Горещи новини
- Китай е най-голямото геополитическо предизвикателство за САЩ
- Атина поиска от Анкара да върне статута на музей на Света София в Истанбул
- Инцидент с румънски УБС МиГ-21 LanceR В
- ГИГАНТИ И ДЖУДЖЕТА: КОРАБ STRATEGIC SPIRIT И КАТЕР MARIANA В ПРИСТАНИЩЕ БУРГАС
- Саудитската SAMI и Lockheed Martin създават съвместно предприятие
- Генералният щаб на САЩ: Вашингтон не желае война с Русия и Китай
- Полският боеприпас- камикадзе Warmate
- ОАЕ и Саудитска Арабия подписаха споразумение за колесни бронирани машини
- Имало е инцидент между турски и гръцки самолети F-16
- Компанията Calidus от ОАЕ показа ББМ Wahash с купола на БМП-3
На 22 януари 1976 г. компанията McDonnell-Douglas обявява за началото на разработване на самолети F-18 и А-18. Първоначално е планирано McDonnell-Douglas да работи по палубен вариант за ВМС на САЩ, а Northrop да разработи F-18L (наземен вариант) за експорт. Поради редица причини Northrop се отказва.
Новият самолет е трябвало да има три основни модификации: изтребител F-18A, щурмовик A-18A и учебно-боен TF-18A. На 1 март 1977 г. е обявено, че новият изтребител ще получи названието „Hornet” („Стършел“).
На конструкторите от McDonnell-Douglas се отдава да обедиянт изтребителната и щурмова модификация в един самолет, който от 1980 г. се води неофициално като
F/A-18A и чак през декември това обозначение е утвърдено официално. Двуместният вариант е преименуван на F/A-18B.
Още: https://en.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_F/A-18_Hornet
Източник: livejournal.com , превод и редакция: pan.bg
loading...
Други публикации
Напиши коментар