Финансовият контрол погва пристанище Варна

Pan.bg 10 юни 2011 | 20:34 views (2159) commentaries(0)
img Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ) погва „Пристанище Варна“, научи „Народно дело“. Контролното ведомство ще проверява оператора на порта по сигнал за нередности при поръчка на близо 1 млн. лв. за ваучери за храна на служителите.
Вместо да обяви обществена поръчка, пристанище Варна поканило 3 фирми да представят офертите си за тяхното отпечатване. От порта преценили, че процедурата може да мине по реда на Търговския закон. Според изрично указание на Агенцията за обществени поръчки обаче под внимание трябва да се взима не цената на услугата за отпечатването, а номиналната стойност на ваучерите тоест 1 млн.лв.
Максимумът, който служителите могат да получат по закон месечно за храна, без сумата да се облага с данъци, е 60 лв. Според шефа на пристанище Варна кап. Данаил Папазов в момента на негово подчинение са 1620 души. Това означава, че за 10-те месеца на поръчката държавното дружество трябва да даде за храна на персонала си приблизително 970 000 лв.
Една от фирмите, които подали оферти за отпечатването на талоните, но останала извън класацията, се противопоставила на решенията на ръководството на порта и обжалвала пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) резултата от надпреварата. Основният аргумент на софийското дружество е, че поръчката не е обявена според установения ред. Като основание пред КЗК е посочен фактът, че в поканата за предоставяне на оферти от пристанище Варна са им дали ориентировъчна стойност от 981 600 лв. В становището си до КЗК обаче от порта изрично отбелязват, че предвидената предварителна стойност за отпечатването на ваучерите за храна е 20 000 лв.
От антимонополния орган са отказали да дадат становище по същността на проблема, защото на практика липсва обществена поръчка, за която да кажат има или няма нарушения. Така за това дали има нарушения и дали тръгналите слухове, че е уредена близка фирма, трябва да се проучат тепърва от АДФИ
По подобен начин – чрез обявление във вестник, ръководството на порта се уреди с нови автомобили. И днес не се знае колко е дало държавното предприятие за 5-те чисто новички фолксвагена и микробус от същата марка. Шефът на порта Данаил Папазов тогава обясни, че че покупката е част от инвестиционната програма на предприятието.

Кап. Данаил Папазов, шеф на „Пристанище Варна“ ЕАД


Компетентните органи потвърдиха действията ни

- Кап.




Папазов, какви са социалните придобивки за служителите в „Пристанище Варна“?
- На този въпрос не мога да отговоря, защото не искам това да се разпространява. Това, което мога да кажа, е, че колективният трудов договор на „Пристанище Варна“ е най-добрият в България. За това можете да питате и синдикатите.
- А ваучери за храна давате ли и каква е стойността им?
- Колкото е позволената в закона. Стойността на ваучерите за храна обаче е сред нещата, които са строго секретни, от кухнята на предприятието и не искам да ги коментирам публично.
- Питам Ви, защото една фирма има претенции относно начина, по който са „купени“ тези ваучери?
- Обжалването няма никаква логика, защото поръчката е изключително малка. За това се произнесе и Комисията за защита на конкуренцията. 1 млн. е покупателната стойност на тези ваучери, а комисионната на фирмата е под 10 000 лв.
- Не е ли 20 000 лв.?
- Може и толкова да е. Ние сме изпълнили абсолютно всички изисквания на закона и освен това решението на КЗК е в наша полза. Освен това тази фирма сме я поканили. Така че няма логика да обжалват нещо, което не се е състояло.
- КЗК отхвърля жалбата им именно затова, че не е от компетенциите им да коментират нещо, което не се е състояло, а не че действията на „Пристанище Варна“ са правилни?
- Питали сме абсолютно всички компетентни органи в България, като се започне от Агенцията за обществени поръчки, и становището им е, че не е нужна обществена поръчка. Не може да се счита, че цената на една поръчка е 1 млн. лв., защото ваучерите са на тази стойност. Това са вид пари и за изработката на талоните фирмата получава комисионна, която сега не мога да кажа колко е точно. Те спорят, че трябва да има публикация на обществената поръчка, а ние казваме, че такава не е нужна. В момента сме се допитали до всички компетентни органи и те го потвърдиха.
- Колко са служителите на пристанището в момента?
- 1620 души.
09.06.2011
Народно дело
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker