че подготвя нова офанзива в Донбас
- Китай заяви, че САЩ непрекъснато нагло се намесват във вътрешните работи на други страни /ВИДЕО/
- В Министерство на отбраната на ФРГ предупредиха за нова военна заплаха от Русия
- За първи път в света, точността на стрелбата на руските гаубици достигна 96%
- Първи полет на първия възстановен грузински щурмовик Су-25УБ (снимки)
- През март въоръжените сили на Русия и Беларус ще проведат съвместни учения

C нови четири месеца е удължен срокът за оферти от кандидатите
Срокът за подаване на оферти за концесионирането на летище София е удължен с нови четири месеца и изборът на частен стопанин на аеропорта за следващите 35 години е оставен на следващия редовен кабинет. Решението за четвъртото поред отлагане на времето за приключване на процедурата е взето миналата седмица от Министерството на транспорта.
Така министърът на транспорта Ивайло Москов изпълнява обещанието си да остави на следващите управляващи решението за концесията, след като от БСП поискаха спирането на процедурата.
Последното удължаване на срока за оферти бе 31 януари 2017 г. Сега кандидатите да управляват столичната аерогара ще могат да получат документация за участие в процедурата и да внесат предложенията си до 19 май, а офертите се планира да бъдат отворени но 22 май 2017 г.
За предишните три удължавания на кандидатстването мотивът бе "искане на инвеститори", а сега това стана тихомълком само със съобщение на сайта на ведомството и без обяснения.
Новият срок на практика ще даде време на редовния бъдещ кабинет да реши дали да продължи концесионната процедура в сегашния й вид или да я прекрати, каквито намерения бяха обявени от БСП.
Съгласно обявената в края на май 2016 г. в официалния вестник на Европейския съюз процедура бъдещият концесионер на летище София ще трябва да плати минимално еднократно концесионно плащане от поне 550 млн. лева без ДДС или 660 млн. лв. с данъка, които са предвидени за погасяване на дългове и развитие на БДЖ. Годишното концесионно възнаграждение трябва да е не по-малко от 7 на сто от общия размер на нетните приходи на летището от всички дейности за текущата година или близо 12 млн. лв. с ДДС. Исканата инвестиция в развитието на летището е мининум 306.545 млн. лв. за срока на концесията. Операторът ще трябва да инвестира в изграждането на напълно нов пътнически Терминал 1 на мястото на сегашния. Той трябва да има седем ръкава и 5 входа-изходи за пътници с капацитет на обслужване 3 млн. пасажери годишно.
При обявяването на концесията Московски обяви, че интерес към нея имали повечето от операторите на големите европейски летища като Мюнхен, Франкфурт, Цюрих, Ванси, Лион, Дъблин, както и инвестиционният фонд зад лондонското летище "Хийтроу".
Засега обаче е ясен интересът
За сигурен се счита операторът на летище Франкфурт – "Фрапорт", който у нас вече у правлява на концесия морските летище във Варна и Бургас, заедно с “Еърпорт Сървисиз България", която е на "Химимпорт", притежаваща авиокомпанията "България Ер" – един от големите длъжници на летище София.
Като претендент се сочи и турската ТАВ, която управлява истанбулското летище "Ататюрк"
loading...
Други публикации
Напиши коментар