Горещи новини
- Полша одобри програма за производство на боеприпаси за над 420 милиона евро
- Генерал Мили : 6000 "вагнеровци" се бият в Бахмут
- Маляр: Има дни, когато съотношението на убитите в Донбас е 1 към 10 в наша полза
- Резников обясни важността на Бахмут и обяви големите загуби на руснаците
- Британският министър на отбраната: Загубите на Русия са над 220 000 убити и ранени
- Хърватия може да предаде хеликоптери Ми-8 на Украйна
- Каталин Новак: Русия трябва да изтегли войските си от Украйна, за да постигне мир
- Зеленски на срещата на върха на демокрацията: Имаме нужда от победа тази година
- ГЩ на Украйна: Руснаците имат частичен успех в Бахмут, но ВСУ държат града
- Обратното броене започна: на американците им трябва поне някаква победа в Украйна

pan.bg
На 26 януари Командването на военноморските въздушни системи на САЩ (Naval Air Systems Command - NAVAIR) обяви, че проведен първия тестов полет на безпилотния летателен апарат (БЛА) MQ-4C Triton в рамките на сертифицирането, което отваря пътя за операции в условия на силно обледяване. Според съобщението на NAVAIR през следващите месеци са планирани около петнадесет тестови полета. Всеки път машината трябва да работи в ледената зона за около 5 часа. Първият подобен полет е извършен на 25 януари в Експерименталния център на военноморската авиация на САЩ в Patuxent River. За целите на сертифицирането са били използвани на земята мощни вентилатори за ускоряване на натрупването на лед. По време на полета е тествано поведението на обледената машина на височина 6100 m, като събраните данни ще позволят д се провери точността на поведението на машината във въздуха. БЛА MQ-4C Triton, принадлежащи към класа HALE (high-altitude long-endurance), трябва да осигурят на американския флот амбициозните пет разузнавателни полета в режим 24/7 навсякъде по света. Нуждите заявени от военноморската авиация е за 68 серийни самолета от този тип, като първоначалната готовност на първата ескадрила трябва да бъде обявена още през тази година. Предназначени са за допълване на мисиите на пилотираните патрулни машини Boeing P-8A Poseidon. През лятото на 2021 г. започнаха тестовите полети в нова конфигурация на бордовото оборудване, обозначена като IFC-4, която според ВМС на САЩ трябва да революционизира начина, по който се събира информацията. Това ще позволи да се замени действащият в момента Lockheed Martin EP -3E Aries.
Л. Дойчинов
По информация на https://zbiam.pl/
Снимка: NAVAIR
loading...
Други публикации
Напиши коментар