Горещи новини
- Ирански ракети паднаха в океана близо до търговски кораб на САЩ /СНИМКИ/
- SPEAR3 британска ракета за F-35B - революция в използването на самолета
- Програмируем снаряд за танк M1 Abrams ще постъпи във ВС на САЩ до началото на 2022 година /СНИМКИ/
- Азербайджан получава първият от общо 21 JF-17 пакистано-китайски изтребители
- В ЦАР бойци плениха руския военен камион Урал-4320 /СНИМКА/
- На днешния ден е роден великият гайдар на Родопите - Дафо Трендафилов
- В някои градове на САЩ, преди встъпването в длъжност на Байдън, премахнаха пощенските кутии
- Днес почитаме св. преп. Антоний Велики
- Американски анализатори : Вероятност за война между различни държави през 2021 г.
- НАСА проведе изпитания на ракетни двигатели за полет до Луната

pan.bg
Американската армия и американската компания General Electric Aviation ще завършат разработването на проекта FATE (Future Affordable Turbine Engine) до края на 2020 г. Според проекта се предполага създаването на относително икономичен и евтин за производство газотурбинен двигател за хеликоптерната техника. Съобщава се, че два прототипа вече са тествани с широко използване на керамични матрични композити. Програмата FATE започна през 2011г. Разработените по проекта силови установки се планира да бъдат поставени на различни видове хеликоптерна техника. Според компанията GE Aviation, използването на керамика при проектирането на перспективните двигатели ще направи възможно намаляването на разходите за тяхното производство чрез опростяване на производствения цикъл и намаляване на разходите за експлоатация поради по-дългия живот на керамичните композити в сравнение с традиционните материали. Програмата предполага създаването на газотурбинни двигатели с мощност от 5000 до 10 000 к.с. (3728,5 до 7457 kW). Перспективните двигатели трябва да се различават от съществуващите такива с 35% по-нисък разход на гориво, 20% по-дълъг експлоатационен живот и 45% по-ниски разходи за производство и поддръжка. Силовите установки по проекта FATE ще се произвеждат в няколко версии. Според GE Aviation преминалите тестове са потвърдили тези изисквания. Общо прототипите са работили 130 часа. На първо място, двигателите по проекта FATE се разглеждат като заместител на двигателите T700 на вертолетите AH-64 Apache и UH-60 Black Hawk. Двигателите T700 в няколко десетки версии се произвеждат от 1973 г.
Л. Дойчинов
По информация на https://www.defensenews.com
loading...
Други публикации
Напиши коментар