Горещи новини
- Armymedia.bg: Приключи учението на Многонационалната бойна група „Shaping Armor 25“
- Armymedia.bg: Националният военен университет „Васил Левски“ с почетно участие в честванията на 22 март – Празника на Велико Търново
- БТА: БАН отвори врати за десетки ученици за Международния ден на ледниците
- На 27 март ще бъде спряно движението по Дунав мост при Русе
- Дарение от Великобритания за ГДГП: 7 автомобила Land Rover New Defender, 2 дрона, 60 термовизионни камери
- Руската авиация унищожи обекти на украинския военно-промишлен комплекс в 138 области
- A Haber: Турският съд реши да арестува кмета на Истанбул
- Otbrana.com: Предстоят големи промени в Министерството на отбраната
- В Британия обявиха за оръжейна революция в Украйна
- Otbrana.com: Успешна ротация на контингента ни в Косово

хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на Пресцентъра на МО
Летище София започна 2025 г. с още една крачка към устойчивата авиация. През януари 2025 г. на летището бяха заредени 11 369,62 t авиационно гориво Jet A1, смесено с 2% устойчиво авиационно гориво (Sustainable Aviation Fuel - SAF). I него са заредени 1894 самолета, което e около 75% от всички излетели полети от София за месеца.
„Летище София се утвърждава като лидер в Европа по отношение на използването на устойчиво гориво. Успешната сертификация на горивната ни база, зареждането със SAF и в резултат очакваните да бъдат спестени стотици тонове въглеродни емисии са ясни доказателства за нашия ангажимент към поекологична авиация. Това е още една важна крачка към устойчивото бъдеще на въздушния транспорт в България и Европа“ заяви Хесус Кабайеро, главен изпълнителен директор на СОФ Кънкет - оператор на летище София.
В края на миналата година успешно завърши сертификационният одит на резервоарите на летище София за съхранение и търговия с устойчиво авиационно гориво. СОФ Кънект започна да предлага зареждане със SAF от началото на 2025 г. и само за месец са спестени над 600 kg CO2 емисии, като така столичното летище затвърждава ангажимента си към по-зелено бъдеще и намаляване на въглеродния отпечатък в авиацията.
От 1 януари 2025 г. в ЕС влязоха в сила нови правила, според които доставчиците на авиационно гориво трябва да осигуряват минимум 2% устойчиво авиационно гориво от общото количество гориво, доставяно на летищата. Този дял трябва да нарасне до 70% до 2050 г. Устойчивите авиационни горива включват синтетични, високотехнологични и биогорива, както и рециклирани въглеводородни горива. Целта е намаляване на емисиите на парникови газове и постигане на климатична неутралност в авиацията до 2050 г. Инициативата е част от усилията на ЕС за декарбонизация на транспорта и част от целите за намаляване на емисиите с 55% до 2030 г.

Други публикации
Напиши коментар