Падналият самолет Boeing 737 на Sriwijaya е бил сертифициран за летателна годност след 9-месечно съхранение

Pan.bg 13 яну 2021 | 08:51 views (987) commentaries(0)
img
хаджи Димитър СТАВРЕВ
pan.bg
По информация на flightglobal.com



Самолетът Boeing 737-500 на индонезийската авиокомпания Sriwijaya Air, който катастрофира 4 минути след излитане от Джакарта, е консервиран през март 2020 г. и след разконсервация е сертифициран за летателна годност от индонезийските власти през декември 2020 г., преди повторното му въвеждане в експлоатация.

Индонезийското транспортно министерство и Генерална дирекция на гражданската авиация (DGCA) добавят, че превозвачът е "изпълнил предвидените условия" за удължаване на сертификата за експлоатация на въздухоплавателни средства (AOC) след рутинна проверка през ноември 2020 г.

Катострофиралият самолет е 24-годишен Boeing 737, бивш самолет на американската Continental Airlines, с регистрация PK-CLC. Подложен е на проверка на 14 декември 2020 г., след като е бил на съхранение от 23 март поради пандемията от COVID-19, съобщи индонезийската гражданска въздухоплавателна агенция DGCA. Генералният й директор Нови Риянто заяви, че инспекцията е рутинна за всички приземени самолети и е част от процедурите за връщане в експлоатация.

"Удостоверението за летателна годност е удължено до 17 декември 2021 г., и самолетът е върнат в операциите на Sriwijaya от 19 декември, но не е летял с пътници до 22 декември, когато възобновява пътническите полети" разкриха от министерството на транспорта на Индонезия.

Властите са провели и отделна проверка в началото на декември на възвратен клапан за обезвъздушаване на 5-а степен на двигателя, но не е ясно какъв е резултатът. Тя е в отговор на заповедта на Федералната авиационна администрация (FAA) на САЩ за инспекция на експлоатираните от САЩ самолети Boeing 737, които са паркирани повече от седмица, за корозия на въздушните възвратни клапани на двигателя.

PK-CLC, изпълняващ полет SJ182, падна в морето след излитане на 9 януари 2021 г., като загинаха 62 пътници и екипаж. Непроверените данни от сайтове за проследяване на полети предполагат, че контактът е бил изгубен приблизително 4 минути след излитане, като самолетът е достигнал максимална височина от 3322 m, преди бързо да слезе до само 76 m, когато контактът с транспондера е бил загубен.

Операциите по издирване и спасяване все още продължават, като властите откриха местоположението на записващите устройства за разговорите в пилотската кабина на самолета и на полетни данни.

Докладите, цитиращи следователи, също показват, че самолетът вероятно е останал непокътнат преди да се удари във водата. Съобщава се също така, че екипажът не е
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > > обявил извънредна ситуация преди инцидента, нито е съобщил за някакви проблеми със самолета, преди да се разбие.

На снимките:
Boeing 737-500 на Sriwijaya Air (регистрация PK-CLC), видян през 2017 г. (сн.: Wikimedia Commons)
Индонезийската агенция за търсене и спасяване Basarnas извади от Яванско море части от самолета и тела, за които се смята, че са на пътниците (сн.: Basarnas)

Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


Падналият самолет Boeing 737 на Sriwijaya е бил сертифициран за летателна годност след 9-месечно съхранение

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/2 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка