Горещи новини
- Хеликоптерът Sikorsky S-97 Raider бе представен пред официални лица на американската армия
- Путин: Тежката балистична ракета "Сармат" ще бъде приета на въоръжение през 2022 г. /СНИМКИ/
- Юбилейният пистолет CZ 75 Tobruk
- Хидрографска експедиция във Варненския и в Бургаския заливи
- Путин: Провокациите срещу РФ ще получат бърз и твърд отговор, ще съжаляват, както не са съжалявали /СНИМКИ/
- ГАЛЕРИЯ: УСИЛЕНА ПОДГОТОВКА НА БЪЛГАРСКИТЕ ВМС
- Зеленски покани Путин на среща в Донбас
- Русия ще продължи да развива военна инфраструктура в Арктика
- Отличиха генерали и офицери, отдали десетки години за отбраната на страната
- Breaking News: Свален е етиопски Ми-35!

pan.bg
Американската компания Pratt & Whitney по поръчка на Пентагона ще разработи хиперзвуков двигател за летателни апарати за многократно използване. Според изданието Aviation Week разработването на двигателната система се извършва в рамките на проекта Metacomet. В рамките на този проект компанията ще трябва да реши няколко проблема, включително стабилната работа на силовата установка при скорости над 5 Mach и относително ниска цена при производството и поддръжката. Днес в интерес на военните на няколко държави се разработват хиперзвукови летателни апарати: ракети и планери, които биха могли ефективно да преодолеят вражеските системи за ПВО и да поразяват различни цели. По-голямата част от тези проекти не предполагат създаването на летателни апарати за многократна употреба, предимно безпилотни летателни апарати и самолети. Подробностите за проекта Metacomet, който се разработва от Pratt & Whitney, са класифицирани. Известно е само, че работата по него е започнала през 2018 година. Като част от проекта, компанията трябва да създаде относително евтина алтернатива за многократна употреба на правопоточни въздушно-реактивни двигатели. През 2018 г. американският производител на самолети Boeing представи проект за перспективен хиперзвуков безпилотен летателен апарат, който може да лети със скорост над 5 Mach. Моделът на безпилотния апарат, показан от концерна, е направен по схемата без опашен стабилизатор. Крилото на дрона е с голяма стреловидност. Моделът на хиперзвуковия апарат е оборудван с два реактивни двигателя, разположени в гондолите под фюзелажа на дрона. Какви силови установки се планира да бъдат използвани за новия дрон, не се разкрива.
Л. Дойчинов
По информация на https://aviationweek.com
loading...
Други публикации
Напиши коментар