Горещи новини
- МО, Русия: в зоната на група „Юг“, загубите на ВСУ възлизат на 810 бойци
- ГЩ, Украйна актуализира данните за загубите на Русия: още 1270 войници
- ВВС, Украйна: 58 от 67 "Шахеда" бяха свалени над Украйна
- Германия обеща да предостави още 12 самоходни гаубици на Украйна
- АРМИМЕДИЯ: Европейската отбранителна индустрия се нуждае от консолидация
- ЦРУ и МИ6 заявиха, че е по-важно от всякога подкрепата за Украйна да продължи
- Министрите на отбраната на България и на ФРГ Атанас Запрянов и Борис Писториус подписаха Програмно споразумение за съвместната покупка на зенитно-ракетни комплекси IRIS-T
- Вицепрезидентът: С президента Радев работим за съхраняване на българщината сред българите в чужбина
- Президентът: Поколението, защитило Съединението, ни даде урок как политици и граждани действат като творци на историята, а не като нейни безпомощни заложници
- Буданов: Telegram е заплаха за националната сигурност
pan.bg
На 21 март 2023 г. инженерите на компанията Airbus Defence and Space и нейната дъщерна компания Airbus UpNext постигнаха нов успех в областта на автоматизацията на въздушните операции: автономно насочване и управление на безпилотни летателни апарати от борда авиотанкер A310 MRTT. Това е първата стъпка към автономните групови полети на различни самолети и възможностите за автономно дозареждане в полет. Най-новите решения от този род позволяват значително да се намалят усилията на екипажа и възможните човешки грешки, както и да се минимизират разходите за обучение на летателния състав и да се осигурят по-ефективни действия във въздуха. Автономните технологии, известни под общото име Auto'Mate, бяха инсталирани на летателния демонстратор A310 MRTT, работещ в летище Хетафе, и на няколко въздушни мишени DT-25, имитиращи излитане на самолети-авиотанкери от изпитателния център Ареносило (CEDEA) в Уелве, Испания. Над залива Кадис управлението на БЛА бе предадено на наземната станция на MRTT A310, който самостоятелно насочваше DT-25 на позиция за дозареждане в полета. В продължение на почти 6-часовите летателни изпитания четири последователно пуснати DT-25 бяха управлявани и изведени на позиция зад танкера благодарение на изкуствения интелект и алгоритмите на кооперативното управление, без намесата на човек. Безпилотните летателни апарати поред един след друг бяха изведени на минимално разстояние около 45 m от A310 MRTT. Технологията на демонстратора Auto'Mate обхваща три области: точна относителна навигация за точно определяне на положението, скоростта и местоположението на авиотанкера спрямо приемащия самолет; вътрешнополетна комуникация, осигуряваща обмен на данни между различни летателни апарати, повишаваща автономността на системата, както и алгоритми на съвместното управление, осигуряващи насочване, координиране/съгласуване на параметрите на полета и функции за предотвратяване на столкновения между танкера и приемащия самолет. До края на 2023 г. ще се проведе втора серия от въздушни изпитания, в хода на които ще бъде проучено използването на навигационни сензори на основата на изкуствения интелект и усъвършенствани алгоритми за управление на автономния полет нагрупа от различни самолети. В компания на A310 MRTT след това ще бъдат пуснати в полет два безпилотни летателни апарата, имитиращи автономни операции за дозареждане на няколко самолета и проверяващи работните алгоритми за предотвратяване на столкновения в по-голяма група.
Л. Дойчинов
Според https://breakingdefense.com/
Снимка: Airbus Defense and Space
Други публикации
Напиши коментар