Горещи новини
- Беларуските командно-щабни машини Р-185 „Эпоха“
- Нови бойни машини M2A4 и M7A4 за US Army
- Премиерът на Грузия Кобахидзе заяви, че Зурабишвили ще трябва да напусне своя пост
- /ВИДЕО/: Путин обяви готовността на Русия да отблъсне противниците "по всички фронтове"
- Депутат от Радата заяви, че примирието с РФ може да бъде сключено след пет седмици
- Осем украинци се опитаха да се правят на картофи и да избягат от мобилизация
- В Русия създадоха системата "Калинка" за лов на Starlink
- SHOT: Шестима войници от украинските въоръжени сили бяха убити заради цигара /ВИДЕО/
- Медведев допуска появата на нови региони в рамките на Русия
- Опровергаха думи на Ердоган за анексиране на сирийски градове към Турция
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
На пресконференцията след Работно съвещание на ръководните структури на българските ВВС Началникът на отбраната адм. Емил Ефтимов заяви: „Ще започна с един факт, който апресисира основната причина по отношение на нальота. ВВС на България посрещат XXI век с 2 ескадрили учебно-бойни самолети L-39ZA. Вече е ясно в публичното пространство колко учебно-бойни самолети имаме, как това се отразява на подготовката на младите летци, на летците, как това дава отражение на подготовката на инструкторите в 12-а авиобаза Долна Митрополия и ред други въпроси, които министърът застъпи.
Десетилетията недофинансиране в системата на отбраната водят до рискове, до допускане на инциденти и авиокатастрофи. Не го казвам като оправдание, а като основа на командно-организаторската работа и на планирането на подготовката на авиобазите и извършването на трудната, тежка задача на ВВС по трансформацията, по прехода от съветската техника към западен модел самолети. Това е много тежка задача. В този преход като военно и политическо ръководство за съветските платформи е осигурен максималният нальот с отчитането на възможностите за ремонт и доставка на резервни части.
За съжаление допусна се тази авиокатастрофа с L-39ZA, който е самолет, в който бяха вложени финансови средства, осигурени платформи и оптимален за нашите условия нальот на двамата летци.
Благодаря на ген. Стойков за доклада - обективен, безпристрастен, продължаваме напред.
Още от случая с майор Терзиев, през 2022 г. бяхме заповядали да се прегледа и прецизира нормативната база по отношение на летателната подготовка и тя логически да се обвърже с наличния нальот. Това води до рискове, тъй като задачите пред военнослужещите остават, въпреки невъзможността да бъде осигурен достатъчен нальот.
Искам да подчертая труда и отговорността на военните ни пилоти, които успяват в тази обстановка да изпълняват задачите си по осигуряването на териториалната сигурност и суверенитета на Република България и конкретно във въздушното ни пространство.
Какво предстои - за съжаление когато внесохме инвестиционната план-програма в 50-ия парламент - финансовите рамки, в които я изготвяхме, не ни позволиха да включим учебно-боен или учебен самолет, който в голяма степен да минимизира рисковете, за които говорим. Предстои Командването на ВВС да ми предостави Концепция за учебната авиация, която в бъдеще да минимализира риска, особено по отношение на младите пилоти. Този въпрос трябва да се реши и трябва да намерим ресурса и най-целесъобразното решение, за да осигурим подготовката на пилотите за в бъдеще“.
Други публикации
Напиши коментар