От Севлиево до Германия ще се пътува само по магистрала От Севлиево до Германия ще се пътува само по магистрала

Pan.bg 20 ное 2019 | 06:25 views (231) commentaries(0)
img
banker.bg



Моят ангажимент е от Севлиево до Германия произведеното да пътува само по магистрала. Това обяви премиерът Бойко Борисов на церемония по повод 85-годишнината на "Видима-Идеал" Севлиево. Събитието съвпада с откриването на нова производствена мощност в завода. Модернизацията е свързана с автоматизация на производствените процеси и подобряване на условията на труд в завода за санитарна арматура, който води началото си от 1934 г. Произведените в него смесители и душове се продават в повече от 100 страни по света.

"На "Боаза" строят на пълни обороти. Вече като застанеш виждаш магистралата от единия до другия край изкопана. Идвам от обхода на Габрово, уникални мостове - готови, тунел - готов първият и на места асфалтиран, вече цялото трасе го има. Хубаво е българите да видят какъв уникален строеж е. Това са мост след мост, а преди пет месеца тук беше кал, багерите изяждаха скалата, а вече има асфалт. Мисля, че Севлиево стана едно добро място за живот, имате ли магистрала "Хемус", ще видите как добре ще се почувства добре. Ако не се вдигаше БВП, това не можеше да го направим. Поне 10 завода в Габрово и Севлиево направиха нови инвестиции, когато обещах, че "Хемус" ще подмине Плевен и Ловеч", каза Бойко Борисов.

Вицепремиерът Томислав Дончев, който също присъстваше на събитието заяви, че му се иска да доведе тук всички, които питат защо в България нищо не се произвежда. Той посочи, че двете най-сложни съоръжения от изграждащото се трасе са голямата естакада над p. Синкевица и 540-метровият тунел.

"Много съм горд с такива работници - над 3000 души в Севливо. Това е най-големият подобен завод в Европа. Тук се произвежда дори с качество на световно ниво. Щом успяваме на световно ниво, означава, че сме по-добри от другите", каза Дончев.

По-рано Борисов инспектира строителството на пътища

"Тази сутрин проверих напредъка по строителните дейности по АМ "Хемус". В днешно време няма технология, която да ни позволи в кратки срокове да приключим мащабните строежи. Всичко иска много усилия и години работа. Ако беше лесно - досега да е направено", обясни премиерът.

Той подчерта, че е разпоредил на строителните инженери още днес да извикат природозащитните организации при участъка край р. Вит, да им обяснят, че се извършват аварийни дейности по почистването




на коритото на реката.

"При обясненията, които получих - строителните инженери ме увериха, че със заповед на областния управител се почиства територията около мостовите съоръжения и коритото на реката, за да не бъде копрометирана целостта на мостовите съоръжения. Ако бъдат установени действия извън обхвата на заповедтта на областния управител, виновните ще бъдат санкционирани", каза още Бойко Борисов.

„Българските граждани имат нужда да карат по хубави пътища. Това е прекрасно за икономиката, индустрията“, посочи министър-председателят Бойко Борисов. Той се спря и на напредъка на други важни инфраструктурни проекти у нас като автомагистралите „Хемус“, „Струма“ и ключови обходни пътища. „Прекрасни строежи, хората не спират да работят“, обобщи Борисов.

Мащабният проект по обходния път на Габрово, водещ към бъдещия тунел под Шипка, е разделен на 5 етапа и се изпълнява в две фази.

В изпълнение е първата фаза, която включва строителството на 4 участъка от обекта и етапна връзка с обща дължина 23,25 км, както и изработването на разширен идеен проект за тунела под връх Шипка (3,22 км).

Втората фаза обхваща строителството на петия участък от път ІІІ-5004 „Обход на гр. Габрово“, включително и на тунела под Шипка. Общата дължина е 10,553 км. От тях новото строителство е 7,633 км (включително 3,2 км тунел под връх Шипка) и рехабилитация на 2,92 км. Общата дължина на двете фази е почти 34 км.

Досега 95 % от строителните дейности по първата фаза са изпълнени. Мостът, който е част от обходния път за Габрово, е завършен на ниво конструкция и в момента се изпълняват довършителни работи - поставяне на тротоарни конзоли и парапет.

Този мост е най-голямото стоманобетоново съоръжение в страната - с дължина 640 м и отвор 160 м. Построен е по метода „конзолно бетониране“, който предвижда изграждането на мостове с най-големите отвори. Това е третият такъв мост у нас след виадукта на 48-и км на АМ „Хемус“ и виадукта на пътя Подкова – Маказа.

На финалната права е работата по тунела с дължина 540 м, където вече е завършен монтажът на противопожарния водопровод и изграждането на колекторната система за опасни и запалими течности. Работи се по осветлението и предстои полагане на асфалт по трасето.

Стойността на проекта за обходния път на Габрово е 93 милиона лева, от които до момента са разплатени 73 милиона лева.
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker