Авиофест Казанлък 2010

Pan.bg 27 авг 2010 | 12:10 views (6259) commentaries(1)
img Текст и снимки - Венелин Пастърмаджиев, сп."Клуб КРИЛЕ"

Няма нищо по-хубаво от лошото време – така твърдеше Емил Боев, герой, създаден от големия наш писател Богомил Райнов. И ако за един мрачен криминален трилър лошото време е добър фон, то надали ще се намери пилот, който да обича дъждовни дни, с каквито това лято изобилства. Мрачното време не подмина и последните два празника на леката и ултралеката авиация, които се проведоха на летателна площадка Кълвача край Казанлък и летателна площадка Драгановци, но не попречиха нито на доброто настроение, нито на крехките криле да се издигат.
На 19 и 20 юни се проведе мероприятието на летателна площадка Кълвача – добре познато летище не само за станалия традиционен авиофестивал с международно участие, но и на всички любители на лекомоторното и безмоторното летене и парашутизма като стар център за обучение в системата на ВВС и по-късно на ОСО.
Летището се намира южно от Казанлък, на 4 km от града и на 2 км от село Овощник. Разполага с една полоса с тревно покритие и направление 16/34, дължина 600 m, надморска височина 330 m.
Събитието започна в събота традиционно – с много летене още от сутринта /на моменти във въздуха имаше до 12 различни машини/, състезания за мотоделтапланеристите и за мотопарапланеристите, като особено зрелищно беше съревнованието при мотоделтите, където румънските гости показаха силно участие.
Така денят се оформяше да бъде с акцент върху ултралеките летателни апарати, понеже намиращите се сутринта на летището три самолета не бяха активни – двата DA-42 на „Авио Делта” така си и останаха неподвижни цял ден, а третият – Cessna-172K, още преди обяд отлетя обратно към Приморско. И тогава се появи приятната изненада – долетяха в двойка доста интересни и неочаквани австрийски гости, а именно два специализирани в картографски задачи самолета. Първият – малкият сив красавец Tecnam P2006T на Airborne Technologies GmbH, оборудван със спускаема система FLIR, чиято подвижна платформа се прибира в корпуса зад пилота, направи няколко доста приятни за окото полета със зрелищни ниски прелитания над полосата. Вторият интересен гост беше DA-42MPP на Diamond Airborne Sensing GmbH, но вече носещ българска регистрация LZ-FMR и оборудван с подтелен контейнер с лазерна система Riegl BP560.
Въпреки отличното настроение и




прекрасната организация събитието така си и остана само в един ден – разразилата се вечерта буря и продължилите през целия следващ ден дъждове не позволиха в неделя да излети дори и една машина.

image

image

image

image

image

image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 1

  1. #1
    Peter 28 авг 2010, 18:12
     
    0
     
    0

    Hallo to all!
    Has anybody photos of the airplanes OE-FAT and LZ-FMR from this event?
    If yes, please send me thumbnails and tell me the price per photo.
    Best regards from Austria!
    Peter
    flyhigh@speed.at

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker