Горещи новини
- Външните министри на Венецуела и Гвиана обсъдиха спорния регион Есекибо
- Руснаците могат да получават видеозаписи от камери в Украйна с години
- Ердоган: Нетаняху и неговите приближени ще се явят в съда
- Смъртоносен сироп за кашлица уби стотици деца на няколко континента
- Анкара приветства стъпките за укрепване на доверието между Азербайджан и Армения
- Украинските ВВС продължават да губят бойни самолети
- Орбан заяви за невъзможност Украйна да бъде приета в ЕС заради нивото на корупция
- Русия скоро може да затвори своя сектор на Арктика за недружелюбни страни
- Представител на Джонсън опроверга участието му в провала на мирните преговори по Украйна /ВИДЕО/
- До 13 декември Финландия ще вземе решение за отваряне границите с Русия

На 25 февруари 1896 г. в Плевен е роден Цветан Лазаров Лазаров. Средно образование завършва в Плевен. Участва в Балканските и Първата световна войни. Постъпва в авиационното училище в Божурище през 1918 г , където завършва пълен курс за пилот с чин подпоручик. Служи като летец до 1 февруари 1920 г, когато по силата на Ньойския договор е демобилизиран. През 1922 г. заминава за Германия и завършва Висшето техническо училище в Шарлотенбург. През 1926 г. е назначен за конструктор в Държавната аеропланна работилница Божурище, където участва в разработката на самолети ДАР. През 1932 г. Цветан Лазаров заема длъжността технически директор в новооткритата българо-италианска самолетна фабрика „Български Капрони“ в Казанлък, а през 1936 г. се връща отново в ДАР – Божурище, за да оглави конструкторския отдел.
В периода 1942 – 1949 г. Цветан Лазаров е главен инженер- конструктор на Държавната самолетна фабрика, Ловеч. В периода 1948 – 1954 г. вече като професор, той оглавява Катедрата по самолетостроене в Държавната политехника в София. Във Военна академия е началник на Техническата авиационна катедра. Цветан Лазаров е основоположник на аеродинамичните изследвания в България. Автор е на конструкцията на самолетите ДАР-6, КБ-3„Чучулига-1“, ДАР-9 „Синигер–, ДАР-10А, ДАР-10Ф, Лаз-7, Лаз-8, Лаз-7М и Лаз-12, от които общо са произведени 381 броя. Последно войнско звание – полковник.
Умира на 13.01.1961 г.


loading...
Други публикации
Напиши коментар