Ето как се прави: Швейцария ще тества всеки един от предложените нови изтребители

Pan.bg 15 апр 2019 | 17:18 views (1894) commentaries(7)
img Сп. „Клуб КРИЛЕ“, Н.Димов
Scramble Magazine

Швейцарските ВВС ще тестват петте изтребителя, които участват в конкурса за замяна на F/A-18C/D Hornet и Northrop F-5E/F Tiger. Новият тендер е част от програмата Air2030 на стойност 8 милиарда франка за закупуване не само на нови изтребители, но и нови средства за ПВО.

Швейцария е получила предложения от пет компании: Airbus (Eurofighter EF2000), Boeing (F/A-18 Super Hornet), Dassault (Rafale), Lockheed-Martin (F-35A Lighning II) и Saab AB (JAS39E/F Gripen). В периода от февруари до март 2019 г. експерти от швейцарската агенция за закупуване на въоръжение (Armasuisse) и пилоти от ВВС на страната (Schweizer Luftwaffe) са тествали и анализирали симулаторите на тези изтребители по места заедно с производителите.

В периода от април до юли 2019 г. петте изтребители ще се тестват по една единна програма в Швейцария, всеки по две седмици, като до изпитанията ще се допуска и публика. Всеки кандидат ще изпълни по осем мисии по въздушни и земни цели, за да се проверят реално заявените от производителите тактико-технически характеристики и възможности. Задачите ще се изпълняват от един или два изтребителя и ще се извършат 17 излитания и кацания.

Процесът по вземане на решение за победител в конкурса ще продължи и през 2020, като кандидатите трябва да представят ценови оферти за 30 и 40 изтребителя, като се включи също логистиката и въоръжението.

На 12 април 2019 г. стартираха изпитанията на Eurofighter EF2000, като в тях участват два изтребителя Eurofighter Typhoon FGR4 ZK356 и Typhoon T3 ZK303/AX (със знаците на 41-а изпитателна ескадрила), като и двата се експлоатират от BAE Systems. На борда на двуместния изтребител не бе забелязан да лети швейцарски пилот.

Редът на изпитанията е по азбучен ред по имената на фирмите-производители. Следващите изпитания ще са от 30 април с F/A-18 Super Hornet на Boeing, а от 21 май започват тестовете с Rafale на Dassault, последвани от 7 юни с F-35A Lightning II (Lockheed-Martin). Последни ще са изпитанията с JAS39E Gripen (Saab AB), които ще започнат на 25 юни 2019 г.


РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА > > >






Навигирайте с бутоните под снимката, за да разгледате галерията!


Ето как се прави: Швейцария ще тества всеки един от предложените нови изтребители

ПРЕДИШНА СНИМКА 1/4 СЛЕДВАЩА СНИМКА

loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 7

  1. #1
    Българче 15 апр 2019, 18:54
     
    8
     
    0

    Да така се прави с 8 млн франка... точно така

  2. #2
    THUNDER 15 апр 2019, 18:56
     
    7
     
    1

    В периода от април до юли 2019 г. петте изтребители ще се тестват по една единна програма в Швейцария, всеки по две седмици, като до изпитанията ще се допуска и публика. Всеки кандидат ще изпълни по осем мисии по въздушни и земни цели, за да се проверят реално заявените от производителите тактико-технически характеристики и възможности. Задачите ще се изпълняват от един или два изтребителя и ще се извършат 17 излитания и кацания.

    * Вярно така се прави.

    * А нашите компири какво тестваха ?

    ** Е го Цвъки и той тества :

    https://fakti.bg/img/news/80/367580/84b14aae3e075d0a2332b08836834285.jpg

    https://fakti.bg/img/news/80/367580/a1baa472e6479f1fa45c9801aaa532d7.jpg




  3. #3
    THUNDER 15 апр 2019, 19:02
     
    4
     
    1

    Отговор на коментар: #1

    Когато залогът е сделка за над милиард или няколко милиарда. В последствие обслужването и поддържането на техниката в годините, пак се измерва със стотици милиони и милиарди за дълъг период.

    Какво са 8 или 10 милиона на фона на няколко милиарда.

    "скъп на триците евтин на брашното"

  4. #4
    N..KOSTOV 15 апр 2019, 19:05
     
    5
     
    13

    Наши пилоти са летели на всички възможни самолети, които можехме да си позволим и на такива, каквито не можехме. Доста често са ни гостували самолети Грипен. Доста наши пилоти са летели на тях. На Ф-16 също. Без тази последната версия, която ни предлагат естествено. И на Супер Хорнет са летели наши пилоти, Ф-15, Юрофайтър също наскоро гостуваше от италианските ВВС. Руменчо наскоро летя с Рафал. Тези самолети не можем да си ги позволим. За нас остава Ф-16 или Грипен. Това беше дилемата. Победи по- добрият.

  5. #5
    Иван Бориславов-2 15 апр 2019, 19:10
     
    15
     
    5

    Тъндъре, Тъндъре, какви тестове бе, друже? На нашите дупедавци и Lockheed P-80 Shuting Star да им предложеха, щяха да го обявят за най-добър, щом е американски, и с радост да изръсят милиардите ...

  6. #6
    до 4 15 апр 2019, 20:44
     
    9
     
    1

    Костов, пак не си в час. Нашите пилоти едва на МиГ-29 успяват да направят по някой полет, а ти изброяваш всички изтребители на НАТО.

  7. #7
    Руси 15 апр 2019, 20:50
     
    9
     
    0

    Едно е да те возят съвсем друго да изпълнят определени задачи

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker