Гибелта на съветските войници по време на Втората световна война е "жертва за безбожието"

Pan.bg 26 юни 2019 | 09:02 views (618) commentaries(11)
img
pan.bg
Епископът на Руската православна църква (РПЦ), митрополит Белгородски и Староосколски Йоан (със светско име Попов), нарече гибелта на военнослужещите от РККА (Рабоче-крестьянской Красной армии - така се наричала тогава съветската/руската армия) по време на Великата Отечествена война (ВОВ)- "жертва за безбожието". Той направил това изявление на мемориалната вечер в памет на годишнината от началото на ВОВ, като подчертал, че покръстените хора са спечелили войната. Съответното видео бе публикувано на официалния YouTube- канал на Белгородската и Староосколската епархия. "Войната бе спечелена от покръстените, от онези, които бяха призовани да победят духовно тази добре настроена военна машина Вермахта" - казал митрополитът на 22 юни 2019 г.Той отбелязал, че загиналите непокръстени войници от Червената армия са жертви, направени за безбожието. В първите месеци на войната, практически повече от 60% от Червената армия, т.е. младите бойци, които са родени вече в безбожните времена, повечето от тях не са били покръстени, те са били убити. "Това беше несъизмерима жертва, жертва, направена за безбожието им" - пояснил митрополитът. Тези негови думи предизвикаха смесена реакция. Много потребители на мрежата стигнаха до заключението, че понякога духовенството на Руската православна църква открито прави ненужни изявления. Например, те абсолютно не разбират „за славата на какво” един милион войници от царската армия са загинали по време на Първата световна война. И трябва да се отбележи, че от време на време представителите на Руската православна църква наистина изненадват със своите заключения. Например през април 2019 г., когато един от символите на Франция в Париж, Нотр Дам пламна, главата на Руската православна църква в Съвета на Европа и Европейския съюз, игуменът Филип (със светско име Рябих), ръководител на енорията в Страсбург , заяви, че пожарът трябва да се приема като знак и призив за покаяние. А през май 2019 г. митрополит Екатеринбургски Кирил (със светско име Наконечний) сравни „скверните протести” в Екатеринбург с разстрела на последния руски цар Николай II и неговото семейство. Известно е, че Русия е многонационална и многоконфесионална страна, така че такива силни изявления се приемат нееднозначно. Между другото, освен образа на кралската корона на Прусия (от 1847 г.), а по-късно и герба на нацистка Германия (от 1933 г.), върху катарамата на германския военен колан в горната част на




емблемата е изписано “Gott mit uns”, което в превод от означава "Бог е с нас." Историците напомнят, че на 4 септември 1943 г. Йосиф Сталин (известно е, че той е недоучил се семинарист) приема митрополитите Сергий, Алеций и Николай. По време на разговора е било решено да се избере патриарх, да се отворят религиозни училища и е съгласувано да се създаде орган за взаимодействие на Руската православна църква с правителството - Съветът по въпросите на Руската православна църква. Като резиденция патриархът получил сградата на бившата резиденция на германските посланици в СССР (!?).
Източник и илюстрация: topcor.ru
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 11

  1. #1
    Даже меко са го казали 26 юни 2019, 09:25
     
    12
     
    1

    За Нотр Дам са прави,даже много меко са го казали. А трябваше да кажат,че Нотр Дам изгоря защото беше овладяна от Сатаната. Десетки,ако не стотици са вградените тамплиерски и масонски символи в тая църква. Много е спорно дали това е християнска църква или сатанинско капище.

  2. #2
    Кого би Хитлер 26 юни 2019, 10:15
     
    4
     
    5

    Русия в Първата световна война първа война на никого не е обявявяла,а първа война и обявява Германия на 1 август 1914г. Преди това на 28 юли Австро-Унгария е обявила война на Сърбия. На руските либераст-левичари хич не им изнася,че през 1941г. Вермахта разпилява като пилци нафукатана хазаро-болшевишка РККА. В Русия макар и бавно върви по-обективен прочит на събитията от 1941 и първата половина на 1942г. - защо Хитлер ги би като маче о дирек? И кого би Хитлер - руснаците или хазарската организация на държавата им?

  3. #3
    Духът на руснаците 26 юни 2019, 12:27
     
    7
     
    1

    През 1941г. РККА е колос на глинени крака и Абверът въобще не е сгрешил в оценките си - огромно количество бойна техника,но като цяло поне на едно технологично ниво под Вермахта. Изключенията като Т-34 и Катюшата не решават проблема защото не са усвоени в масово производство.Това с технологичната изостаналост разбира се е по-малкият проблем. Най-големият проблем са схаващанията за използването на Въоръжените сили .Учи се преди всичко настъпление,а отбрана се учи само в тактически мащаб. Настъплението се учи поради идеологически причини - ще се изнася революция по света,както са се опитали да я изнесат в Полша,Германия,Унгария и България. Чисто военният аспект на настъплението обаче се учи и владее мърляво и некадърно от военна гледна точка - РККА е трудно управляема,трудно маниврира,трудно се прегрупира в хода на боя или операцията,свързочните средства или ги няма,или са все още примитивни,а логистиката е жалка и некадърна. РККА е идеологически надъхана армия,но като професионализъм много слаба .РККА е заложена на фундаментално погрешен принцип - комисарите от най-ниско до най-високо ниво да имат право да отменят Заповед на командира. Няма единоначалие,а политическа целесъобразност. СССР воювА с две армии - довоенната попиляна до и през 1942г. и новосъздадената армия от 1943г. натътък. Втората армия Сталин построи на научни военни принципи,а не върху идеология. В първата армия воюваше идеология,а във втората професионализмът и руския народ.Точно руският народ не можа Абверът да оцени и направо го подцени, докато броеше танкове,самолети,оръдия или докато оценяваше кадърността или некъдарността на политическото и военното ръководство на РККА. Нацистите въобще не послушаха разумни немци от Първата световна война,които под болшевишката обвивка провиждаха духа на руснаците от времената на полската и френската инвазии.

  4. #4
    НАЦИОНАЛИСТ-АНТИКОМУНИСТ 26 юни 2019, 21:55
     
    1
     
    0

    ПРАВИЛНО ГО Е КАЗАЛ ЕПИСКОПЪТ ЙОАН....,

    А БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД 45г.+ 30г. е ЖЕРТВА НА
    БЕЗБОЖНИТЕ ШУМКАРИ-КОМУНЯГИ....!

    ДОЛУ Ч€РВ€НАТА $ВОЛОЧ Г€РБ$!

    СВОБОДА ИЛИ СМЪРТ!

    СПЕШНО:

    БЪЛГАРСКА АНТИ-КОМУНИСТИЧЕСКА
    НАЦИОНАЛНО-ОСВОБОДИТЕЛНА РЕВОЛЮЦИЯ!

    ДЕКОМУНИЗАЦИЯ, ЛУСТРАЦИЯ,НАРОДЕН СЪД!


    ДОЛУ ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ Г€РБ$П!

    БЪЛГАРИЯ НА БЪЛГАРИТЕ С ГЛАВНО "Б"!

    НЕ НА КОРУПЦИЯТА И МУТРИЗАЦИЯТА!
    НЕ НА ЗАДКУЛИСИЕТО И ЦИГАНИЗАЦИЯТА!
    СТИГА ОВЧЕДУШИЕ!

    БЪЛГАРИЯ ПРЕЗИДЕНТСКА РЕПУБЛИКА
    (БЕЗ румИн и Десъ,БЕЗ РАЗБОЙКу и Цв.Цв.)

    ВЪН американската войска от БЪЛГАРИЯ!

    РЕФЕРЕНДУМ ЗА ИЗЛИЗАНЕ ОТ нато!

  5. #5
    Мисля 27 юни 2019, 08:02
     
    1
     
    0

    /труден процес/ че, изразът "Колос на глинени крака" е на Хитлер и трябва да се възприема по скоро като политически. "Глинените крака" са се основавали на острите борби във върхушката на ръководството/ политическо и военно/ на СССР, съчетани с противоречията на национална основа на средно и ниско ниво. Т.н. периферия на СССР -Украйна, Беларус, Балтийските републики, Южните=Грузия, Азербайджан.....,винаги са имали силно изразен национален елемент и желание за отделяне от центъра. Разрушаването на глинените крака е били очакваното разпадане на колоса по тези причини в резултат на силния начален военен удар. Оказва се че Сталин държи юздите по здраво отколкото е изглеждало.
    Колкото до абвера-твърди се че, понеже Канарис работи за англичаните то, той умишлено е намалявал потенциала на РККА с цел да не се уплаши Хитлер и войната да остане да се води само на запад.

  6. #6
    В името на комунизма 27 юни 2019, 09:33
     
    2
     
    0

    Отговор на коментар: #5

    Ами ако погледнеме репресиите на Сталин вън от либерастично-левичарската трактовка,то може да се окаже,че огромен процент от тях са били обосновани,неизбежни и необходими. Какво е Болшевишката партия в края на 20-те и началото на 30-те години ,т.е. преди репресиите? Известно е,че болшевиките до и след Февруарската революция от 1917г. са малка партия в сравнение със социалистите-революционери броящи над 1 млн. или пък меншевиките.Чисто буржоазните и монрхически партии не ги броим. Какво става след като болшевикити вземат властта? Ами всички нагаждачи и клиентелиисти се присламчват към болшевиките. В самата Болшевишка партия има поне 2 крила,макар,че може с нюанси да се изброят повече. Тоест преди началото на репресиите Болшевишката партия е карашък от от болшевики,социалисти-революционери,меншевики и други по-незначителни нагаждачи. Най-големият проблем на Сталин е как малко с малко да обуздае интернационалните износители на световна революция и да съсредоточи усилията щото държавата де се запази,а не да бъде унищожена. Затова е и тази безмилостна индустриализация. Не са ли се индустриализирали Сталин им е казвал,че до 10 години ще бъдат задушени. А заговори е имало - преди всичко с троцкистка окраска,тоест за волунтаристичен износ на революция. Сега поотвориха архивите и се оказва,че военен заговор срещу Сталин е имало. Ако се проучат и проследят вижданията на Тухачевски се вижда,че си е чиста проба троцкистка откачалка - в началото на 30-те тодини искал промишлеността да му произведе 100 000 танка та да изнесе революцията в Европа. Такива като него нямащи връзка с реалността и тогавашните възможности на държавата в Болшевишката партия ги е имало много. Сталин затова ги е подгонил - тия волунтаристи са щели да затрият държавата в името на комунизма.

  7. #7
    Мисля 27 юни 2019, 10:08
     
    1
     
    0

    /този тъй труден процес/, войната е водене на политика/ да ме прощават Клаузевиц и Ленин че не приемам че е "продължение"/ за НЕЩО. Това нещо може да е материално или нематериално, като формата е защита на собственото материално или нематериално или придобиване на чуждото материално респективно унищожаване на чуждото и налагане на своето нематериално. Материално=от храна, роби, територия, суровини..........;нематериалното=религия, идеология, етнокултура, език...В различните исторически периоди доминиращият компонент-материално или нематериално/духовно/ е бил в различна конфигурация, но винаги е имало смесване помежду им. В този ред на мисли твърденията на духовното лице са /поне според мен/ силно оспорими, до степен на пълното им отрицание. Най общо според него излиза че само войни м/у религии оправдават жертвите.

  8. #8
    Априори и символично 27 юни 2019, 11:47
     
    1
     
    1

    Най-вероятно руски либерастчета се заяждат за уж безмислените 1 млн. жертви на Русия в Първата световна война. На Русия и тогава е обявена война,а не Русия е инициатор. Пък и останалите живи от Първата световна война придобиват опит от война с немци какъвто надъханите болшевичета след 1917г. въобще нямат. Ами да поставят въпроса за няколкото милиона убити и пленени през 1941г. и сигурно почти още толкова през 1942г. Въпросът е задаван риторично,но обективни изследвания и отговори доскоро нямаше. Руската църква дава отговор от духовна гледна точка,но и това не е най-честният отговор. Истината е във волунтаристичната хазаро-болшевишка конструкция на съветската държава,в това,че на руския народ местни и дофтасали социални инженери наложиха насила социален експеримент. Руската църква не иска или не смее да покаже същинската причина - хазарщината. РККА през лятото на 1941г. не се бие за Отечеството,а за комунизма и интернационализма. Фанатично се бият отделни политкомисари и болшевики.Огромни войнишки маси в РККА се състоят от прибалтийци,хохолци,молдованци и други етноси. Пролетарският интернационализъм тях въобще не ги брига и затова доста усърдно се предават в плен при първа възможност. Друг е въпроса,че от тоя плен нищо добро не видяха,но те това през лятото но 1941г не са го знаели. Сталин още първата седмица от войната се опитва да я превърне в Отечествена,но започва да му се получава чак когато немците навлизат в същинските руски предели и започват безмислените зверства. Сталин е оценил ролята на църквата в тая война и затова още първото му обръщение към народите на СССР не започва с "другарки и другари",а с християнското "братя и сестри". Не случайно отваря църквите и възстановява Патриаршиятя. Априори и символично войната вече е спечелена от момента когато немците обесват Зоя Космодемянская,т.е руснакът разбира,че го чака геноцид.

  9. #9
    Мисля 27 юни 2019, 18:46
     
    1
     
    0

    /то пък днес голямо мислене падна/ че ако колегата от "6" и "8" са едно лице то видимо има добра подготовка по историческия период. Поздравления и съжаление че, не сме на чаша бира, да си по коментираме на воля.
    Съгласен с етническия състав на РККА в зоната на бойните действия през 1941 и действията му=дезертоьрството. Съгласен и с вероятен заговор на висши военни с/у Сталин. Не мисля че следващите набори с които е попълвана РККА са били вече покръстени. По скоро също не. А войните нехристияни /от съставните републики на СССР/, тях убивали ли са ги, те убивали ли са. Да не говорим пък каква част и от едната и от другата страна са католици или православни, в т.ч. и любимите на някои хазари с особеностите на тяхната религия. Така че отчето си говори /според мен, но твърдо убеден/ глупости отвсякъде. Не вярвам в бог защото не съм видял по никакъв начин неговата справедливост-да си покръстен/кръщене-онзи ритуал в църквата/ или не, чия е вината? Твоя/моя или на родителите. Кого наказва онзи-горният, този когото убива или този който ще тъгува за загубата. Родителите-виновни. А момичето, жената, съпругата която губи младия си мъж тя с какво е виновна. А детето баща си? Дрънкат сладко и упойно. Като е толкова велик /заедно с църквата си и служителите си/ защо не предотврати тази, а и всяка друга война. А войните на другите религии.......
    За разтуха-другарки и другари=товарищи и ??????. Едва ли цял живот атеист/при това след семинарията/ и за две седмици, хоп.... Оценил е възможностите и на църквата за обединение на народа около понятието "Отечествена", и го прилага. Това /възможността да оцени и приложи/ го прави велик /Сталин/.Грешен, но удържа Москва и овладява Берлин.
    Мое мнение, никой не е длъжен да вярва или да се съгласява. Стига мислене за днес в тази жега.

  10. #10
    Гнило и неморално 27 юни 2019, 19:18
     
    0
     
    0

    Дали има или няма бог не е научен въпрос и въпрос на емпирично доказване,а е въпрос на вяра. Започвам все пак да си мисля,че след емпирично случилото се събитие,изгарянето на Нотр Дам дьо Пари,че май има бог. Франсетата от 1000 години показват и доказват,че са най-атеистичната и податлива на сатанистки вярвания популация и май получиха божи знак. Няколко кръстоносни похода правят папите срещу катарите,докато затрият тая дуалистична ерес. Таман се отървават от катарите натришат им се педалите тамплиери и протообраз на първите безкешови плащания. Таман позатрили тамплиерите ,айде пък хугенотите се развърлуват та трябва да ги изколят във Вартоломеевата нощ. Аре след тях масони, илюминати и протообраза на първите комунисти - якобонците. Аре после Юлска революция от 1830г.,па Парижка комуна, па Втори комунистически интернационал.... Фансетата вече 1000 години са предимно атеисти и агностици,но това не им пречи да заклеймяват "комунистическа" Русия. С цялото си нахалство бяха превърнали Нотр Дам дьо Пари в прасе-касичка,където всеки турист да бецали парички. Нема лошо да се пИчели,ама мното нагло,парвенюшко и сатанинско изглежа това да подлъгват туристите,че уж ходят в християнски храм,а всъщност си дават парите за и на тамплиеро-масонско капище. Не съдя колко е редно от религиозна гледна точка това,но най-малкото е нечестно и неморално. Дали либерастните франсета разбраха божия надебелек е много спорно,защото точно хора със сатанински пари се сурнаха да го възстановявят. Гнила и неморална е тая работа.

  11. #11
    Мисля 28 юни 2019, 17:20
     
    0
     
    0

    че едва ли някой ще прочете, но както се казва -за протокола.
    Бог е въпрос на вяра!!!!!
    Вяра в какво-в нищо или в нещо? Нищо-то си го няма, както според мен и бог, къде е нещото?
    Бог всемогъщия, създал вселената, а не могъл да се справи с разни "педераси тамплиери" и останалите там.......изброеният списък естествено е непълен.
    Бог -добрия, който ни води и предпазва от грешки /грях/ или бог- лошия, който чака да съгрешим та да ни накаже най жестоко? В храма в Батак кой е бил...
    Бог справедливия, въздаващ всекиму по заслугите-само дето в случая около Нотр Дам се позабавил няколко стотин години, а на двадесет годишните през 1941, веднага и то масово? А и само там/Париж/ ли е нужен знак.
    Бог чийто служители/вкл. и тези от Нотр Дам/ за всяко нещо казват "дай", вкл. и за опрощаване на грехове /идулгенции/.......................
    Е тоя не е моя бог, а си мисля че въобще никакъв бог не е.
    Никога не ме е дразнело това че някои вярват /не само в бог, и в комунизъма, и в демокрацията, уважавам вярващите в себе си/ и никого не съм се опитвал да променям в това му амплоа. Вбесява ме обаче когато се опитват да ми покажат колко ТЪП И ЗАГУБЕН съм аз щом не вярвам.Гнило и неморално-кое, а м.б. тъпо и малоумно-защо, или кой.

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker