МИСИЯТА Е ВЪЗМОЖНА: САМОЛЕТИ ПИЛАТУС PC-7, PC-9 И PC-12 В СЛУЖБА НА ГРАЖДАНСКАТА АВИАЦИЯ

Pan.bg 24 юни 2019 | 19:27 views (5849) commentaries(0)
img
През 2004 г. в състава на българските ВВС влизат 6 броя учебно-тренировъчни самолети PC-9М, базирани в Каменец/Долна Митрополия и 1 брой транспортен самолет PC-12/45, базиран във Враждебна.

PC-9M и PC-12 се произвеждат от фирма Pilatus Aircraft (Швейцария). Първи полет на PC-9 – 7 май 1984 г. Първи полет на PC-12 – 13 май 1991 г. До момента са произведени 265 броя самолети PC-9 и над 1500 самолети PC-12 от различни варианти за граждански и военни оператори.
В конструктивно отношение самолет PC-9 представлява развитие на изключително популярния и широко разпространен учебно-тренировъчен самолет PC-7, произвеждан от фирмата от 1978 г. и до днес вече във вариант PC-7 Mk II. Всъщност PC-9 е по-усъвършенствана, по-модерна и по-мощна версия на PC-7.
Самолетите PC-9 и PC-12 са сертифицирани от EASA (Европейската агенция за авиационна безопасност) и FOCA (Швейцарска федерална администрация за гражданска авиация) като граждански самолети.

Темата за гражданската регистрация на самолетите PC-7 и PC-9, използването им за граждански цели и задачи, включително и за обучението на летци за гражданската авиация е слабо позната в България. У нас е разпространено мнението, че самолетът е единствено с военно предназначение, което е подвеждащо, заблуждаващо и невярно и се опровергава от солидния опит на други държави с PC-7 и PC-9, които вече са използвали тези самолети не само за обучение на летци от гражданската авиация, но и за комбинирано изпълнение на широк спектър от граждански и военни задачи. Българските ВВС използват вече 15 години използват платформата Pilatus за обучението на летци от военната авиация и е време да бъде помислено за надграждането на системата и допълването й с нови възможности, една от които е отварянето й към гражданския сектор, в частност към гражданската авиация. С цел да бъде полезен на специалистите Pan.bg започва серия от публикации по тези въпроси.

НАД 30 БРОЯ САМОЛЕТИ PC-7 С ГРАЖДАНСКА РЕГИСТРАЦИЯ, ИЗПОЛЗВАНИ ЗА ОБУЧЕНИЕ НА ЛЕТЦИ ОТ ГРАЖДАНСКАТА АВИАЦИЯ, ВЪЗДУШНА АКРОБАТИКА, ТРАНСПОРТНИ, РЕКЛАМНИ И ДРУГИ ЗАДАЧИ

През годините над 30 самолета PC-7 са регистрирани като граждански в общо 4 държави: Сан Марино (3 броя), САЩ (20 броя), Франция (2 + броя) и Швейцария (4 + броя). В настоящата публикация са обобщени данните за 29 самолета PC-7 с гражданска регистрация. От тях 2 броя PC-7
РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >




се използват за обучение на летци от гражданската авиация и аеробатика в авио-школа Avilu, Лугано, 2 броя PC-7 са използвани от авио-училището Schweizerische Luftverkehrsschule (SLS) за обучение на летци от гражданската авиация за швейцарския национален превозвач Swissair, 2 броя PC-7 са използвани от „Агенция по горите“ в Аляска, САЩ. Два броя PC-7 са използвани като рекламни, транспортни и индивидуални VIP-самолети от швейцарския производител на часовници Oris. Пилотирани са от летци от гражданската авиация. По-късно единият от тези самолети преминава към Fun Flying Club за обучение на летци от гражданската авиация и аеробатика. Десетина самолета PC-7, регистрирани като граждански са използвани за въздушна аеробатика от демонстрационните групи Team Adecco, Team Martini и Patrouille Ecco. Към днешна дата минимум 6 броя самолети PC-7, регистрирани като граждански в САЩ, разполагат със сертификат за летателна годност, валиден до 2021-2022 г. и се използват от частни лица и фирми.

СПИСЪК НА САМОЛЕТИТЕ PC-7 С ГРАЖДАНСКА РЕГИСТРАЦИЯ

Самолет PC-7, сериен № 101, рег. знак HB-HAO, държава Швейцария, бележки – за обучение на летци от гражданската авиация и аеробатика в авио-школа Avilu, Лугано.
Самолет PC-7, сериен № 137, рег. знак F-GYSF, държава Франция, оператор – Sa 5F Chenove, бележки – по-късно този самолет е предаден на ВВС на Швейцария рег. знак А-903.
Самолет PC-7, сериен № 312, рег. знак N904A, държава Франция, оператор – Dejonkheere Lodewijk, бележки – придобит от частно лице и регистриран като граждански (N904A) в САЩ. Сертификат за летателна годност в САЩ: 24.02.2012 г.
Самолет PC-7, сериен № 315, рег. знак T7-FMA, държава Сан Марино, оператор Oris Swiss Watches, бележки – използван като рекламен, транспортен и VIP-самолет от швейцарския производител на часовници Oris. Пилотиран от летци от гражданската авиация.
Самолет PC-7, сериен № 317, рег. знак T7-FUN, държава Сан Марино, оператор Oris Swiss Watches/Fun Flying Club, бележки – използван като рекламен, транспортен и VIP-самолет от швейцарския производител на часовници Oris. Пилотиран от летци от гражданската авиация. По-късно придобит от Fun Flying Club и използван за обучение на летци от гражданската авиация и аеробатика.
Самолет PC-7, сериен № 318, рег. знак T7-PCS, държава Сан Марино, оператор Avilu Flight School, бележки – за обучение на летци от гражданската авиация и аеробатика в авио-школа Avilu, Лугано.
Самолет PC-7, сериен № 319, рег. знак F-HGPM, държава Франция, оператор Nina SAS, бележки – използван от фирма Nina SAS във Франция. По-късно този самолет е предаден на ВВС на Швейцария рег. знак А-911.
Самолет PC-7, сериен № 394, рег. знак HB-HOO, държава Швейцария, оператор Swissair, бележки – използван от авио-училището Schweizerische Luftverkehrsschule (SLS) за обучение на летци от гражданската авиация за швейцарския национален превозвач Swissair.
Самолет PC-7, сериен № 395, рег. знак N701RB, държава САЩ, оператор – първоначално Orion air, по-късно Spitfire Aviation, бележки – придобит от частно лице и регистриран като граждански (първоначално N517GM, по-късно N701RB) в САЩ. Сертификат за летателна годност в САЩ: 29 август 2013 г.
Самолет PC-7, сериен № 447, рег. знак N657AS, държава САЩ, оператор – Warbirds Aloft, бележки – в периода 1984 – 2012 г. в състава на ВВС на Австрия. След това придобит от частно лице и регистриран като граждански (N657AS) в САЩ. Сертификат за летателна годност в САЩ: 4 май 2014 г.
Самолет PC-7, сериен № 479, рег. знак N828PC, държава САЩ, оператор – SBM Site Services LLC, бележки – първоначално е зачислен във ВВС на Суринам с рег. знак 111. Впоследствие е рекламен самолет на фирма Breitling с гражданска регистрация HB-HMN. Придобит от частно лице в САЩ и регистриран като граждански (N828PC). Сертификат за летателна годност в САЩ: 29 октомври 1991 г.
Самолет PC-7, сериен № 480, рег. знак N97GG, държава САЩ, оператор – Astra 7 LLC, бележки – първоначално е регистриран като граждански (F-GMED) във Франция, където се използва за въздушна акробатика от демонстрационната група Team Adecco. По-късно е пререгистриран като граждански (HB-HMP) в Швейцария, където се използва за въздушна акробатика от демонстрационната група Patrouille Ecco. Придобит от частно лице в САЩ и регистриран като граждански (N97GG). Сертификат за летателна годност в САЩ: 3 август 2002 г.
Самолет PC-7, сериен № 485, рег. знак N76XC, държава САЩ, оператор – Hangar C-403 LLC, бележки – първоначално в състава на ВВС на Австрия с рег. знак 3H-FN. Впоследствие придобит от частно лице в САЩ и регистриран като граждански (N76XC). Сертификат за летателна годност в САЩ: 17 януари 2014 г.
Самолет PC-7, сериен № 487, рег. знак N73KJ, държава САЩ, оператор – Southern Palms Leasing, бележки – първоначално е в състава на ВВС на Австрия с рег. знак 3H-FP. Впоследствие е придобит от частно лице в САЩ и регистриран като граждански (N73KJ). Преминава през няколко собственици (Achmac Aviation, KJ Aviation). Сертификат за летателна годност в САЩ: 02 юли 2014 г.
Самолет PC-7, сериен № 498, рег. знак N807JH, държава САЩ, оператор – Clarke Joseph, бележки – Придобит от частно лице в САЩ и регистриран като граждански (първоначално N7TP, по-късно N807JH). Сертификат за летателна годност в САЩ: 15 юли 1985 г.
Самолет PC-7, сериен № 519, рег. знак N519AH, държава САЩ, оператор – Commanche Maverick Air, бележки – първоначално е регистриран като граждански (F-GMEA) във Франция, където се използва за въздушна акробатика от демонстрационната група Team Adecco. Със същата регистрация (F-GMEA) се използва за въздушна акробатика в Швейцария от демонстрационната група Patrouille Ecco. Пререгистриран като граждански (HB-HMA) и използван за въздушна акробатика в Швейцария от демонстрационната група Team Martini. Придобит от частно лице в САЩ и регистриран като граждански (N519AH). Преминава през няколко собственици в САЩ: Alpine Air, Hoyt Aviation Consultants. Сертификат за летателна годност в САЩ: 25 април 2002 г.
Самолет PC-7, сериен № 520, рег. знак N520WA, държава САЩ, оператор – Western Aircraft, бележки – първоначално е регистриран като граждански (F-GMEB) във Франция, където се използва за въздушна акробатика от демонстрационната група Team Adecco. Със същата регистрация (F-GMEB) се използва за въздушна акробатика в Швейцария от демонстрационната група Patrouille Ecco. Пререгистриран като граждански в Швейцария (HB-HMB), където се използва за въздушна акробатика от демонстрационна група Team Martini. Придобит от частна авио-компания TC Aviation AG и регистриран като граждански (HB-HTC) в Швейцария. Впоследствие придобит от частно лице в САЩ и регистриран като граждански (N520WA). Сертификат за летателна годност в САЩ: 27 юни 2007 г.
Самолет PC-7, сериен № 521, рег. знак HB-HMC, държава Швейцария, оператор – Patrouille Ecco/Team Martini, бележки – първоначално регистриран като граждански (F-GMEC), използва се за въздушна акробатика от демонстрационната група Patrouille Ecco. Пререгистриран като граждански в Швейцария (HB-HMC), където се използва за въздушна акробатика от демонстрационна група Team Martini.
Самолет PC-7, сериен № 548, рег. знак N548MB, държава САЩ, оператор – PC-7 Ltd., бележки – първоначално е регистриран като граждански (N128PC) в САЩ. Сертификат за летателна годност в САЩ: 9 март 1992 г. Пререгистриран още два пъти като граждански в САЩ (NX548MB и N548MB). Следващ сертификат за летателна годност в САЩ: 1 януари 2009 г. Към 30 май 2015 г. все още е в експлоатация.
Самолет PC-7, сериен № 549, рег. знак N717LE, държава САЩ, оператор – Swissair/Tentacle Corporation, бележки – първоначално регистриран като граждански (HB-HOQ). Използван от авио-училището Schweizerische Luftverkehrsschule (SLS) за обучение на летци от гражданската авиация за швейцарския национален превозвач Swissair. Впоследствие пререгистриран като граждански в САЩ (N717LE). Сертификати за летателна годност в САЩ от 8 октомври 1996, 19 октомври 1999 и 1 януари 2008 г. Оператор – Tentacle Corporation.
Самолет PC-7, сериен № 550, рег. знак HB-HMD, държава Швейцария/САЩ, оператор – Harris Air, бележки – първоначално служи във ВВС на Ботсвана и Южна Африка. Изкупен обратно от Pilatus. Регистриран като граждански (HB-HMD) в Швейцария. Впоследствие регистриран като граждански в САЩ (N976DM). Сертификати за летателна годност в САЩ от 3 септември 2002 и 9 февруари 2003 г. Оператор – Harris Air. През 2014 г. гражданската регистрация е заличена.
Самолет PC-7, сериен № 559, рег. знак N98VK, държава САЩ, оператор – K-Air/PCX Aviation, бележки – първоначално служи във ВВС на Ботсвана и Южна Африка. Изкупен обратно от Pilatus. Регистриран като граждански (HB-HCM) в Швейцария. Впоследствие регистриран като граждански в САЩ (N98VK). Сертификат за летателна годност в САЩ от 18 май 1999 и 1 януари 2018 г. Оператори – K-Air/PCX Aviation.
Самолет PC-7, сериен № 560, рег. знак N902AK, държава САЩ, оператор – Western Aircraft, Quick Site International, по-късно „Агенция по горите“ – щата Аляска, бележки – първоначално служи във ВВС на Ботсвана и Южна Африка. Изкупен обратно от Pilatus. Регистриран като граждански (HB-HLF5) в Швейцария през 1998 г. Пререгистриран като граждански в САЩ (N560WA, по-късно N902AK). Оператори – Western Aircraft, Quick Site International, по-късно „Агенция по горите“ – щата Аляска. Сертификат за летателна годност в САЩ от 3 януари 2000 г. и 13 март 2018 г., валиден до 30.04.2021 г.
Самолет PC-7, сериен № 607, рег. знак N870, държава САЩ, оператор – Scott C. Zifferer/A and S Aviation, бележки – регистриран като граждански (HB-HME) в Швейцария. Пререгистриран като граждански в САЩ (N4SZ, N656SZ, по-късно N870). Оператори – Scott C. Zifferer/A and S Aviation. Сертификат за летателна годност в САЩ от 18 ноември 1998 и 1 януари 2018 г., валиден до 30.06.2022 г.
Самолет PC-7, сериен № 614, рег. знак N1NG, държава САЩ, оператор – Greely Inc. /P-51 Investments LLC, бележки – регистриран като граждански в САЩ (N1NG). Оператор – Greely Inc. /P-51 Investments. Сертификат за летателна годност в САЩ от 13.06.2012 г., валиден до 30.06.2021 г.
Самолет PC-7, сериен № 615, рег. знак N60LT, държава САЩ, оператор – Plane Holdings Inc., бележки – регистриран като граждански в САЩ (N60LT). Оператор – Plane Holdings Inc. Сертификат за летателна годност в САЩ от 18.06.2004 и 8.05.2019 г., валиден до 31.08.2020 г.
Самолет PC-7, сериен № 616, рег. знак N901AK, държава САЩ, оператор – „Агенция по горите“, щата Аляска/AC Sunni LLC, бележки – регистриран като граждански в САЩ (N901AK). Оператори – „Агенция по горите“, щата Аляска/ AC Sunni LLC. Сертификат за летателна годност в САЩ от 14 април 2000 г. и 24 октомври 2012 г., последна промяна от 13 юни 2018 г., валиден до 31.10.2021 г.
Самолет PC-7, сериен № 617, рег. знак N66PN, държава САЩ, оператор – P-51 Investments, бележки – регистриран като граждански в САЩ (N66PN). Оператор: P-51 Investments. Сертификат за летателна годност в САЩ от 19.03.2012 г., последна промяна от 18.02.2018 г., валиден до 31.03.2021 г.
Самолет PC-7, сериен № 618, рег. знак N618S, държава САЩ, оператор – Millenium 7 LLC, бележки – регистриран като граждански в САЩ (N618S). Оператор: Millenium 7 LLC. Сертификат за летателна годност в САЩ от 11.04.2001 г., последна промяна от 9.04.2014 г., валиден до 31.07.2017 г.

САМОЛЕТИ РС-9 С ГРАЖДАНСКА РЕГИСТРАЦИЯ, ИЗПОЛЗВАНИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ГРАЖДАНСКИ И ВОЕННИ ЗАДАЧИ

Самолет PC-9 е регистриран като граждански в четири държави – Германия (11 броя) и Великобритания (2 броя), САЩ (2 броя) и Швейцария (3 броя).
Обозначение на самолета в Германия – PC-9B. Регистрационни знаци на германските самолети – D-FAMT, D-FBMT, D-FCMT, D-FDMT, D-FEMT, D-FFMT, D-FGMT, D-FHMT, D-FIMT, D-FJMT и D-FKMT. Оператори – фирми Condor Flugdienst и EIS Aircraft, в отделни случаи – Holstenair и Qinety Germany. Самолетите са базирани на летището в гр. Кил. Използват се за изпълнение на военни (теглене на въздушни мишени, отразяване на симулирани атаки с лазерно оръжие, разузнаване, обучение на кадри за Военно ръководство на въздушното движение – ВРВД) и граждански задачи (наблюдение, въздушна фотография). Два са изгубени след катастрофи (D-FIMT и D-FDMT).
Във Великобритания самолет PC-9 също е използван за изпълнение на военни и граждански задачи, включително и с научно-изследователска цел като технологична платформа за изпитания на различни видове оборудване. Регистрационни знаци на британските самолети: ZG969 (Percy) и ZK119 (Pinky). Оператор – фирма BAe Systems. Особено интересна е биографията на първия от тях – PC-9 (ZG 969), който е придобит от компанията през 1986 г. На него са обучени над 200 инструктори от Великобритания, Германия, Австралия и Нова Зеландия, САЩ, Канада, Южна Африка и други държави в периода 1986 – 2011 г. В разглеждания период самолет PC-9 (ZG 969) има в актива си 5000 летателни часа с посещения във Франция, Италия, Швейцария, Египет, Судан, Кипър, Гърция, Саудитска Арабия и Дубай.
В Швейцария като граждански са били регистрирани общо 5 самолета PC-9. Регистрационни знаци на швейцарските самолети: HB-HPA, HB-HPB, HB-HPE, HB-HPF и HB-HPI. Самолети HB-HPA и HB-HPB са първите произведени PC-9 през 80-те години на 20 век със серийни номера съответно 001 и 002. Към днешна дата самолет HB-HPA е запазен в Музея на транспорта в Люцерн. Самолети HB-HPE и HB-HPI по-късно са придобити от германската фирма Condor Flugdienst и са пререгистрирани като граждански с обозначения D-FKMT и D-FDMT (вж. по-горе). Самолет HB-HPF е използван от Pilatus Aircraft като изпитателна платформа.
В САЩ като граждански са регистрирани 2 броя PC-9. Регистрационни знаци – N69LW и N69XC. Оператори – съответно Warbirds Legacy (по-късно Southern Palms Leasing) и Rare Air Aviation Services. Първоначално тези самолети служат във ВВС на Словения, впоследствие са продадени в САЩ. Вторият от самолетите е модернизиран от Gulf Coast Avionics и демонстриран на изложението Air Venture (щата Уисконсин, САЩ) на щанда на Pilatus Aircraft през 2016 г.

СПИСЪК НА САМОЛЕТИ РС-9 С ГРАЖДАНСКА РЕГИСТРАЦИЯ

Самолет PC-9, сериен № 177, рег. знак – ZG969, държава – Великобритания, бележки – първоначално регистриран като граждански в Швейцария (HB-HQE). От 27 юли 1989 г. британски ZG969. Използван за изпълнение на военни и граждански задачи, включително и с научно-изследователска цел като технологична платформа за изпитания на различни видове оборудване. До 2011 г. има в актива си 5000 летателни часа и над 200 обучени инструктори.
Самолет PC-9, сериен № 111, рег. знак ZK119, държава Великобритания, оператор Bae Systems, бележки – използван за изпълнение на военни и граждански задачи, включително и с научно-изследователска цел като технологична платформа за изпитания на различни видове оборудване. Предаден на Саудитска Арабия на 12.01.2012 г.
Самолет PC-9, сериен № 164, рег. знак D-FAMT, държава Германия, оператор Condor Flugdienst/EIS Aircraft, бележки – използван за изпълнение на военни и граждански задачи от 1999 г.
Самолет PC-9, сериен № 165, рег. знак D-FBMT, държава Германия, оператор Condor Flugdienst/EIS Aircraft, бележки – използван за изпълнение на военни и граждански задачи от 1999 г.
Самолет PC-9, сериен № 166, рег. знак D-FCMT, държава Германия, оператор Condor Flugdienst/EIS Aircraft, бележки – използван за изпълнение на военни и граждански задачи от 1999 г.
Самолет PC-9, сериен № 167, рег. знак D-FDMT, държава Германия, оператор Condor Flugdienst/EIS Aircraft, бележки – бивш HB-HPI, първоначално регистриран като граждански в Швейцария. Вж. списъка по-горе – швейцарските 5 броя самолети PC-9, регистрирани като граждански. Придобит от Германия, пререгистриран като граждански (D-FDMT). Използван за изпълнение на военни и граждански задачи. Изгубен след катастрофа на 27.09.2012 г.
Самолет PC-9, сериен № 168, рег. знак D-FЕMT, държава Германия, оператор Condor Flugdienst/EIS Aircraft, бележки – използван за изпълнение на военни и граждански задачи от 1999 г.
Самолет PC-9, сериен № 169, рег. знак D-FFMT, държава Германия, оператор Condor Flugdienst/EIS Aircraft, бележки – използван за изпълнение на военни и граждански задачи от 1999 г.
Самолет PC-9, сериен № 170, рег. знак D-FGMT, държава Германия, оператор Condor Flugdienst/EIS Aircraft, бележки – използван за изпълнение на военни и граждански задачи от 1999 г.
Самолет PC-9, сериен № 171, рег. знак D-FHMT, държава Германия, оператор Condor Flugdienst/EIS Aircraft, бележки – използван за изпълнение на военни и граждански задачи от 1999 г.
Самолет PC-9, сериен № 172, рег. знак D-FIMT, държава Германия, оператор Condor Flugdienst/EIS Aircraft, бележки – използван за изпълнение на военни и граждански задачи. Изгубен след катастрофа на 21 ноември 1999 г.
Самолет PC-9, сериен № 173, рег. знак D-FJMT, държава Германия, оператор Condor Flugdienst/EIS Aircraft, бележки – използван за изпълнение на военни и граждански задачи от 1999 г.
Самолет PC-9, сериен № 176, рег. знак D-FKMT, държава Германия, оператор Condor Flugdienst/EIS Aircraft, бележки – бивш HB-HPE, първоначално регистриран като граждански в Швейцария. Придобит от Германия, пререгистриран като граждански (D-FKMT). Използван за изпълнение на военни и граждански задачи.
Самолет PC-9, сериен № 001, рег. знак HB-HPA, държава Швейцария, оператор Pilatus Aircraft, бележки – първи произведен сериен самолет PC-9. Използван като изпитателна платформа за оборудване.
Самолет PC-9, сериен № 002, рег. знак HB-HPB, държава Швейцария, оператор Pilatus Aircraft, бележки – втори произведен сериен самолет PC-9. Използван като изпитателна платформа за оборудване.
Самолет PC-9, сериен № 107, рег. знак HB-HPF, държава Швейцария, оператор Pilatus Aircraft, бележки – използван като изпитателна платформа за оборудване.
Самолет PC-9, сериен № 180, рег. знак N69LW, държава САЩ, оператор – Warbirds Legacy (по-късно Southern Palms Leasing), бележки – бивш L9-51 на ВВС на Словения.
Самолет PC-9, сериен № 182, рег. знак N69XC, държава САЩ, оператор – Rare Air Aviation Services/X-Ray Charlie LLC, бележки – бивш L9-53 на ВВС на Словения. Модернизиран от Gulf Coast Avionics и демонстриран на изложението Air Venture (щата Уисконсин, САЩ) на щанда на Pilatus Aircraft през 2016 г.
След прегледа на самолетите PC-7 и PC-9 се насочваме към самолет PC-12. В българските ВВС самолет PC-12/45 се използва за изпълнение на широк спектър от задачи, включително и за обучението на пилоти за транспортната авиация (за самолети C-27J). В световен план
PC-12 СЕ ИЗПОЛЗВА КАТО РЕГИОНАЛЕН ПЪТНИЧЕСКИ, КОРПОРАТИВЕН И БИЗНЕС САМОЛЕТ
от голям брой граждански авиационни компании и организации в Европа, Северна и Южна Америка, Африка, Австралия и Нова Зеландия. По-важните от тях са: Fly 7 Executive Aviation (Швейцария), Federal Office of Civil Aviation (Швейцария), JetFly (Люксембург), Boutique Air (САЩ), Plane Sense (САЩ), Surf Air (САЩ), Tradewind Aviation (САЩ), North Star Air (Канада), Pascan Aviation (Канада), Wasaya Airways (Канада), Tantalus Air (Канада), Dexter Air Taxi (Русия), Azul Brazilian Airlines (Бразилия), Aerocardal (Чили), Sounds Air (Нова Зеландия), Coastal Aviation (Танзания), Royal Flying Doctor Service (Австралия), Comair Flying Services (Южна Африка) и др. Един от най-големите центрове в Европа за

ОБУЧЕНИЕ НА ПИЛОТИ НА PC-12 ЗА ГРАЖДАНСКАТА АВИАЦИЯ

– Fly7 Academy, се намира в Лозана, Швейцария. Други такива центрове – Flugschule Gribair AG (Швейцария), Alpaviation AG (Швейцария), AVIATIS ATO Flying School Gautschi AG (Швейцария), Swiss Pilot School Assocoiation (Швейцария), Air Glaciers AG (Швейцария), Air-Espace Sarl (Швейцария), Swiss Aero Training (Швейцария), Diamond Flight Training (Австрия), Oysterair (Великобритания), Aviation School De Kempen (Нидерландия), New CAG Air Academy (Белгия), Flight Safety International (САЩ), Aviation Training Management (САЩ), Executive Flight Training (САЩ), Sanches Aviation Training Services (САЩ), IFly College (Канада).



Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


МИСИЯТА Е ВЪЗМОЖНА: САМОЛЕТИ ПИЛАТУС PC-7, PC-9 И PC-12 В СЛУЖБА НА ГРАЖДАНСКАТА АВИАЦИЯ

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/39 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 0

Напиши коментар

РЕГИСТРИРАЙТЕ СЕ, ЗА ДА КОМЕНТИРАТЕ СТАТИЯТА!


Регистрирай се

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се Забравена парола

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker