Горещи новини
- Естония ще бъде домакин на най-голямото военно учение за годината „Siil 2025“
- Турският самолет HÜRJET достига скорост от 1,2 Маха /ВИДЕО/
- В НАСА заявиха, че са „дълбоко загрижени“ относно безопасността на МКС
- Разкриха за планове на САЩ да създадат военен лунен модул
- Узбекистан се обърна към САЩ за изстрелване на собствен сателит
- Bloomberg: САЩ представиха план за Украйна със запазване на територии за Русия и отмяна на санкции
- /СНИМКИ/: Тръмп обяви за скорошно подписване с Украйна на сделка за минералните ресурси
- Хамас отхвърля израелската сделка за заложници, не приема сделка, която не слага край на войната
- САЩ обявиха за унищожаването на пристанището Рас Иса в Йемен. Има съобщения за много убити и ранени
- Украински дронове масово атакуваха няколко региона на Руската федерация и Крим, има загинали

pan.bg
На 25 февруари 1896 г. в Плевен е роден Цветан Лазаров Лазаров. Средно образование завършва в Плевен. Участва в Балканските и Първата световна войни. Постъпва в авиационното училище в Божурище през 1918 г , където завършва пълен курс за пилот с чин подпоручик. Служи като летец до 1 февруари 1920 г, когато по силата на Ньойския договор е демобилизиран. През 1922 г. заминава за Германия и завършва Висшето техническо училище в Шарлотенбург. През 1926 г. е назначен за конструктор в Държавната аеропланна работилница Божурище, където участва в разработката на самолети ДАР. През 1932 г. Цветан Лазаров заема длъжността технически директор в новооткритата българо-италианска самолетна фабрика „Български Капрони“ в Казанлък, а през 1936 г. се връща отново в ДАР – Божурище, за да оглави конструкторския отдел.
В периода 1942 – 1949 г. Цветан Лазаров е главен инженер- конструктор на Държавната самолетна фабрика, Ловеч. В периода 1948 – 1954 г. вече като професор, той оглавява Катедрата по самолетостроене в Държавната политехника в София. Във Военна академия е началник на Техническата авиационна катедра. Цветан Лазаров е основоположник на аеродинамичните изследвания в България. Автор е на конструкцията на самолетите ДАР-6, КБ-3„Чучулига-1“, ДАР-9 „Синигер–, ДАР-10А, ДАР-10Ф, Лаз-7, Лаз-8, Лаз-7М и Лаз-12, от които общо са произведени 381 броя. Последно войнско звание – полковник. Умира на 13.01.1961 г.
Други публикации
Напиши коментар