Горещи новини
- Индонезия получи първата партида китайски ракети AR-2 за своите БЛА CH-4
- Патрулният самолет MA-60H на китайската брегова охрана?
- Global Ordnance успешно тества модернизираната 155-mm самоходна гаубица Nora B-52 M21
- В Дубна, Московска област, ще започне серийно производство на ударния БЛА "Иноходец"
- Беларус обяви за "денонощни" учения на чужди войски близо до нейните граници
- Четирима души загинаха при катастрофа на лекомоторен самолет във Франция
- Японски пикапи за чешката армия
- Анкара е изпратила модернизирани танкове M60A1 в Либия
- САЩ предупредиха Русия за последици в случай на смърт на Навални в затвора
- Държавният департамент отговори на изявления за участие на САЩ в атентат срещу Лукашенко

Източник: Музей на авиацията - Крумово
На 25 февруари 1896 г. в Плевен е роден Цветан Лазаров Лазаров.
Средно образование завършва в Плевен. Участва в Балканските и Първата световна войни.
Постъпва в авиационното училище в Божурище през 1918 г , където завършва пълен курс за пилот с чин подпоручик. Служи като летец до 1 февруари 1920 г, когато по силата на Ньойския договор е демобилизиран.
През 1922 г. заминава за Германия и завършва Висшето техническо училище в Шарлотенбург.
През 1926 г. е назначен за конструктор в Държавната аеропланна работилница Божурище, където участва в разработката на самолети ДАР. През 1932 г. Цветан Лазаров заема длъжността технически директор в новооткритата българо-италианска самолетна фабрика „Български Капрони“ в Казанлък, а през 1936 г. се връща отново в ДАР – Божурище, за да оглави конструкторския отдел.
В периода 1942 – 1949 г. Цветан Лазаров е главен инженер- конструктор на Държавната самолетна фабрика, Ловеч. В периода 1948 – 1954 г. вече като професор, той оглавява Катедрата по самолетостроене в Държавната политехника в София. Във Военна академия е началник на Техническата авиационна катедра. Цветан Лазаров е основоположник на аеродинамичните изследвания в България. Автор е на конструкцията на самолетите ДАР-6, КБ-3„Чучулига-1“, ДАР-9 „Синигер–, ДАР-10А, ДАР-10Ф, Лаз-7, Лаз-8, Лаз-7М и Лаз-12, от които общо са произведени 381 броя.
Последно войнско звание – полковник.
Умира на 13.01.1961 г.

loading...
Други публикации
Напиши коментар