Горещи новини
- IDF обяви елиминирането на 440 бойци на Хизбула
- ГЩ, УКРАЙНА: Руснаците атакуват най-много в Покровско и Кураховско направление
- Deepstate: Руснаците са навлезли в Торецк и още две населени места в Донецка област
- Ким Чен Ун: приятелството между Китай и Северна Корея е в интерес на двете страни
- ISW анализира дали финансовите стимули ще променят темпото на мобилизация в Русия
- МО РФ: Су-34 с авиобомби унищожиха опорен пункт на ВСУ в района на Курск
- Washington Post: Стана известно кой е принудил членове на Хизбула да хващат пейджъри с две ръце
- ГАЛЕРИЯ - ОТКРИХА ПАМЕТНА ПЛОЧА ПРИ САМОЛЕТ МИГ–21 В РАВНЕЦ
- Нетаняху: Израел има право да отговори на иранската атака
- /ВИДЕО/: Депутат от Радата призова Украйна да започне военни действия срещу Беларус
Димитър Ставрев, списание „Клуб КРИЛЕ”
На 22 март 2014 г. се проведе традиционната среща на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА). На нея бяха представени резултатите в превозите на пътници от и до България по редовни и чартърни авиолинии през 2014 г., както и бяха повдигнати някои проблеми в бранша.
На пресконференцията с медиите присъстваха Светослав Станулов, председател на АБА и изпълнителен директор на ИВТ, кап. Янко Георгиев, изп. директор на „България Ер”, Христо Спасов, собственик на „Хели Ер”, Христо Щерионов, изп. директор на „Летище София” ЕАД, кап. Йовко Йоцев - гл. секретар на АБА и Апик Гарабедян от BAC.
По редовни пътнически авиолинии от и до летище София през 2014 г. са превозени 3 192 000 пътника с ръст от 4,3% спрямо 2013 г. „България Ер” като единствен национален превозвач по редовни линии към момента е превозила 825 000, реализираният ръст е 1,3%, а делът й в общото количество в тази категория е 24,7%, при 25,5% през 2013 г.
На летище Варна през 2014 г. по международни редовни авиолинии са превозени 397 000, с реализиран ръст от 10,5%. „България Ер” като единствен български авиопревозвач в тази категория има превозени 48 00 пътника или пазарен дял от 12,0% при 14,5% през 2013 г.
На летище Бургас през 2014 г. по редовни авиолинии има превозени 675 000 пътника, с реализиран ръст спрямо 2013 г. от 18,3%. „България Ер” е превозила в Бургас 98 000 пътника, с пазарен дял в категорията от 14,5%.
Общо за трите летища – София, Варна, Бургас по редовни авиолинии за 2014 г. има превозени 4 408 000 пътника, в годишен ръст от 6,8%. „България Ер” е превозила общо 971 000 пътника с годишен ръст от 8,7%. Пазарният й дял е 22%.
По международните чартърни авиолинии през 2014 г. на летище Варна са превозени 854 000 с годишен ръст от 5%. Българските авиокомпании са превозили 418 000 пътника с годишен ръст от 25%. Пазарният им дял в категорията е 48,9%.
На летище Бургас през 2014 г. в категорията са превозени 1 799 000 пътника, с годишен спад от 2,6%. Българските авиокомпании са превозили 655 000 пътника с годишен спад от 9,6%. Пазарният им дял е 36,4%.
На летище София по чартърни авиолинии през 2014 г. са превозени 114 000 пътника с годишен спад от 5,2%. Българските авиокомпании са превозили 46 000 пътника с годишен спад от 5,1%. Пазарният им дял е 40,4%.
Общо по международни чартърни авиолинии през 2014 г. от и до София, Варна и Бургас са превозени 2 768 000 пътника с годишен спад от 0,5%. Българските авиокомпании са превозили 1 119 000 пътника с годишен ръст от 1%. Пазарният им дял е 40,4%.
Общо по редовни авиолинии (редовни и чартърни) от и до България през 2014 г. са превозени 7 177 000 пътника или годишен ръст от 3,9%. Българските авиокомпании са превозили 2 090 000 от тях с годишен ръст от 4,4%. Пазарният им дял е 29,1%.
Христо Христов повдигна въпроса са липсата на заинтересованост от Министерството на здравеопазването и другите български институции по въпроса за въздушната медицинска евакуация. „Хели Ер” притежава 2 вертолета Agusta А109К2 специално модифицирани за планинско спасяване и медицинска евакуация. С тях тази зима в Банско са спасени 3 души, и е транспортирана една жена от Русе до София.
Изпълнителният директор на „Летище София” ЕАД Христо Щерионов заяви, че очаква през 2014 г. летището да обработи рекордните над 4 000 000 пътника, при това без да се взети предвид пътниците които ще привлекат 5-те нови авиолинии на Wizz air.
За далечно магистрални полети от и до летище София има заявен интерес от китайски и индийски авиокомпании, а българската авиокомпания BH Air ще започне полети до САЩ. Стартът им е отложен от април за май 2015 г.
Кап. Янко Георгиев, изп. директор на „България Ер”, сподели че в момента се водят преговори за продължаване обновлението на самолетния парк на авиокомпанията и през 2016 г. тя трябва да получи нови самолети.
Според АБА, делът на чуждите нискотарифни авиокомпании все още е по-нисък от този на „България Ер” по редовните международни авиолинии.
Бел.авт.: Статистическите данни са на АБА
На 22 март 2014 г. се проведе традиционната среща на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА). На нея бяха представени резултатите в превозите на пътници от и до България по редовни и чартърни авиолинии през 2014 г., както и бяха повдигнати някои проблеми в бранша.
На пресконференцията с медиите присъстваха Светослав Станулов, председател на АБА и изпълнителен директор на ИВТ, кап. Янко Георгиев, изп. директор на „България Ер”, Христо Спасов, собственик на „Хели Ер”, Христо Щерионов, изп. директор на „Летище София” ЕАД, кап. Йовко Йоцев - гл. секретар на АБА и Апик Гарабедян от BAC.
По редовни пътнически авиолинии от и до летище София през 2014 г. са превозени 3 192 000 пътника с ръст от 4,3% спрямо 2013 г. „България Ер” като единствен национален превозвач по редовни линии към момента е превозила 825 000, реализираният ръст е 1,3%, а делът й в общото количество в тази категория е 24,7%, при 25,5% през 2013 г.
На летище Варна през 2014 г. по международни редовни авиолинии са превозени 397 000, с реализиран ръст от 10,5%. „България Ер” като единствен български авиопревозвач в тази категория има превозени 48 00 пътника или пазарен дял от 12,0% при 14,5% през 2013 г.
На летище Бургас през 2014 г. по редовни авиолинии има превозени 675 000 пътника, с реализиран ръст спрямо 2013 г. от 18,3%. „България Ер” е превозила в Бургас 98 000 пътника, с пазарен дял в категорията от 14,5%.
Общо за трите летища – София, Варна, Бургас по редовни авиолинии за 2014 г. има превозени 4 408 000 пътника, в годишен ръст от 6,8%. „България Ер” е превозила общо 971 000 пътника с годишен ръст от 8,7%. Пазарният й дял е 22%.
По международните чартърни авиолинии през 2014 г. на летище Варна са превозени 854 000 с годишен ръст от 5%. Българските авиокомпании са превозили 418 000 пътника с годишен ръст от 25%. Пазарният им дял в категорията е 48,9%.
На летище Бургас през 2014 г. в категорията са превозени 1 799 000 пътника, с годишен спад от 2,6%. Българските авиокомпании са превозили 655 000 пътника с годишен спад от 9,6%. Пазарният им дял е 36,4%.
На летище София по чартърни авиолинии през 2014 г. са превозени 114 000 пътника с годишен спад от 5,2%. Българските авиокомпании са превозили 46 000 пътника с годишен спад от 5,1%. Пазарният им дял е 40,4%.
Общо по международни чартърни авиолинии през 2014 г. от и до София, Варна и Бургас са превозени 2 768 000 пътника с годишен спад от 0,5%. Българските авиокомпании са превозили 1 119 000 пътника с годишен ръст от 1%. Пазарният им дял е 40,4%.
Общо по редовни авиолинии (редовни и чартърни) от и до България през 2014 г. са превозени 7 177 000 пътника или годишен ръст от 3,9%. Българските авиокомпании са превозили 2 090 000 от тях с годишен ръст от 4,4%. Пазарният им дял е 29,1%.
Христо Христов повдигна въпроса са липсата на заинтересованост от Министерството на здравеопазването и другите български институции по въпроса за въздушната медицинска евакуация. „Хели Ер” притежава 2 вертолета Agusta А109К2 специално модифицирани за планинско спасяване и медицинска евакуация. С тях тази зима в Банско са спасени 3 души, и е транспортирана една жена от Русе до София.
Изпълнителният директор на „Летище София” ЕАД Христо Щерионов заяви, че очаква през 2014 г. летището да обработи рекордните над 4 000 000 пътника, при това без да се взети предвид пътниците които ще привлекат 5-те нови авиолинии на Wizz air.
За далечно магистрални полети от и до летище София има заявен интерес от китайски и индийски авиокомпании, а българската авиокомпания BH Air ще започне полети до САЩ. Стартът им е отложен от април за май 2015 г.
Кап. Янко Георгиев, изп. директор на „България Ер”, сподели че в момента се водят преговори за продължаване обновлението на самолетния парк на авиокомпанията и през 2016 г. тя трябва да получи нови самолети.
Според АБА, делът на чуждите нискотарифни авиокомпании все още е по-нисък от този на „България Ер” по редовните международни авиолинии.
Бел.авт.: Статистическите данни са на АБА
Други публикации
Напиши коментар
Чорбаджията на Хели ер се казва Георги Спасов, а не там, каквото сте измислили. Хубаво е да попроверявате какво пишете.
Браво. Добра година, но следващата трябва да е по-добра, предвид новите линии, които бяха разкрити, както и новите терминали във Варна и Бургас.