Горещи новини
- Британският министър на отбраната: Загубите на Русия са над 220 000 убити и ранени
- Хърватия може да предаде хеликоптери Ми-8 на Украйна
- Каталин Новак: Русия трябва да изтегли войските си от Украйна, за да постигне мир
- Зеленски на срещата на върха на демокрацията: Имаме нужда от победа тази година
- ГЩ на Украйна: Руснаците имат частичен успех в Бахмут, но ВСУ държат града
- Обратното броене започна: на американците им трябва поне някаква победа в Украйна
- Японските военни за първи път показаха най-новия си свръхголям подводен дрон
- Стартира мисията JUICE на ESA
- ФОТОФАКТ ОТ РУСЕ: ДОБРЕ ДОШЪЛ НА VIKING LIF - ПЪРВИЯТ КРУИЗ ЗА СЕЗОНА! ОЧАКВАТ СЕ ОЩЕ 450 ПАСАЖЕРА ДО КРАЯ НА ГОДИНАТА!
- Румънски F-16 Fighting Falcon на стража на балтийските държави
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
ryanair.com
На 30 януари 2023 г. Ryanair Holdings plc отчете печалба след данъци за третото тримесечие (свършва на 31 декември 2022 г.) от 211 млн. евро в сравнение третото тримесечие преди Covid-19 (2020 г.) от 88 млн. евро. Силното търсене на пътувания за вакациите през октомври и пиковия празничен сезон за Коледа/Нова година (без неблагоприятно въздействие от Covid-19 и войната в Украйна) стимулира силен трафик и цени на всички пазари.
31 декември 2021 г. 31 декември 2022 г. Промяна
пътници 31,1 млн. 38,4 млн. +24%
Коефициент на затоварване 84% 93% +9%
Приходи 1,47 млрд. евро 2,31 млрд. евро +57%
Оперативни разходи 1,59 млрд. евро 2,15 млрд. евро* +36%
Нетна загуба/ печалба след данъци -96 млн. евро 211 млн. евро*
Приходи на акция -0,08 евро 0,18 евро
През третото тримесечие:
• Трафикът е скочил с 24% до 38,4 млн. (+7% преди Covid-19 през FY20).
• Цените за билетите за третото тримесечие са повишени с 14% спрямо нивата преди Covid-19.
• Намаляването на заплатите е възстановено по споразумение през декември 2022 г. (28 месеца по-рано от предвиденото) за над 95% от екипажите.
• Единични разходи от началото на годината (без горивото) от само 30 евро.
• 84 самолета B737-8200 Gamechangers доставени към 31 декември 2022 г. Общ флот от 523 самолета.
• 230 нови маршрута, обявени за финансовата FY24 (общо 2450 маршрута).
• Силни печалби на пазарен дял в Италия, Полша, Ирландия и Испания.
• Хеджирането на горива за първата половина на финансовата FY24 се увеличи до 60% покритие при 90 долара за барел.
Изп. директор на Ryanair Майкъл О’Лиъри заяви:
Активности през третото тримесемие:
„Нашата инвестиция в нови горивноефективни, по-екологични самолети B737 продължи през третото тримесечие и нашия Gamechanger флот (4% повече места с 16% по-малко гориво) се увеличи с 11 самолета и достигна до 84 самолета. През третото тримесечие започнахме да монтираме уинглетс (аеродинамични крилна наставки) с формата на ятагани на нашия флот от 409 B737-800NG (инвестиция от 200+ млн. долара), което допълнително ще намали разхода на гориво с 1,5%.
SAF
Устойчивото авиационно гориво (SAF) ще играе ключова роля за намаляване на CO₂ на пътник/км с 10% до 60 g до 2030 г., когато се надяваме, че 12,5% от нашите полети ще бъдат задвижвани с SAF. Продължаваме да инвестираме, за да ускорим доставките на SAF. Възоснова на нашите успешни партньорства с Neste (летище Амстердам/Schiphol) и OMV (в Австрия, Германия и ЦИЕ), Ryanair подписа меморандум за разбирателство през Q3 с Shell за доставка на 360 000 тона SAF в периода 2025 - 2030 г. (това ще ни спести 900 000 тона CO₂) в по-големите бази на Ryanair в Лондон и Дъблин. През декември бяхме домакини на Ден на устойчивостта с нашия партньор Trinity College Dublin. Това събитие събра лидери в индустрията, учени и инженери (включително Boeing, MAG, Safran, Shell Aviation, Ryanair, преподаватели от колежа и докторанти), които представиха пред публика от инвеститори, политици, регулатори и финансови институции стратегията на Ryanair (и авиацията промишленост) по пътя към нулеви въглеродни емисии до 2050 г. Чрез ЕС ние провеждаме кампания за ускоряване на реформата на европейското РВД, за да премахнем ненужните закъснения на полети, което значително ще намали разхода на гориво и емисиите на CO₂.
Пътниците, които преминат към Ryanair (от високотарифни традиционни авиокомпании в ЕС), могат да намалят своите емисии с до 50% на полет. Като признание за напредъка ни до момента и нашата водеща в индустрията позиция с климатичен рейтинг CDP „B“ (Проет за намаляване на въглеродната зависимост), MSCI повиши рейтинга на Ryanair до „BBB“ (бе „B“), а Sustainalytics класира Ryanair като авиокомпания №1 в Европа по отношение на инвестиции в социални и екологични дейности. По-рано тази година изпратихме писмото за ангажимент на Ryanair до Инициативата „Научно базирани цели“ и ще работим с тях през следващите 2 години, за да потвърдим амбициозните си цели да постигнем нулеви въглеродни емисии до 2050 г.
Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/4 СЛЕДВАЩА СНИМКА



loading...
Други публикации
Напиши коментар