Изтребителят на ВВС на НОАК J-10C дебютира с произведен в Китай двигател WS-10 Taihang

Pan.bg 14 май 2021 | 15:43 views (942) commentaries(0)
img
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на grobalsecurity.org

Китайски медии съобщиха, че на 12 май 2021 г. изтребител J-10C, оборудван с местно разработен двигател WS-10 Taihang, е направил първата си публична поява в тренировка с реални стрелби след въвеждането му в експлоатация във ВВС на Народно-освободителната армия на Китай (НОАК). Това може да е индикация, че двигателят вече е технически стабилен, надежден и зрял, заявиха анализатори.

Полк от ВВС на НОАК, действащ от неразкрита учебна авиобаза, наскоро организира учение с няколко бойни самолета с реални стреби с множество видове оръжия, включително ракети и оръдия по наземни цели, съобщи Китайското национално радио тази седмица.

Една от снимките, приложени към репортажа, показва изтребител J-10C, очевидно задвижван с разработен в страната двигател Taihang, вместо използвания преди това руски АЛ-31ФН, съобщи в сряда eastday.com, базиран в Шанхай новинарски уебсайт.

Това е публичният дебют на оборудвания с двигател Taihang изтребител J-10C, откакто той е приет на въоръжение във ВВС на НОАК, съобщи eastday.com

J-10C е самолет, който се произвежда на големи партиди. Така че, ако сега използва двигателя Taihang, това може да е индикация, че тази версия също е доставена на НОАК в голям брой, заяви пред Global Times в четвъртък Уанг Янан, главен редактор на базираното в Пекин списание Aerospace Knowledge.

През март 2020 г. J-10C с двигател Taihang бе забелязан във видео, публикувано от производителя на самолета, което накара анализаторите да преценят по онова време, че изтребителят е на път да бъде приет в експлоатация.

Тъй като Taihang отдавна е в процес на разработка и е в тестова употреба от ВВС, той вече е станал технически стабилен, надежден и зрял, смята Уанг.

Други изтребители на ВВС на НОАК като J-11B и J-16 започнаха да използват двигатели Taihang по-рано, като една от причините е, че са с два двигателя, което означава по-малък риск от катастрофа, но J-10C е само един двигател, така че според анализаторите двигателят трябва да е по-надежден.

Оригиналният J-10C с руски двигател се появи за първи път на военен парад в края на юли 2017 г., в чест на 90-годишнината от основаването на НОАК, и започна мисии за бойно дежурство през април 2018 г., съобщава по това време thepaper.cn.

За следващата стъпка се очаква Китай да разработи по-усъвършенствани двигатели с по-голямо съотношение тяга-тегло,
по-дълъг експлоатационен живот, по-ефективни стандарти за поддръжка и интелигентни технологии за управление, които да отговарят на нуждите на самолети от ново поколение, каза Уанг.

Очаква се най-модерният китайски изтребител J-20 да бъде модернизиран с 2D дюзи за управление на вектора на тягата на своите двигатели, каза Ли Ганг, пилотът осъществил първия полет с J-20, попитан за очакванията му за бъдещото развитие на възможността за управление на тягата на J-20 в интервю за базираната в Хонг Конг телевизия Phoenix през април.

image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Социални мрежи

Поръчайте с до -25% отстъпка

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка