Boeing оценява дали да продължи производството на 747-8 Freighter

Pan.bg 27 май 2020 | 18:32 views (473) commentaries(0)
img
Васил Димитров,
pan.bg
По информация на flightglobal.com

В Boeing се засилва напрежението относно това дали да остави ембламатичния 747 в производството отвъд настоящите поръчки, тъй като решението е насочено към бъдещето на самолета. Решаващият момент за производителя наближава, тъй като той трябва да реши дали да осигури нова доставка на ключови структури за 747-8 след решението на производителят им Triumph да напусне програмата или да откаже на клиентите допълнителни поръчки и да обяви край на емблематичнrs самолет.

UPS е най-големият клиент за 747-8F, с общо 28 поръчки. Последните ангажименти за 747-8 Freighter са от 2018 г., когато UPS поръча 14 примера, а "Волга-Днепър" подписа за 4 самолета. Производство на пътническия вариант 747-8I приключи още през 2017 г., след като бяха произведени 47 самолета. Общо от карго варианта 747-8F са доставени 90 самолета. Всички оставащи за доставяне 13 самолета са за UPS (Boeing изключва поръчката на "Волга-Днепър" от сметките според счетоводни правила ASC 606). UPS е и най-големият клиент -8F, с общо 28 поръчки.

Източниците на FlightGlobal заявиха, че с решението за това дали да се осигури бъдещето за 747, нараства вътрешното напрежение дали да продължи или не производството.

FlightGlobal научи, че запитванията на двама клиенти за потенциални нови поръчки не са предизвикали никакъв отговор от Сиатъл. Освен това, в рамките на последните две години се разбра, че 5 клиенти на 747-8F са написали съвместно писмо с искане на Boeing да изясни позицията си относно бъдещето на програмата.

Въпреки че е във последната фаза на своя живот, 747-8F предлага уникални възможности за превоз на товари. При товароносимост от 138 т, 747-8F има значително по-голям полезен товар от следващия най-голям граждански карго самолет - 777F който може да превози 102 т - и също така предлага гъвкавост от зареждане през носа на извънгабаритни товари. Краят на 747-8F ще остави карго превозвачите пред огромна дупка в наличието на новопостроени товарни самолети с голям капацитет.

Boeing потвържди, че въз основа на текущия темп на производство от около 0,5 самолета/месечно, доставката на оставащите за доставка самолети поръчани от UPS трябва да бъде приключена за малко повече от 2 години. От UPS заяви, че доставките ще продължат до 2022 г.image




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

Социални мрежи

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола
whitewater.bg

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Морски архиви

Прочети още

Броячка