Горещи новини
- Британският министър на отбраната: Загубите на Русия са над 220 000 убити и ранени
- Хърватия може да предаде хеликоптери Ми-8 на Украйна
- Каталин Новак: Русия трябва да изтегли войските си от Украйна, за да постигне мир
- Зеленски на срещата на върха на демокрацията: Имаме нужда от победа тази година
- ГЩ на Украйна: Руснаците имат частичен успех в Бахмут, но ВСУ държат града
- Обратното броене започна: на американците им трябва поне някаква победа в Украйна
- Японските военни за първи път показаха най-новия си свръхголям подводен дрон
- Стартира мисията JUICE на ESA
- ФОТОФАКТ ОТ РУСЕ: ДОБРЕ ДОШЪЛ НА VIKING LIF - ПЪРВИЯТ КРУИЗ ЗА СЕЗОНА! ОЧАКВАТ СЕ ОЩЕ 450 ПАСАЖЕРА ДО КРАЯ НА ГОДИНАТА!
- Румънски F-16 Fighting Falcon на стража на балтийските държави

pan.bg
Екип от MIT Lincoln Laboratory на Масачузетския технологичен институт е разработил витла за БЛА с напълно нова геометрия. Те са по-тихи и произвеждат повече тяга от класическите витла. Прототипите на тороидалните витла са направени с помощта на 3D-принтер. Изследователите от Масачузетския технологичен институт казват, че новите витла са създадени случайно по време на работата над безшумните йонни двигатели за самолети. Предполага се, че вдъхновението за разработването на тяхната геометрия е получено от прототипа на стогодишен самолет. Иновативните витла създават затворена верига. Тази форма води до намаляване на вихрите, които са отговорни за създаването на шум и ограничаване на тягата в класическите витла. В този случай вихрите не се разпространяват на големи разстояния. Екипът на Lincoln Lab също е построил модел на самолет, използващ т. нар. йонен вятър в качеството на задвижваща сила. Той няма движещи се части и не изисква изкопаеми горива. Това задвижване е тихо, икономично и механично по-просто от предишните дизелови и електрически задвижвания. Най-вероятно те ще бъдат използвани първо в безпилотните летателни апарати, а по-късно в пътническите и транспортните самолети, първоначално като компоненти на хибридни задвижвания.
Л. Дойчинов
По информация на https://www.altair.com.pl/news/
Снимка: https://news.mit.edu/
loading...
Други публикации
Напиши коментар