Микоян-Гуревич МиГ-19ПМ в българските ВВС

Pan.bg 06 мар 2012 | 17:45 views (6541) commentaries(0)
img Има един куриоз – по време на прехват на такава цел (бомбардировач Ту-16) поради грешка в ръководството и управлението на полетите, вместо само да регистрира прехвата по контролна цел чрез заснемане на данните от екрана на РЛС, летецът прехващач изстрелва реално (“тактически”) две ракети. За щастие пилотът (капитан Урушки) вижда тръгналите към целта ракети и своевременно отклонява лъча на ПРЛС Страна производител СССР
Първа доставка 1959 г.
Разпереност, m 9,00
Дължина, m 13,02
Носеща площ, m2 25,00
Маса празен, kg 5660
Стартова маса, kg 8645
Максимална скорост, km/h 1500
Таван, m 16 800
Далечина на полета, km 1910
Въоръжение:
- ракетно – четири управляеми ракети РС-2УС (К-5) с полуактивна радиолокационна система за насочване на пилони 2х2 под полукрилата.
Допълнителна информация: Изтребител прехващач САМО с ракетно въоръжение. Под двете полукрила носи по две ракети “въздух-въздух” РС-2УС, управляеми по рлъча на РЛС, която е модификация на РП-5. Самолетите МиГ-19ПМ в състав на една ескадрила се базираха на летище Граф Игнатиево, което бе включено в системата на командването на Варшавския договор. Ескадрилата се смяташе за елитна, ежегодно участваше в прехватите на т.нар. “Варшавски” цели – съветски стратосферни бомбардировачи, които обикаляха пространството над страните на Варшавския договор и биваха прехващани (в някои страни, за разлика от България, не успяваха да сторят това) от самолетите за противовъздушна отбрана.
от целта. Ракетите профучават близо до съветския бомбардировач, но на разстояние, достатъчно да не се задействат радиовзривателите. В противен случай от него нямаше да остане кой знае колко. Бордният стрелец от Ту-16 вижда ракетите и в ефира се чува отчаяното: “Братцы, что наделали!...”
Двигатели, оборудване и особености в конструкцията – като на останалите типове МиГ-19. МиГ-19ПМ се отличава от предшествениците си с много висока култура на изработка, беше безупречен в аеродинамическо отношение и според изказванията на летелите с него достига скорост 1500 km/h, въпреки същите двигатели РД-9Б.

image
На летище Граф Игнатиево




loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker