Warning: getimagesize(://): failed to open stream: Няма такъв файл или директория in /home/panbgwz9/public_html/view_article.php on line 186

Регенсбургската четворка - технически характеристики

Pan.bg 23 дек 2013 | 10:24 views (3564) commentaries(0)
img РЕГЕНСБУРГСКАТА ЧЕТВОРКА - ДАННИ ЗА КОРАБИТЕ В СТРОЕЖ ОТ 1940 г.

Наред с постройката на пътнически кораби, върви и строежът на четирите товарни моторни кораби...Корабите...ще имат следните размери:

Дължина: 73,00 м

Широчина: 8,40 м

Странична височина: 2,80 м

Най-високата неподвижна точка над кила: 6,50 м

Най-голямо газене при 400 тона товар и 40 тона гориво: 1,80 м

Скорост в нетечаща вода при горния товар и дълбочина на водата 7 метра: 20 клм.

image

Източник: Делистояновъ, Т. Новостроящитъ се кораби за българското ръчно плаване (Б.Р.П.). В: Морски сговоръ, бр. 5/1940, стр. 83-86.

М/К "РУСЕ", М/К "ВИДИН", М/К "ЛОМ", М/К "СВИЩОВ"- ДАННИ ОТ 1942 г.

Главните размери на корабите са:

Дължина по водолинията: 74,38 м

Най-голяма дължина: 74,98 м

Широчина по водолинията: 8,50 м

Най-голяма широчина: 8,58 м

Височина: 2,80 м

Газене при пълен товар: 2,20 м

image

Източник: Поповъ, Н. Новитъ ни дунавски моторни товарни кораби. В: Морски сговоръ, бр. 1/1942, стр. 2-5.

М/К "РУСЕ", М/К "ВИДИН", М/К "ЛОМ", М/К "СВИЩОВ"- ДАННИ ОТ КАТАЛОГА НА ДСО "ВОДЕН ТРАНСПОРТ" - БЪЛГАРИЯ

image

image

Източник: KATALOG der Flusschiffe der Staatlichen Wirtschaftsvereinigung Wassertransport Varna, Bulgarien

РЕГЕНСБУРГСКАТА ЧЕТВОРКА - ДАННИ ОТ ВАСИЛ ДОЙКОВ

През 1940 г. се строят в регенсбургската корабостроителница "Кристоф Рудхов" четири моторни товарни хладилни кораба, поръчани през март 1939 г. Това са "Русе", "Видин", "Лом" и "Свищов", които са най-модерните от този вид за своето време...
Регенсбургската "четворка" има еднакви технико-икономически данни: дължината 74,98 м, ширина 8,54 м, два дизелови двигателя от по 500 к.с. марка МВМ ("Моторен верке Манхайм"). Корабите са с два хамбара и едно хладилно отделение, общо 700 тона, с 21 души обслужващ екипаж, скорост 22 км в час, газене с пълен товар 2,20 м, с две рулеви пера, осигуряващи висока маневреност.

Дойков В., Радоев Й. и Казаков Й. Български трицвет по Дунава. Варна, 1985 г.




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker