Спуснаха на вода първата подводница индонезийско производство

Pan.bg 11 май 2019 | 14:03 views (538) commentaries(0)
img
pan.bg
На 11 април в индонезийското държавно корабостроително предприятие РT PAL в Сурабая, след многократни забавяния, спуснаха на вода първата дизелелектрическа подводница Alugoro, построена в Индонезия (борден номер 405). Изграждането на лодката се извършва от РT PAL за индонезийския флот с помощта на южнокорейската корпорация Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) по проекта DSME1400 (модифициран немски проект 209/1200). На церемонията присъстваха министърът на отбраната на Индонезия Рямисард Рякуду и началникът на щаба на ВМС адмирал Сиви Сукма Аджи. На 20 декември 2011 г., според резултатите от международен търг, DSME Corporation подписа договор на стойност 1,1 млрд. долара за изграждането за индонезийския флот на три подводници по проекта DSME1400 - модифициран немски проект 209/1200, според който са построени за Южнокорейския флот през 1980-1990 години подводниците тип Chang Bogo, и за които DSME има лицензионни права. Проектът DSME1400 (наричан още DSME209) е модернизация на лицензирания проект 209/1200 до приблизително нивото на подводниците по проект 209/1400, със съответно увеличена дължина (до 61,2 m) и водоизместване (общо 1400 t под вода). По него са построени последните две южнокорейски лодки тип Chang Bogo. Съгласно условията на договора, първите две лодки за Индонезия трябваше да бъдат построени от DSME с доставка през 2016–2017 г., а третата трябваше да бъде построена (реално сглобена от секции) със съдействието и техническата помощ от южнокорейската страна в модернизираното предприятие РT PAL в Индонезия, Сурабая с планирано завършване през 2018 г. Индонезийският договор е първият пробив на южнокорейската корабостроителна индустрия на световния пазар на подводното корабостроене. Трябва да се отбележи, че в този случай южнокорейците са изпреварили не само руското предложение за изграждане на две подводници проект 636 (включително срещу руски заем), но също и предложението на първоначалния строител на подводниците проект 209/1200, немската компания Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW), оперираща в индонезийския търг в партньорство с турски корабостроителници. Лидерската подводница за Индонезия, Nagapasa (борден номер 403), беше пусната в производство в завода на DSME в Oкпо на 3 декември 2013 г., а официалната церемония по поставянето на кила й бе проведена на 9 април 2015 г. Церемонията по спускането на Nagapasa на вода се състоя на 24 март 2016 г. Фабричните ходови тестове бяха започнати през юли 2016 г., но бяха удължени, заради




отстраняването на редица дефекти (по-специално, беше открит недостиг на пълна скорост под водата), в резултат на което предаването на лодката Nagapasa на индонезийския флот беше направено на 2 август 2017 г., със закъснение от около девет месеца по отношение на договорния период. Лодката пристигна в Индонезия на 28 август 2017 г. Втората лодка Ardadedali (номер 404) беше пусната за производство в съоръжението на DSME в Окпо през 2014 г., спусната на вода на 24 октомври 2016 г. и предадена на индонезийския флот на 25 април 2018 г., а пристигна в Индонезия през юни 2018 г. Що се отнася до изграждането на третата подводница Alugoro (номер 405) по договора от 2011 г. в индонезийското предприятие РT PAL в Сурабая, то беше започнато едва през 2016 г. и беше проведено при сравнително ниски темпове, въпреки че 80% от цената на лодката бе внесена. Спускането на лодката на вода първоначално беше насрочено за октомври 2018 г., но многократно беше отлагано. Церемонията по откриването, която вече е насрочена за 28 февруари 2019 г., също бе отложена. Сега официално въвеждането на Alugoro в строя се планира не по-рано от 2021. В същото време индонезийският военноморски флот смята да продължи изграждането на лодки по този проект в Сурабая. В началото на април президентът на PT PAL Будиман Салех обяви, че компанията му планира да построи още девет лодки по проекта DSME1400 и че в момента се водят преговори с DSME за сключване на договор за изграждането на първите три от тях. Тяхното изграждане е планирано да бъде изпълнено в рамките на 77 месеца от датата на сключване на договора. Индонезийският военноморски флот разполага и с две подводници по оригиналния немски проект 209/1300 Chakra (номер 401) и Nanggala (номер 402), въведени в строя през 1981 г. И двете лодки през 2009-2012 г. са преминали среден ремонт в същата DSME в Южна Корея.
Източник и илюстрация: livejournal.com
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker