Warning: getimagesize(://): failed to open stream: Няма такъв файл или директория in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 186

Парен влекач "Кн. Кирилъ" (постр. 1905 г.)

Pan.bg 03 фев 2012 | 21:17 views (2998) commentaries(0)
img ПОРЕДИЦА "БЪЛГАРСКИТЕ КОРАБИ" с водещ Калоян Панчелиев

Парен влекач "Кн. Кирилъ" (постр. 1905 г.)

Построен - 1905 г., Холандия;

Пълна вместимост - 22 регистър тона;

Чиста вместимост - 7 регистър тона;

Обслуга - 4 души;

Най-голяма дължина - 16,05 м;

Най-голяма широчина - 3 м;

Най-голямо потъване - 1,2 м;

Най-голяма мощност на двигателя - 70 к.с.;

Скорост срещу течението - 9 мили в час;

Скорост по течението - 14 мили в час;

Обикновен запас гориво - 3,500;

Местослужене - Русе;

image

Първата световна война завари България без собствен корабен парк по Дунав. Държавни кораби нямаше, военните бяха потопени. В Русе имаше само 2 влекача - "Росица" и "Княз Кирил" с мощност 70 к.с., построен през 1905 г. в Холандия. Първият екипаж на "Княз Кирил" се състоеше от капитан Никола Минев, механик Иван Пенев, матроси Велико Рекинов и Димитър Топалов, огняри Ставри Ангелов и Борис Мангов...По това време не бяха още създадени
пристанищните управления. Техните функции се изпълняваха от митниците. Едва през 1918 г. в Русе и Лом бяха създадени пристанищни управления, които поеха своята работа от русенската и ломската митница. Тъй като тогава пристанищните управления се занимаваха главно със строеж на кейови стени, те бяха наричани "инженерства".
Към Пристанищното управление в Русе бяха предадени влекачите "Росица" и "Княз Кирил".




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker