Канадските CRJ им се дръпнаха очите - стават японски

Pan.bg 04 юни 2020 | 08:36 views (497) commentaries(0)
img
Илиян Русев,
pan.bg
По информация на flightglobal.com

Mitsubishi Heavy Industries (MHI) придоби програмата CRJ от Bombardier и сформира нова група оперативни структури, фокусирани върху регионалното обслужване и поддръжка на самолети. Японската индустриална компания завърши покупката за 550 милиона долара въпреки значителните промени наскоро в програмата Mitsubishi Aircraft SpaceJet, което предизвика въпроси дали сделката с CRJ ще приключи.

Придобиването изключва производството на CRJ, което скоро приключва и остава при Bombardier. Според сделката MHI също така поема 200 милиона долара задължения, свързани с CRJ, съобщи Bombardier. В допълнение, сделката включва услуги и поддръжка и широк кръг от други функции, свързани с CRJ, които сега се намират в новосформирания в Монреал бизнес център носещ името MHI RJ Aviation Group.

Тази компания сега притежава „поддръжка, инженеринг, поддръжка за сертифициране на летателната годност, обновяване, управление на активи, маркетингови и продажбени дейности за самолетите от серията CRJ, заедно с типовите сертификати и свързаните с тях права на интелектуална собственост“ съобщи MHI. MHI RJ също притежава предишните самолетни услуги на Bombardier и центрове за поддръжка в канадските градове Монреал и Торонто, както и в Бриджпорт (Западна Вирджиния) и Тусон (Аризона) в САЩ. Освен това притежава депата за резервни части на Bombardier в Чикаго и Франкфурт (Германия). MHI RJ ще предостави „цялостно решение за обслужване и поддръжка за световната регионална авиационна индустрия, включително самолети от серията CRJ“, допълниха от MHI.

„На борда има нова енергия и нашият екип се ангажира да обслужва регионалния авиационен пазар и да се превърне в платформа за растеж в индустрията“ заяви изпълнителният директор на MHI RJ Хироаки Ямамото. Bombardier от името на MHI ще продължи да доставя резервни части и компоненти като част от дългосрочен договор с MHI RJ и ще изгради останалите за доставка самолети CRJ, се казва в съобщението. Производството на CRJ ще приключи, когато Bombardier сглоби последния самолет, очаква се това да стане през втората половина на годината, заяви канадският производител. Bombardier има неизпълнени поръчки за 15 CRJ към края на март 2020 г.

Анализаторите смятат, че придобиването на CRJ е интелигентен ход за MHI благодарение на стойността на глобалните бизнес услуги за самолета. Програмата SpaceJet на Mitsubishi Aircraft също се нуждае от този глобален отпечатък, който да помогне за стимулиране на продажбите.

Авиокомпаниите в световен мащаб оперират




с около 820 CRJ, по данни за авиофлотите на Cirium. Освен това, експертизата на CRJ за сертифициране може да помогне на Mitsubishi Aircraft да завърши сертификацията на своя 88-местен M90, който е в тестови полети, и - ако продължи - на 76-местния си M100.

MHI приключи сделката, въпреки че наскоро заяви, че намалява наполовина бюджета на SpaceJet до 60 милиарда йени (558 милиона долара) за фискалната година, приключваща на 31 март 2021 г. След това на 22 май Mitsubishi Aircraft обяви, че затваря всички обекти извън Япония, включително офиса си в Монреал и присъствието в Moses Lake (щата Вашингтон), където се провеждат полетните изпитания на M90. Като част от преструктурирането, Mitsubishi Aircraft също така заяви, че отлага разработването на M100, самолет, проектиран да отговаря на техническите изисквания на американските регионални превозвачи. Bombardier ще продължи да произвежда резервни части и компоненти дори след приключване на производството на CRJ.

На снимката: Bombardier очаква да приключи производството на CRJ през втората половина на 2020 г.
image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка