Компютърният клас и тренажорът за Pilatus PC-9M помагат за обучението на курсантите-пилоти от I курс на ВВВУ "Г. Бенковски" (ГАЛЕРИЯ)

Pan.bg 09 юли 2020 | 17:11 views (1975) commentaries(5)
img
Митко Василев,
pan.bg
От мястото на събитието



На 9 юни 2020 г. екип на българското авиационно списание „Клуб КРИЛЕ“ посети Военновъздушната учебна база (ВВУБ)-Долна Митрополия и проследи поредния ден от началния скрийнингов летателен стаж на първокурсниците от 941-о класно отделение на ВВВУ „Г. Бенковски“. Това са първите курсанти, на които в летателният им стаж е включен теоретичен курс на компютърно базирания клас (CBTS); тренажорна подготовка на Тренажора за полетни и навигационни процедури (FNTP) и полети на самолет Pilatus РС-9М.

До полети са допуснати 12 курсанти – 11 момчета и едно момиче. Старши на първата летателна смяна бе майор Пламен Ганчев Иванов. Основната цел на този стаж е да се формира ясна, категорична и еднозначна преценка за пригодността на курсантите за летателно обучение. Учебната програма включва изпълнение на полети в зона прост пилотаж, по маршрут, полети по кръга, полети зона сложен пилотаж и полети по прибори. Всеки полет се оценява от опитни инструктори, като на базата на тяхната преценка и оценка ще се изготви прогноза за перспективата за развитие на всеки курсант.

Майор Пламен Ганчев Иванов е Началник на Авиационния учебен център от състава на ВВУБ-Долна Митрополия. Роден 1975 г. в град Левски, където завършва средно си образование. Завършва ВВВУ „Г. Бенковски“ през 1998 г. и избира 1-ва изтребителна авиобаза Доброславци, където да започне службата си. Там лети на УТС L-29 Delphin и на изтребител МиГ-23МЛ/МЛД до закриването на авиобазата през 2003 г. След това службата му преминава през Командване ПВО за около 1 година, следва 12-а учебна авиобаза Каменец и след закриването й през 2006 г. целия личен състав и техниката са преместени в авиобаза Долна Митрополия. На учебно-тренировъчният самолет Pilatus PC-9M лети от идването му в България през 2003 г. От 2006 г. е инструктор на самолета. Лети и е инструктор и на L-39ZA Albatros. Летец-пилот I клас, има нальот над 1200 часа.
-Майор Иванов, кое е новото в обучението на 941-о класно?
-Като млади хора те са енергични, ентусиазирани и изключително мотивирани на база сравнение от последните години. Курсантите от 941-о класно са изключително добре подбрани, високо мотивирани и жадни за знания и умения. Те са силно облагодетелствани от включването в програмата им за летателно обучение на теоретичното обучение чрез компютърно
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >




базирания клас (CBTS) и тренажорната подготовка на Тренажора за полетни и навигационни процедури (FNTP). Те предхождат летателното обучение. Всяко летателно упражнение, което е предвидено да се изпълнява на реалния самолет РС-9М преди това се изпълнява на тренажора в съотношение 3:1 – 3 полета на симулатора и след това реален полет на РС-9М. Инструкторският състав споделя, че възможността да се проиграе предварително полета позволява много по-качествено, успешно и ефективно да се провежда летателното обучение. Целта е обучаемите да са максимално подготвени и да се чувстват в реална среда при изпълнението на реалните задачи със самолета. И курсантите и ние инструкторите усещаме, че са по-уверени и по-подготвени в полетите. Така по-ефективно и по-безопасност усвояват елементите от полетните задачи.

Всеки един полет на симулатора се записва дигитално и след това може да се правят подробно разбори на траекторията на полета, скоростта, височина и действията с органите за управление. Тренажорът също така позволява да се отработят всички полетни, авиационни и аварийни процедури, нещо, което на реалния самолет не може да се осъществи в пълен обем поради мерките за безопасност. Тренажорът също така дава реална представа и усещания близки до тези във въздуха, без ускорението, но с реалистична 3D картина.

-Майор Иванов, през 2019 г. бяха приети рекорден, спрямо предходното десетилетие брой курсанти за летци-пилоти. Как се отразява това на провеждането на скрийнинговия стаж?
-Абсолютно точно, броят на курсантите е рекорден, но инструкторския състав е силно улеснен от наличието на компютърният клас и тренажора. С 12-те курсанти работят 6 инструктори, което предполага индивидуален подход към всеки един от тях, обръщане на нужното внимание, даване на съвети и наставления. Базата има достатъчен брой подготвени инструктори и за Pilatus PC-9M и за L-39ZA, защото знаете в момента текат още 2 курса в базата - за пилотите определени да летят на F-16 Block 70 и за пилотите определени за приучване на щурмовия самолет Су-25.

Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


Компютърният клас и тренажорът за Pilatus PC-9M помагат за обучението на курсантите-пилоти от I курс на ВВВУ "Г. Бенковски" (ГАЛЕРИЯ)

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/6 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 5

  1. #1
    Су-25 09 юли 2020, 17:26
     
    5
     
    0

    Браво! Напред и нагоре! Има надежда :)

  2. #2
    Иван Митрев 09 юли 2020, 20:29
     
    3
     
    0

    Най-накрая едно работещо решение за скрийнинг във ВВС - икономично, сигурно и ефективно!

  3. #3
    Ивайло Дичев 14 юли 2020, 11:12
     
    2
     
    0

    Абсолютно точно - знанията, уменията и процедурите се усвояват на тренажор, в сигурна среда при минимални разходи.
    Това е истински скрийнинг в крак със световните тенденции.

  4. #4
    Петко Радославов 18 юли 2020, 13:14
     
    1
     
    0

    Поздравления и само така! Гордеем се с вас. Тренажорът е вашият първи портал към небесните висини!

  5. #5
    Цветан Методиев 20 юли 2020, 20:17
     
    0
     
    0

    Скрийнингът на симулатор плюс Пилатус е функционален и практичен модел за обучение. Като в Ирландия и Холандия например. И редица други държави. А в Германия е само на тренажор.

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка