СКРИЙНИНГ: КАКТО САЩ И ВВС НА КАНАДА ИЗПОЛЗВАТ ЧАСТНИ САМОЛЕТИ И УСЛУГИТЕ НА ВЪНШЕН КОНСОРЦИУМ

Pan.bg 20 яну 2020 | 01:11 views (1125) commentaries(0)
img Pan.bg

Подобно на САЩ и първоначалното летателно обучение за Военновъздушните сили на Канада не се извършва от държавата.

И в Канада, която е член на НАТО това е специализирана дейност, поверена на външен изпълнител (т. нар. контрактор) - в случая консорциума Allied Wings.

Водещата компания в него е KF Aerospace, останалите са Canadian Helicopters, Atlantis Systems, Black & Macdonald и Coastal Pacific Aviation.

Първоначалното и основното летателно обучение се извършват по договор с продължителност 22 години, сключен между KF Aerospace и ВВС на Канада през 2005 г.

Съгласно договора изпълнителят е длъжен да осигури инфраструктура, самолети, настаняване и изхранване за обучаемите, академична програма, обучение на симулатори, ръководство на полетите и други поддържащи услуги.

image
Снимка - KF Aerospace (/www.kfaero.ca)

Самолетите, с които се извършва първоначалното летателно обучение са G 120A, произведени от германската фирма Grob Aircraft.

Самолетите G 120A не са собственост на канадската държава, така както и самолетите DA-20, с които се извършва първоначално летателно обучение за ВВС на САЩ не са собственост на американската държава.

По този начин неспецифични за министерството на отбраната дейности са изведени като изпълнение извън неговата система.

ВВС на Канада също не закупуват самолети, а заплащат само цената за обучение на летателен час, с което разходите за първоначалното летателно обучение намаляват многократно.

Справката в канадския регистър на гражданските самолети (Canadian Civil Aircraft Register) показва, че собственик на самолетите е фирма Allied Wings Project Holdings Inc., а не министерството на отбраната на страната или ВВС. Ето и няколко примера от цитирания регистър:

Самолет G120A, рег. знак C-FPFG (регистриран собственик Allied Wings Project Holdings Inc., сериен номер 85026);
Самолет G120A, рег. знак C-FPFJ (регистриран собственик Allied Wings Project Holdings Inc., сериен номер 85027);
Самолет G120A, рег. знак C-FPFK (регистриран собственик Allied Wings Project Holdings Inc., сериен номер 85028);
Самолет G120A, рег. знак C-FPFM (регистриран собственик Allied Wings Project Holdings Inc., сериен номер 85029);
Самолет G120A, рег. знак C-FPFN (регистриран собственик Allied Wings Project Holdings Inc., сериен номер 85030);
Самолет G120A, рег. знак C-FPFU (регистриран собственик Allied Wings Project Holdings Inc., сериен номер 85032);
Самолет G120A, рег. знак C-FPFV (регистриран собственик Allied Wings Project Holdings Inc., сериен номер 85033);
Самолет G120A, рег. знак C-FPFW (регистриран собственик
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > > Allied Wings Project Holdings Inc., сериен номер 85034);

Първоначалното летателно обучение, което включва 3 седмици наземно обучение, 15 часа полети със самолет G120A и 6 часа на симулатор се извършва в някогашната база на ВВС на Канада Портидж ла Преири в Манитоба, днес Саутпорт еърспейс център.

Припомняме:

АМЕРИКАНСКИЯТ ОПИТ: СКРИЙНИНГ ЗА ВВС С ВЪНШЕН ИЗПЪЛНИТЕЛ

Pan.bg

Снимка - L3 Doss Aviation (www2.l3t.com)

Партньорството между САЩ и България в областта на отбраната, сигурността и въоръжените сили се развива възходящо и е белязано от многобройни работни срещи, обмяна на опит, съвместни инициативи, програми и учения. Наскоро страната ни закупи за родните ВВС изтребители F-16 блок 70.

Закупувайки новите и модерни изтребители F-16 България ще ползва американския опит в областта на летателното обучение, поддръжката и логистиката на самолетите.

В този смисъл е добре да си зададем въпроса какво е известно за летателно обучение в САЩ и по-специално - за първоначалното летателно обучение (Initial Flight Training - IFT или Initial Flight Screening - IFS) в американските ВВС (USAF)?

Противно на общоразпространените представи първоначалното летателно обучение за Военновъздушните сили на САЩ не се извършва от държавата.

Това е специализирана дейност, която се извършва от външен изпълнител (т. нар. контрактор) - в случая фирма Doss Aviation.

Американската компания Doss Aviation е част от авиационния гигант L3 и извършва първоначално летателно обучение по договор с ВВС на САЩ.

Договорът между страните е сключен през 2017 г. след проведена процедура, на която са представени общо 4 оферти. Той е с продължителност 10 години (до 2027 г.).

Съгласно него външният изпълнител осигурява не само наземно обучение и летателно обучение, но забележете и база, персонал и собствени самолети!

Самолетите, с които се извършва първоначалното летателно обучение са DA-20, модел C1, произведени от фирма Diamond Aircraft.

Тези самолети не са собственост на американската държава. По този начин неспецифични за министерството на отбраната дейности са изведени като изпълнение извън неговата система.

ВВС на САЩ не закупуват самолети, а заплащат само цената за обучение на летателен час, с което разходите за първоначалното летателно обучение намаляват многократно.

Справката в авиационния регистър на Федералната администрация на САЩ (Federal Aviation Administration) показва, че собственик на самолетите е фирма Doss Aviation, а не министерството на отбраната на страната или ВВС. Ето и няколко примера от цитирания регистър:

Самолет DA-20, рег. знак N928DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0418),
Самолет DA-20, рег. знак N926DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0400),
Самолет DA-20, рег. знак N925DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0399),
Самолет DA-20, рег. знак N924DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0398),
Самолет DA-20, рег. знак N923DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0397),
Самолет DA-20, рег. знак N922DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0396),
Самолет DA-20, рег. знак N921DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0395),
Самолет DA-20, рег. знак N920DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0394),
Самолет DA-20, рег. знак N919DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0393),
Самолет DA-20, рег. знак N918DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0392),
Самолет DA-20, рег. знак N917DA (регистриран собственик: Doss Aviation, сериен номер C0391).

По програмата за първоначално летателно обучение (IFT) са обучени общо 17 250 души от 2006 г. до днес в базата на Doss Aviation в гр. Пуебло, Колорадо, която си е спечелила прозвището "Порталът към ВВС на САЩ".



Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


СКРИЙНИНГ: КАКТО САЩ И ВВС НА КАНАДА ИЗПОЛЗВАТ ЧАСТНИ САМОЛЕТИ И УСЛУГИТЕ НА ВЪНШЕН КОНСОРЦИУМ

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/1 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker