Горещи новини
- Украйна започна производството на ракетите "Пекло"
- В САЩ е забелязан влак с бронетранспортьори Stryker, които може да бъдат прехвърлени в Украйна /ВИДЕО/
- Mash: Украинските ВСУ атакуваха за първи път Кримския мост с най-новия полски БЕК "Гавия"
- Нови БМП CV90 за Дания, Швеция и … Украйна
- Общината на Виница дари 500 FPV дрона и системи за РЕБ на украинските войски
- Направена е следващата стъпка в германската програма F-35A Lightning II
- Генерал-лейтенант ЯВОР МАТЕЕВ, вчера празнува рожден ден
- Армиите на Сирия и Русия атакуваха терористи в провинция Хама
- В Черно море унищожиха шест безпилотни катера на украинските въоръжени сили
- МВнР на Норвегия призова за обезпечаване победата на Украйна след речта на Лавров в ОССЕ
pan.bg
На 28 октомври от авиационни флот на силите за ранно предупреждение и управление на НАТО (Airborne Early Warning and Control Force’s fleet) обявиха, че първият самолет за ранно предупреждение и управление Boeing E-3 Sentry, който е преминал процес на модернизация по програмата FLEP, е прехвърлен в базата в Гелзенкирхен във Федерална република Германия. FLEP (Final Lifetime Extension Program) има за цел да даде възможност за ефективно използване на съществуващия флот от самолети E-3 Sentry до 2035 г. Всички машини, които работят, т.е. четиринадесет броя, ще бъдат подложени на модернизацията. В рамките на FLEP, която трябва да бъде завършена до края на 2026 г., промените включват увеличаване на изчислителните възможности на бордовите компютри, инсталирани в оперативното отделение, разширяване на обхвата от възможности на сателитната комуникационна система, инсталиране на ново криптографско оборудване и допълнителни радиостанции, работещи в режим Have Quick. Освен това системните оператори на мисии получават нови конзоли. В допълнение към бордовото оборудване, програмата включва и модификация на ключови елементи от наземната инфраструктура (учебен център и стаи за планиране и оценка на мисиите). Международната ескадрила на НАТО, оборудвана със самолети Boeing E-3 Sentry, е един от ключовите елементи за ранно предупреждение и управление. Първоначално в състава й имаше осемнадесет машини, но една машина беше изгубена по време на експлоатация, а още три единици вече бяха изтеглени от експлоатация и сега се съхраняват в депото AMARG в Съединените щати. През ноември 2023 г. бе обявено, че в рамките на първата фаза на програмата за избор на наследник се препоръчва закупуването на шест Boeing E-7A Wedgetail. Докато бъдат пуснати в експлоатация, E-3 Sentry ще се използват последователно, наред с другите, във въздушното пространство на страните от НАТО. От началото на войната в Украйна Е-3 са чести гости в небето на Полша и Румъния. В Полша те се допълват от националния компонент, състоящ се от два самолета Saab 340AEW Erieye.
По информация на https://zbiam.pl
Снимка: NATO
Превод и редактиране: pan.bg
Други публикации
Напиши коментар