Сърбия ще модернизира самолетите J-22

Pan.bg 23 юли 2019 | 05:33 views (380) commentaries(0)
img
pan.bg
Сръбското Министерство на отбраната е разработило програма за модернизиране на леките бойни самолети J-22 Orao и УБС NJ-22 (разработени от фирмата Soko в бивша Югославия), която трябва значително да разшири бойните им способности. В изказване на изложението Partner-2019 в Белград, помощник-министърът на отбраната за отбранителните технологии Ненад Милорадович потвърди, че програмата за модернизация на самолетите, която получи неофициалното име Orao 2.0, ще бъде изпълнена на два етапа. Така до края на тази година се предвижда да се инсталират нови системи за навигация и насочване в задната част на кабината на двуместния NJ-22. Според помощник-министъра, Белград е придобил инерциалната навигационна система Sigran-95 от компанията Safran, която ще бъде интегрирана с бордовия компютър и мултифункционалните дисплеи, разработени от сръбския производител Teleoptik-Ziroskopi. На първия етап ще бъдат интегрирани и нови оръжия. Тази работа ще позволи на оператора, седящ в задната част на NJ-22, да управлява оръжейните системи, за да се поразяват наземните цели. Според Н. Милорадович, вторият етап от модернизационната работа ще включва „пълна цифровизация” на кабината на самолета. Подробности за тази фаза не са оповестени. През 2016 г. Сърбия подписа меморандум за разбирателство с компанията Airbus по въпроса за „технологичната поддръжка за модернизация на учебните и леките бойни самолети” като част от програмата за сътрудничество, свързана със закупуването от Белград на хеликоптерите H-145M и H-215. J-22 / NJ-22 е оборудван с двигател Viper и в момента може да носи неуправляеми оръжия, включително 57-mm и 128-mm ракети и бомби със свободно падане, както и ракетите AGM-65 Maverick "въздух-повърхност". Сръбското Министерство на отбраната заяви, че ще получи нови оръжия "въздух-повърхност" с далечина на поразяването до 22 морски мили (40 км), позволяващи да се поразяват цели извън зоната на пряката видимост и ракети с лазерно насочване. Като част от модернизацията самолетът може също така да бъде оборудван с ракети "въздух-въздух" с малък обсег с инфрачервено насочване. В момента сръбските военновъздушни сили разполагат с около 10 самолета J-22 и NJ-22, които са в готовност за полети, както и няколко единици на съхранение, включително разузнавателните версии IJ и INJ. Очакваният експлоатационен живот на платформата първоначално беше определен на 24 години, но проверката на конструктивните елементи показа, че част от самолетите може да се експлоатира два




пъти по-дълго и след основен ремонт да се използва за още 1000 летателни часа.
Източник и илюстрация: livejournal.com
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker