САЩ ще предложат най-модерният вариант на F-16 - F16V Viper Block 70 в конскурса за нов изтребител на България, но остават въпроси

Pan.bg 18 сеп 2018 | 19:48 views (3036) commentaries(25)
img Димитър СТАВРЕВ
сп. "Клуб КРИЛЕ"

На 18 септември 2018 г. Атлантическият клуб в България организира презентация на американската самолетосторителна компания Lockheed Martin за предстоящата оферта на компанията за нов изтребител на българските ВВС. Преди и след презентацията журналисти и гости имаха възможност да "пилотират" тренажора на F16V Viper Block 70. Кокпитът има 3 многофункционални дисплея - 2 4х4 инча и 1 8х12 инча
От страна на Lockheed Martin в презентацията участваха Джеймс Робинсън, директор "Международно Бизнес развитие" в програмата F-16 и Ранди Хауърд, директор "Бизнес развитие, анализи, оценки и предложения" на Дирекция F-16/F-22 в Lockheed Martin Aeronautics. Компанията в момента осигурява работа на 100 000 служители, 49 000 от тях са учени и инженери. Компанията има 400 локации в които има нейни подразделения, те са разположени в 52 държави, а международните служители са 7200. В САЩ компанията обслужва Департамените на отбраната, на вътрешната сигурност, на енергетиката, на транспорта, на търговията, НАСА, разузнавателните агенции. В международен план компанията поддържа отношения с правителствата на 70 държави. Бизнес структурата й включва направленията Аеронавтика, Ракети и контрол на огъня, Вертолети и системи за мисии и Космос.
В Аеронавтика влизат направленията тактически изтребители, военно-транспортни самолети (тактически и стратегически), развитие на технологиите и поддръжка,
За 2017 г. продажбите на Lockheed Martin са за 51,08 милиарда долара, като от тях Аеронаутика осигурава 20,01 милиарда или 39%. Международните продажби са за 15,0 милиарда долара или 30%. ПРедсатвителите на компанията заявиха, че предлагат индивидуален подход към всеки клиент, съобразен с неговите нужди и възможности.

Джеймс Робинсън представи по-подробно най-новият вариант на изтребителя F-16 - F16V Viper Block 70.

Предимства на програмата:
-най-успешният, доказал се в бой съвременен лек изтребител;
-в момента от произведените над 4500 самолета от този тип все още летят над 3000 в 25 държави от целия свят;
-продължаващото поризводство, подсилването на конструкцията и новата авионика осигуряват експлоатация на F-16 и след 2045 г.;
-според Lockheed Martin в момента има капацитет за продажбана на над 400 самолета F-16 в целия свят;
-в момента се създава варианта F-16V Block 70, в който има включени технологи от изтребителите 5-то поколение F-22 и F-35.
F-16 е най-произвеждания съвременен изтребител, с произзведени над 4500 самолета за 28 държави. Досега има създадени 139 варианта. Модернизарани са над 1000 самолета. Флотът от F-16 има натрупани 400 000 бойни мисии.

Към момента F-16V Block 70 е поръчан от 4 държави - Бахрейн с 12 новопроизведени самолета плюс модернизация на съществуващия парк от F-16; Гърция за модернизация на 85 F-16 до стандарта Block 70, 14 новопроизведени за Словакия и САЩ за модернизация на съществуващи изтребители.
Самолетът дава:
-40% по-дълъг период на патрулиране в зоната на бойните дейстивя;
-45% по-голям боен товар;
-50% по-бързо набиране на височина;
-35% по-бързо ускоряване;
-50% по-дълъг експлоатационен живот;
-нов пакет авионика с значително подобрени способности;

В самолета са вложени технологии и системи разработени за пърите серийни изтребители от 5-то поколение F-22 и F-35.
-Сред тях е и новия радар с активно електронно сканиране на антенната решетка (AESA) APG-83. Той има 95% софтуерна и 70% хардуерна идентичност с радара на F-35. Това освен, че гаранира дълги десетилетия логистична поддръжка, осигурява и оперативна съвместимост на бойното поле. Идентичността с радара на F-35 освен че осигурява по-ниски разходи за поддръжака и модернизации, дава възможност за изпълнени е на мисиии както "въздух-въздух", така и "въздух-повърхност", като синтетичната му апретуря осигурава картографиране на постилащата повърхност. Това освен по-големи възможности за идентифициране на наземни цели, е особено полезно при дейстивя в лоши метеоусловия.
-Радарът има по-голям обсег на откриване на целите, като може да захване едновременно 20 от тях.
-Радарът има силна защитеност от електромагнитни смущения.
-В режим "въздух-въздух" в сектор с ширина +-70 градуса по курса може да следи 20 цели и да обстрелва едновременно 6 от тях.
-В режим "въздух-повърхност" картографира повърхност с размери 10х160 морски мили, може да засича неподвижни цели, както и да работи по морски цели.
-Превключване между двата режима става с натискането на едно копче.
-Авиониката осигурява висока скорост на обмен на данните, с заложен потенциал за растеж.

F-16V Block 70 има нови функции:
-GCAS, която осигурява при загуба на съзнание от страна на пилота от претоварване самолетът самостоятелно да излезе от пикиране и да набере височина, докато пилота се съвземе;
-нов шлем, който позволява прицелване с ракетите;
-по-голям вътрешен обем на горивото, който осигурава по-голяма далечина на полета;
-прицелен контейнер Sniper, който осигурява отлични прицелни възможности;
-възможност за обмен на данни в реално време;
-ново поколение оръжия.

Новопроизведените F-16V Block 70 ще са с 12 000 летателни часа ресурс. ВВС на САЩ ще модернизира 841 броя F-16 до нивото Block 70, с увеличаване на ресурса им от летателни часове до 12 000 часа. Тези изтребители ще се използват десетилетия напред заедно с F-22 и F-35.

Според Lockheed Martin F-16V Block 70 е иделният избор за България, защото е:
-оперативно съвместим с партньорите ни от НАТО;
-има по-голяма далечина на бойния радиус, по-голям боен товар и по-модерна авионика;
-самолет от поколение 4++ с технологии от 5-то поколение с десетилетия експлоатационен живот напред;
-дава незабавна оперативна съвместимост със самолети 5-о поколение, AWACS, Link 16 и F-16 намиращи се в момента в експлоатация.

Трудни отговори:
От отговортите на въпросите на журналисти стана ясно, че е възможен офсет, но не непремено като производство на части за бъдещите български F-16 поради значителното ооскъпяване, а като включване на български компании във вергита поддоставчици на Lockheed Martin.

Не бе даден ясен отговро ще успее ли компанията да достави първите самолети в срок от 24 месеца, като е записано в ПИР-а за нов изтребител на българсикте ВВС. В момента линията за окончателно сглобяване (FAL) се мести от Форт Уърт, Тексас в Грийнвил, Южна Каролина.

На въпроса за разсроченот оплащане и невъзможноста това да се осъществи в рамките на FMS бе отговорено, че въпросът може да бъде решен с преговори между правителствата на България и САЩ, като САЩ плати цялата сума от името на България, а страната ни да се разплаща на годишн ивноски, както е предвидено в решението на Народното събрание.

Стана ясно, че разговорите с Индия относно възможното придобиване на F-16 Block 70 и изграждане н амяст она линия за окончателн осглобяване няма да повлияят на възможните доставки за България, защото самолетите за нашите ВВС ще бъдат произведени от поточната линия в Грийнвил, Южна Каролина. Тя ще започне с производствен ритъм от 2 самолета на месец, но не стана ясно кога точно.

image
loading...

Други публикации


Напиши коментар

Коментари: 25

  1. #1
    росс 18 сеп 2018, 19:53
     
    27
     
    55

    Тия американци пък все не разбрали:

    ПРАХОСМУКАЧКИ СИ ИМАМЕ!...

    ИСКАМЕ ДОБЪР ИЗТРЕБИТЕЛ!


    ДОБЪР, ОЗНАЧАВА РУСКИ..... за протокола....

  2. #2
    ПешУ 18 сеп 2018, 19:58
     
    29
     
    18

    Абе това платена публикация ли е? Защото твърдения от рода 'дава с 50% повече', ама без да се пише спрямо какво, изглежда доста смешно като твърдение... Офсет не се предлага... Цената - сигурно космическа (ама не се коментира)... Държава доставчик - извън ЕС.. Т.е. все негативи, пък се напъват да твърдят, че е 'идеалният избор'... Смешници..

  3. #3
    THUNDER 18 сеп 2018, 20:27
     
    19
     
    16

    но остават въпроси ...

    * Обикновено истината е в детайлите и в ситният шрифт под чертата на договора.

    като САЩ плати цялата сума от името на България, а страната ни да се разплаща на годишн ивноски, както е предвиден ов решението на Народното събрание.

    ** Да дължиш пари на юдеокраварите не е добра идея, не е ясно как точно ще поискат да им се отплатиш ! Това е като да си продадеш душата на дявола..

    Стана ясно, че разговорите с Индия относно възможното придобиване на F-16 Block 70 и изграждане н амяст она линия за окончателн осглобяване няма да повлияят на възможните доставки за България, защото самолетите за нашите ВВС ще бъдат произведени от поточната линия в Грийнвил, Южна Каролина.



    *** То оставаше и мангалите да ни ги сглобяват. В се пак ако се напъвате може да направите една поточна линия в Столипиново. Като бонус Цар Киро ще ви дестилира нова формула на "самолетно гориво" от казана циганският винпром. и бандероли ще ви напечатим.



    **** Инак ако ще гарга, да е рошава. Ако ще е ф16 да е нов и модерен, а не 40г на цени кат за нов.

  4. #4
    d.stavrev 18 сеп 2018, 20:41
     
    6
     
    7

    Отговор на коментар: #2
    За офсета енаписано ясно.
    Това с процеентите е на Lockheed Martin така че просит екъм тях. Ние само информиране какво сме видели и чули.

  5. #5
    просия 18 сеп 2018, 21:46
     
    18
     
    30

    рубладжаий и прадатели просия вечния бандит и престъпник.Запада над всичко

  6. #6
    На нас не ни трябва 19 сеп 2018, 00:16
     
    17
     
    11

    самолет с голям радиус на действие. Трябва ни такъв, който може да излита от малка писта, от грунд или от пътен участък.
    Самолета е хубав, но не е за нас. Щеше да е подходящ ако пишехме на латиница и живеехме с поне 500км западно от тук.

  7. #7
    Велюб 19 сеп 2018, 08:21
     
    17
     
    11

    Да не се притесняват американците Ще спечелят "конкурса" Техния човек / Цв.Цв. / ще си свърши работата. Айде де , защо са трошили толкова пари да го канят отврът заврът в САЩ. То закуски , обеди , посещение при политици и секретни служби . По-често и от шефовете на службите и министрите ходи в Америка . Ще видим дали и дъщерите му ,като отраснат "случайно " няма да учат там ,?

  8. #8
    димо 19 сеп 2018, 11:26
     
    5
     
    10

    на края стигнахме до началото.ще купим нещо като нищо, този блок до сега не е произвеждан и специално за цвки ще го произведат...........

  9. #9
    Geocom 19 сеп 2018, 15:09
     
    11
     
    24

    Колкото и да го модернизират това е стар самолет - все едно да вземат Спитфаер от ВСВ и да му сложат радар с АФАР, LCD дисплеи, Link 16,нов шлем, който позволява прицелване с ракетите, по-голям вътрешен обем на горивото, който осигурава по-голяма далечина на полета, прицелен контейнер Sniper, който осигурява отлични прицелни възможности, възможност за обмен на данни в реално време, ново поколение оръжия което го прави автоматично 4++ поколение.

    Също така да изтъкнат че е страшно много произвеждан самолет и в същото време доказал се в боя (което е вярно), да му сложат една баснословна цена и да го предложат на аборигените в България.

    Соросоидчетата са във възторг и вземаме нов заем от Америка да си купим модернизирания Спитфаер а те ни обръсват в последствие за резервни части и поддръжка.

    А реалната истина е че той като летателни качества е по-лош от нашите Миг-29 които имаме и които могат да се модернизират със съвременна авионика както направиха поляците.

  10. #10
    NI.KOSTOV 19 сеп 2018, 16:08
     
    29
     
    16

    Дори да остават някакви неясноти и въпроси най- вече с офсета не може да не се признае, че тази оферта е оферта- мечта. Най- доброто, което може да получим. Завистливият комунизиран електорат винаги ще намери под вола теле. Не им се иска самолетите да са американски, дори да са чисто нови с технологии от 5 поколение. Айде да бяха някакви втора ръка, критиките щяха да са основателни. Сега ни предлагат тези чисто нови самолети с АФАР и други супер екстрички и масовия болшевишки идиот пак недоволства и търси някакви причини това да не стане. Иска си руското недоубитата съветофилска свиня- национален предател.

  11. #11
    Stanko 19 сеп 2018, 18:21
     
    11
     
    11

    Ами да си вземем новия Грипен Е, очевидно е за нас. Пък може и те да пуснат $ на нашите лакомии.

  12. #12
    xxx1 19 сеп 2018, 20:12
     
    33
     
    2

    Аз нямам против и да е Ф-16, това е един много добър самолет, проверен в боя. Но с едно уточнение: да е от този вариант (V-Viper), т.е. новопроизведен. А не 40-годишни португалски кошници.

  13. #13
    Граф 19 сеп 2018, 21:59
     
    9
     
    16

    Боклук до боклука мила моя нещастна Българийо

  14. #14
    сова 20 сеп 2018, 01:56
     
    8
     
    11

    Това добре, но защо не се пише колко струва ф16 колко грипена и колко например Су 35 или Миг 31 Когато се купува нещо се пита и за цената.

  15. #15
    Aka 20 сеп 2018, 14:00
     
    12
     
    6

    Когато пишем , трябва и да мислим.
    Какво ще правим с Миг 31 ???
    Су 35 още по добре, или най добре да чакаме су57 :)

    Понеже си пишем за цени , само да споменем, ( мен ми е трудно да осмисля) 12 000 часа ресурс????

  16. #16
    dfgd 20 сеп 2018, 21:41
     
    14
     
    9

    Малеееее, шибани рубладжии има в нашата армия. Нищо хамериканско не искат, само да е руско на Путинчо. Тъпи копеленца сте...

  17. #17
    сова 21 сеп 2018, 09:17
     
    7
     
    4

    Тук не става въпрос за закупуване на руски самолети а за цените им, за да можеш да се пазариш когато купуваш нещо.

  18. #18
    до 15 21 сеп 2018, 18:19
     
    7
     
    3

    12000 часа ресурс значи да скъсаш пилотите от летене. За американските самолети е характерен големия ресурс, както общ, така и междуремонтен. А това е предимство. Минусите на самолета са в друго...

  19. #19
    тутманикова 22 сеп 2018, 10:50
     
    10
     
    7

    Това е много модерен и способен самолет. За такава машина България няма хора, които да я управляват, използвайки всичките възможности на изтребителя.
    Нашите пилоти могат да излитат и да кацат криво-ляво. Няма смисъл да им се дава такъв сложен самолет, защото и без това няма да ходят на бойни мисии с него. Чудесна работа им върши какъв да е самолет с двигател, който да може да настига и помага на някой заблуден пътнически или товарен самолет.
    Тези модерни оръжейни системи хич не им трябват на българските пилоти, и без това нямат акъл да работят с тях, защото няма да ходят да хвърлят бомби никъде.
    Отделно неграмотните техници ще потрошат скъпата техника още на земята. Защото всичко е на английски, а те могат само да сричат на руски (защото буквичките са като българските)

  20. #20
    Бай Хой 22 сеп 2018, 14:50
     
    7
     
    2

    Отговор на коментар: #19

    Малиии, тая по-зле и от мене...

  21. #21
    барабан 22 сеп 2018, 17:43
     
    5
     
    3

    Срещу кого ще се ползва този боен самолет?
    Чакам отговор.
    Срещу никого.
    Значи няма смисъл да се харчат пари за такава играчка. Осем изтребителя.
    Къде на планетата Земя и в близкия Космос има държава със само осем толкова скъпи изтребителя? Осем за нищо не стават, както и сегашните два МИГа. Никаква бойна полза. Само пари за комисионни и фирми посредници.

  22. #22
    niko_789 23 сеп 2018, 19:17
     
    5
     
    0

    Освен американски има и Европейски.Все пак сме във Европа,Грипен,Торнадо,СААБ.И др.Европейски самолети който са над ефчето.Ефчето е капризна машина и не е за нас.Добър самолет е но капризен.Като всяка американска техника-Танк Абрамс-5човека екипаж 120 обслужващ персонал.Това го признават и американците.Който купува и подписва да внимава много щото не трява нови музейни експонати.

  23. #23
    гтр 23 сеп 2018, 22:35
     
    0
     
    0

    Няма пари, няма самолет. НЕ РАЗБРАХТЕ ЛИ БЕ ПИЧОВЕ. МЕЧТАЙТЕ(имате право)

  24. #24
    Емил Александров 24 сеп 2018, 11:20
     
    2
     
    0

    Отговор на коментар: #23Не се знае нищо чудно да направят данък мачта :)

  25. #25
    КАЛИСТО 24 сеп 2018, 17:44
     
    2
     
    0

    Преди да се вземе някакво решение,трябва да си отговорим на няколко въпроса г-н Каракачанов.Защото изобщо не сте в час,поради това,че никой не Ви докладва истината такава каквато е.
    1.Кого ще защитава Бойната авиация?
    2.Що е то Бойна авиация?
    3.Как и какви задачи ще се изпълняват ?
    4.Колко бойни пилоти са налични?
    Само ще Ви подскажа:
    Завършен боен пилот е този,който борави с пълното въоръжение на на самолета,на всички височини и скорости,атакува и унищожава всякакви въздушни,земни и морски цели,подготвен да използва всякакъв вид навигация,сертифициран по нормите на ИКАО.
    В момента мога да Ви посоча,че опитни бойни пилоти във ВВС няма.Тепърва трябва да се изграждат такива,по причина безхаберието на много визши началници и управляващи,а още няма поглед върху тези въпроси.Нека Ви доложат какви задачи трябва да изпълняват различните родове авиация.Защо е тази показност,която не показва кой знае какво-Трябва да знаете също така,че какъвто и самолет да имаме са необходими по 120 - 150 часа минимум на година.Ще Ви кажа и кой ще издържи на на това темпо,или по добре попитайте вашите подчинени.Въпроси,въпроси.Не самолета е толкова важен,а какво ще вършим с него,за какво ще се използва и от кого и как?Тук ли ще се ползва,в мисии зад граница ли?

Напиши коментар

Задължителни полета*

За реклама

Вход

Запомни ме на това устройство

Регистрирай се

Последни

НАЙ-ЧЕТЕНИ НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Новини от агенция Xinhua

Прочети още
eXTReMe Tracker